سرخط خبرها

برگزاری نماز جمعه در ۶ شهر خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۶۹۶۳
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
برگزاری نماز جمعه در ۶ شهر خراسان رضوی
پس از تعطیلی دو ماهه نماز جمعه به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا، امروز ۲۶ اردیبهشت نماز جمعه برای دومین هفته متوالی در شهر‌های درگز، جوین، جغتای، کوهسرخ، حکم آباد و هلالی استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امام جمعه درگز در شمال خراسان رضوی با اشاره به شهادت حضرت علی(ع)، شناخت مولای متقیان را برابر با شناخت انسان کامل مورد نظر اسلام دانست و گفت: همان طور که در دنیا میزان و معیار سنجش اعمال انسانها حضرت علی (ع) است، در روز قیامت هم معیار علی (ع) است اما چنین شخصیتی که در اوج قله خوبی‌ها بود در عین حال مظلوم ترین بندگان خداست.

 

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در خصوص شبهای قدر هم اظهار داشت: از پیامبر(ص) سوال کردند ما در شب قدر از خدا چه بخواهیم؟ فرمود عافیت بخواهید و فرمود خدای متعال چیزی از او خواسته نشده که نزد او محبوب تر از عافیت باشد و مراد هم عافیت به ویژه در عمل و محفوظ ماندن از وسوسه‌های شیطانی است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه به مساله فلسطین تاکید کرد و ادامه داد: جمعه آینده روز جهانی قدس است روز حمایت از ملت مظلوم فلسطین و ایستادگی در مقابل رژیم جعلی صهیونیستی تا حذف این غده سرطانی است اما اصل این که امام راحل ما با بصیرت و آگاهی خود روز جهانی قدس روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را اعلام فرمودند تا هیچ گاه این موضوع مهم جهان اسلام فراموش نشود و همیشه در خاطر ما باشد که موضوع اصلی در جهان اسلام روز قدس و ملت مظلوم فلسطین است که انشاء الله همه در این جهت توجه نظر خواهیم داشت.

 

 همکاری و ایثار مردم ایران مثال زدنی بود

امام جمعه شهرستان کوهسرخ در غرب خراسان رضوی هم با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) ضمن تشکر از ملت در جریان بیماری کرونا گفت: همکاری و ایثار مردم ایران مثال زدنی بود که این درخشش از امت و امام امت باعث خوشحالی و افتخار ماست.

 

حجت الاسلام محمود رضایی تولایی از شورای تامین و فرمانداری شهرستان کاشمر در خصوص محدودیت در جاده گردشگری کوهسرخ به‌منظور پیشگیری از روزه‌خواری برخی افراد قدردانی و تشکر کرد.

 

وی با انتقاد از تعطیلی پنج‌ ماهه تنها جایگاه پمپ بنزین شهر ریوش کوهسرخ ابراز امیدواری کرد تا عید فطر این جایگاه بازگشایی شود.

 

پزشکان، پرستاران و کادر درمان قهرمانان ملی

امام جمعه جوین در غرب خراسان رضوی هم با قدردانی از تلاش جهادگران عرصه سلامت در مقابله با بیماری کرونا گفت: پزشکان، پرستاران و کادر درمان بیمارستانهای کشور با از خودگذشتگی و ایثاری که از خود به جا گذاشتند قهرمانان ملی  محسوب می‌شوند.

 

حجت الاسلام محمد تقی دلیری پور افزود: جهادگران عرصه سلامت نیز باید راویانی همچون دوران دفاع مقدس داشته باشند که ایثار آنها را در حوزه های بهداشت و درمان به تصویر کشانده و بیان کنند.

 

وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی (ع) نیز گفت: این امام بزرگوار مظهر زهد، تقوا، عدالت، امامت و ولایت است.

 

افقی بلند را برای دانشمندان جوان جمهوری اسلامی

امام جمعه حکم آباد شهرستان جوین نیز با اشاره به پرتاب ماهواره نور به فضا به وسیله سپاه پاسداران در اوایل ماه جاری گفت: پرتاب این ماهواره افق بلندی را برای دانشمندان جوان جمهوری اسلامی در عرصه هوا - فضا باز کرد.

 

حجت الاسلام علی اصغر ابراهیمی افزود: پیشرفت‌های نظامی با تکیه بر توان داخلی عامل بازدارندگی و مانع دخالت استکبار در امور کشور می‌شود.

 

وی با اشاره به عملیات روانی دشمن در حادثه شناور کنارک ادامه داد: چنین حوادثی در رزمایش‌های مختلف دنیا رخ می‌دهد اما باید با دقت بیشتر  در اجرای رزمایش‌ها بروز چنین حوادثی را کاهش داد.

 

بدبینی مردم با بوق و کرنای رسانه‌ای

امام جمعه شهرستان جغتای در غرب خراسان رضوی هم با تسلیت شهادت تعدادی از کارکنان نیروی دریایی گفت: دشمنان با به صدا درآوردن بوق و کرنای رسانه‌ای سعی دارند تا مردم را دچار بدبینی به نیروهای نظامی و انقلاب اسلامی کنند.


حجت الاسلام علی اکبر موحدی‌پور افزود: ملت بصیر ایران متوجه توطئه‌های پلید دشمن هستند و مجاهدت نیروهای مسلح را که در همه عرصه‌ها همراه مردمند را از یاد نمی برند.


وی با اشاره به آشفتگی در بازار برخی کالاها به ویژه خودرو ادامه داد: دولت با ورود جدی این نابسامانی را مهار و فضای بازار را آرام کند. 

 

مردم تمامی سرمایه زندگی خود را وارد بورس نکنند

امام جمعه بخش هلالی شهرستان جغتای نیز با اشاره به حادثه شناور کنارک که به شهادت تعدادی از پرسنل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منجر شد گفت: ابعاد این حادثه بررسی و به مردم اعلام می‌شود.

 

حجت الاسلام سید محمد صادق روح‌بخش در این باره افزود: چنین اشتباهاتی در سایر کشورهای پیشرفته به لحاظ قدرت نظامی نیز  رخ می‌دهد.

 

وی با اشاره به رونق بازار سرمایه و بورس ادامه داد: مردم تمامی سرمایه زندگی خود را وارد بورس نکنند و با آگاهی لازم سهم های مختلفی خریداری کنند که زیانی متوجه آنها نشود.

 

برگزاری نمازجمعه از نهم اسفند پارسال به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا در شهرهای خراسان رضوی تعطیل شده بود که با اعلام وضعیت سفید در برخی شهرهای این استان توسط ستاد مقابله با کرونا، نخستین نماز جمعه پس از شیوع این ویروس از هفته گذشته در شهرهای درگز، جوین، جغتای، کوهسرخ، حکم آباد و هلالی برگزار شد. 

 

قبل از شیوع ویروس کرونا نماز جمعه در ۵۳ شهر استان خراسان رضوی برگزار می‌شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->