وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها
دبیرزاده، مدیر سینما سیمرغ امیدی به رونق بعد از بازگشایی سینما‌ها ندارد

آینده تاریک سینما‌های خصوصی مشهد

  • کد خبر: ۲۷۰۹۷
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
آینده تاریک سینما‌های خصوصی مشهد
بعید می‌دانم سینما‌های خصوصی بتوانند در شرایط کرونا و بر اساس آیین‌نامه‌ای که به سینما‌ها ارسال شده است، سرپا بمانند
امیری/شهرآرانیوز- «سیمرغ» اولین پردیس سینمایی ایران است که سال ۷۷ در مشهد تأسیس شد؛ سینمایی که از همان ابتدای ساخت طرح‌های بزرگی برای گسترش آن وجود داشت و قرار بود اولین سینمای روباز کشور بر فراز آن ساخته شود. این سینما با وجود اینکه در منطقه مرکزی شهر قرار ندارد، در این سال‌ها توانسته است جای خود را بین مردم بیابد و محلی باشد برای تفریح و سرگرمی ساکنان غرب مشهد. مدیر این پردیس سینمایی که از قدیمی‌ترین سینماداران مشهد است، پس از ۲۵ سال تجربه سینماداری، امروز آینده خوبی برای ادامه فعالیت این سینما و دیگر سینما‌های خصوصی مشهد نمی‌بیند. میرحسین دبیرزاده دراین‌باره می‌گوید: بعید می‌دانم سینما‌های خصوصی بتوانند در شرایط کرونا و بر اساس آیین‌نامه‌ای که به سینما‌ها ارسال شده است، سرپا بمانند. در حقیقت عید نوروز بهترین زمان برای بهره‌وری و فعالیت سینما‌های خصوصی بود. حتی اگر همین الان همه مسائل برطرف شود، باز زمان طلایی سینما‌ها از دست رفته است، چرا که از این پس فصل امتحات دانش‌آموزان و محرم و صفر را داریم.

یک میلیارد تومان ضرر کرده‌ایم
دبیرزاده با بیان اینکه این سینما در ۳ ماه گذشته دست‌کم یک میلیارد تومان ضرر کرده است، می‌گوید: هر ماه فقط حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه حقوق کارکنان سینما سیمرغ می‌شود. حالا شما تصور کنید باتوجه‌به آیین‌نامه‌ای که برای بازگشایی به سینما‌ها فرستاده شده است و بر اساس آن فقط ۴۰ درصد ظرفیت تماشاگران استفاده می‌شود، چقدر درآمد خواهیم داشت؟ به نظر می‌رسد اگر این بازگشایی اتفاق بیفتد و درآمدی هم باشد، فقط صرف حقوق کارکنان شود.
مدیر سینما سیمرغ از سوی دیگر به نبود تعامل شورای اکران اشاره می‌کند و می‌گوید: تا همین لحظه تهیه‌کننده‌ای قوی فیلمی برای اکران اعلام نکرده است. از طرفی مسئولان گفته‌اند احتمالا سینما‌ها بعد از عید فطر یا بعد از ۱۵ خردادماه بازگشایی می‌شوند. باید از الان مطلع باشیم در کدام یک از این تاریخ‌ها که می‌گویند سینما‌ها بازگشایی می‌شود تا بتوانیم بعد از ۳ ماه تعطیلی مسائل بهداشتی رعایت کنیم و کار‌های مقدماتی را انجام دهیم. پوستر آماده کردن، بنر زدن و... زمان می‌برد. تا کنون جلساتی هم داشته‌ایم، اما هنوز همه‌چیز مبهم است. با این حال قرار است ۲۹ اردیبهشت‌ماه جلسه‌ای در اداره کل ارشاد برگزار و در این زمینه تصمیم نهایی گرفته شود.

روند فعالیت سینما‌های خصوصی تغییر خواهد کرد
دبیرزاده معتقد است جریان کرونا روند فعالیت سینما‌های خصوصی را تغییر خواهد داد. او می‌گوید: فکر نمی‌کنم امسال سینمای خوبی داشته باشیم، حتی اگر فیلم‌های خوبی اکران شود. ممکن است بعد از اعلام قطعی، سینما‌ها بازگشایی شوند، اما احتمال این زیاد است که بعد از زمان کوتاهی دوباره غیرفعال شوند. این درحالی است که سینما‌های دولتی به هرحال زیر نظر دولت هستند و آسیب چندانی نمی‌بینند، اما با این وضع، آینده سینما‌های خصوصی مشهد تاریک است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->