سرخط خبرها
هم‌اندیشی با شهروندان برای آبادانی عسگریه

با ساکنانِ شهرک

  • کد خبر: ۲۷۱۱
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
با ساکنانِ شهرک

بخشنده
خبرنگار شهرآرا محله

جلسه هم‌اندیشی طرح محله ما در حضور ساکنان شهرک عسگریه و مجریان این طرح در مسجد این شهرک برگزار شد.شهروندان این شهرک پس از اطلاع از چگونگی اجرای این طرح به بیان مشکلات و راهکارهایی برای حل آن پرداختند. از عمده‌ترین موارد مطرح شده در این نشست بازگشایی یک مسیر به ایستگاه قطار شهری، بهسازی پیاده‌رو‌ها، زیباسازی معابر و تنها ورودی شهرک بود.
در آغاز این نشست که پس از اقامه نماز مغرب و اعشا برگزار شد، نرجس فاطمی، از مجریان اجرای این طرح در شهرک عسگریه، به توضیح پروژه محله ما و اهداف اجرای آن پرداخت. او خطاب به اهالی این شهرک گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، 5درصد از بودجه عمرانی شهر برای بازسازی تعدادی از محلات شهر اختصاص پیدا کرده است که شهرک عسگریه یکی از این محلات است.
وی افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح مشارکت شهروندان در آبادی محل سکونتشان و تعلق خاطر بخشیدن به آن است و دیگری اینکه قطعا اهالی یک محله بیشتر از مشکلات محل سکونتشان به آن‌هایی که در آن زندگی نمی‌کنند آگاهی دارند. این طرح تأکید دارد که باید پروژه‌‌ای که می‌خواهد اجرا شود طبق نظر و خواست بیشتر ساکنان محله باشد.


اطمینان بخشی از انجام مأموریت
عضو هیئت علمی دانشگاه خیام با اشاره به تیم اجرایی که مأموریت اجرای این پروژه را در این محله به عهده دارد، ادامه داد: ما تعدادی از استادان و دانشجویان رشته شهرسازی دانشگاه خیام هستیم که به اینجا آمدیم تا مسائل و مشکلات شهرک عسگریه را تا شهریور ماه از زبان شهروندان این محله بشنویم. برای تحقق این مأموریت ما در 2نوبت صبح و عصر در این محله بین شما هستیم.
فاطمی ادامه داد: ما تاکنون تجربه‌ کار در چند محله‌ شهر مشهد را داشتیم و از این رو به شما تضمین می‌دهیم که این پروژه در صورت همکاری اهالی به خوبی در محله شما اجرا شود و شاهد تأثیر آن خواهید بود.
برای درک بهتر شهروندان شهرک عسگریه پس از ارائه توضیحات، تصاویری از انجام پروژه‌های مشابه این گروه در چند محله شهر مشهد به نمایش درآمد.
پس از پخش این تصاویر نوبت به اهالی شهرک عسگریه رسید تا بگویند دوست دارند در محله‌شان چه کاری انجام شود. در بین مسائل مطرح شده از سوی شهروندان بیش از همه بهسازی پیاده‌روها از زبان اهالی شنیده می‌شد.
یکی از اهالی این شهرک با اشاره به ناهم‌سطح بودن پیاده‌روهای این شهرک گفت: پیاده‌روهای اینجا شرایط بسیار آشفته‌‌ای دارند و این موضوع برای سالمندان و معلولان تردد در پیاده‌روها را دشوار ساخته است.
یکی دیگر از حاضران در این نشست با تأیید سخنان همسایه‌ خود بیان کرد: مسئولان به ما می‌گویند برای بهسازی باید با آن‌ها مشارکت داشته باشیم در صورتی که بسیاری از اهالی اینجا برای تأمین نیازهای اولیه خانواده خود دچار مشکل هستند یا مستأجر هستند و حاضر به مشارکت نخواهند شد.


پیشنهادهای اهالی
یکی دیگر از اهالی هم به موضوع تک ورودی بودن شهرک اشاره کرد و گفت: به علت مجاورت شهرک عسگریه با فرودگاه، انبار ذخایر شرکت نفت و یک کال تنها یک راه برای دسترسی به این شهرک باقی مانده است. با توجه به خطراتی که از مجاورت با انبارهای ذخایر سوختی این شهرک را تهدید می‌کند، وجود تنها یک مسیر نمی‌تواند منطقی باشد. چرا که اگر این مسیر هم در طی بروز یک حادثه بسته شود، شهروندان دیگر قادر به خروج نخواهند بود.
وی بیان کرد: ایستگاه قطارشهری در چند قدمی ما واقع شده است اما به خاطر دیوارهای فرودگاه قادر نیستیم برای تردد به آنجا برویم. افزون بر این تنها یک مسیر برای خروج از شهرک وجود دارد که با وقوع هر گونه حادثه امکان زندانی شدن شهروندان وجود دارد.
از دیگر موارد مطرح شده به وسیله شهروندان شهرک عسگریه ایجاد یک بوستان، احداث سالن ورزشی و
باز پیرایی میدان ورودی این شهرک به همراه ساخت یک آب نما و نصب یک المان در آن بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->