سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی
سرخط خبرها

فقط ۲۰ درصد اصناف موفق به دریافت تسهیلات کرونایی می‌شوند

  • کد خبر: ۲۷۱۳۵
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
فقط ۲۰ درصد اصناف موفق به دریافت تسهیلات کرونایی می‌شوند
به گفته رئیس اتاق اصناف مشهد احتمالا حدود ۲۰ درصد اصناف از تسهیلات کرونایی استفاده خواهند کرد.

مسعود سلطانی/شهرآرانیوز - فرایند واریز وام مشاغل از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود و کارفرمایانی که بیمه نیستند نیز تسهیلات حمایتی دریافت می‌کنند. بر‌‌‌اساس اعلام مسئولان کشوری تاکنون 18 هزار واحد صنفی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و این در حالی است که بیش از 3 میلیون واحد صنفی اعم از توزیعی و تولیدی در کشور فعال‌اند. علت استقبال محدود فعالان صنفی از این طرح را از رئیس اتاق اصناف مشهد و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران جویا شدیم.

آمار نداریم
محمود بنانژاد در‌این‌باره به شهرآرا گفت: هنوز آماری درباره میزان استقبال اصناف مشهدی نداریم. با‌این‌حال بعید می‌دانم اصناف مشهد بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. این تسهیلات منوط به رعایت برخی شروط است از جمله پرداخت لیست بیمه و خودداری از تعدیل نیرو. خیلی از واحدهای صنفی مشهد خویش‌فرما هستند و لیست تأمین اجتماعی و کد کارگاهی ندارند.


وی ادامه داد: نیروی کار در بسیاری از واحدها نوسان دارد و این‌طور نیست که تعدیل اتفاق نیفتاده باشد. با درنظر گرفتن این موارد بعید می‌دانم بیشتر از 20 درصد اصناف مشهدی بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
رئیس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: توصیه ما به تمام فعالان صنفی این است که حتی‌المقدور با طلبکاران خود صلح کنند. اگر اجاره ملکشان معوق شده یا به تأمین‌کنندگان مواد اولیه‌شان بدهکارند، بهترین کار این است که با طلبکارانشان به توافق برسند؛ چراکه این تسهیلات نیز وام است و باید با 12 درصد سود، بازپرداخت آن را انجام دهند.


در مرحله اول فرایند آغاز این وام، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صاحبان کسب‌وکار از
۱۳ رسته شغلی پیامک ارسال کرد و در مرحله دوم، ثبت‌نام اینترنتی این افراد از روز چهارشنبه هفته گذشته در سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir آغاز شد.


اما شرط دریافت این وام این است که کارفرمایان باید لیست بیمه را تا پایان فروردین‌ماه امسال به سازمان تأمین اجتماعی ارائه دهند. بنابراین مشاغلی که بیمه نیستند مشمول دریافت وام ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی کرونا نمی‌شوند.


با‌این‌حال علاءالدین ازوجی، مدیر‌کل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار، در خصوص صاحبان مشاغلی که بیمه نیستند، به تجارت‌نیوز گفت: در مصوبه ستاد اقتصادی کرونا، پرداخت وام به مشاغلی که بیمه هستند در اولویت است اما در حال بررسی هستیم تا از صاحبان مشاغلی که مجوز دارند ولی بیمه نیستند نیز به نوعی حمایت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->