شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نجفی قصاص می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۷۵۷
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
نجفی قصاص می‌شود؟
حکم پرونده نجفی به اتهام قتل میترا استاد یک ماه پس از وقوع صادر شد

سهیل دیبا - چند روز پیش خبر صدور حکم اعدام برای محمدعلی نجفی، شهردار سابق پایتخت به اتهام قتل همسر دومش زودتر از اعلام رسمی مسئولان همچون حکم پرونده پدیده به فضای مجازی راه یافت. خبری که واکنش‌های مسئولان قضایی، وکلای طرفین و خانواده مقتول را به همراه داشت و این خبر تکذیب شد. هم‌زمان مسعود استاد برادر مقتول هم در این باره اعلام کرد که از صدور رأی اطلاعی ندارم؛ برای ما ابلاغیه‌ای نیامده و در جریان صدور این حکم نیستم.
اما روز گذشته این خبرِ تکذیب شده، در نشست خبری سخن‌گوی قوه قضائیه تأیید شد و جزئیات آن اعلام شد. براساس این حکم محمدعلی نجفی به قصاص نفس محکوم شد. حکمی که نشان داد قاضی کشکولی، تمام دفاعیات نجفی و وکلایش که مدعی بودند این قتل شبه عمد است و قصدی برای قتل در پس آن نبوده است را رد کرده است.
اتهاماتی که در صدور حکم به آن توجه شده، «قتل عمد میترا استاد»، «حمل و نگهداری سلاح غیر‌مجاز» و «ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی)» است.
طبق گفته غلامحسین اسماعیلی، سخن‌گوی قوه قضاییه، نجفی به اتهام قتل میترا استاد به قصاص محکوم شده و به علت نگهداری سلاح غیرمجاز نیز دادگاه ٢سال حبس صادر کرده است. البته این حکم غیر‌قطعی و قابل فرجام‌خواهی است.
در حالی حکم پرونده قتل میترا استاد صادر شده که برادر مقتول در آخرین اظهارنظرش درباره انجام خدمات عام‌المنفعه همچون ساخت بیمارستان، مدرسه و... به جای قصاص متهم اعلام کرده بود: «‌من تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌ام. البته فکر خوبی است و من اعتقاد دارم که کار خیر به آرامش روح خواهرم کمک می‌کند. روی این موضوع فکر می‌کنم.»
او همچنین در پاسخ به اینکه احتمال تغییر نظرتان وجود دارد، نیز گفته است: «‌نمی‌دانم ولی اگر روزی بخواهم تغییر عقیده بدهم که البته احتمالش یک درصد است شاید شرط بخشش ما این باشد که برای کمک به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست کاری انجام دهد. وقتی یک نفر اشتباهی را مرتکب می‌شود، باید با زبان عذرخواهی صحبت کند نه اینکه وکیل معزولشان تهمت بزند. من از این قضیه نمی‌گذرم. اگر رضایت دهیم می‌گویند باج گرفتند و رضایت دادند.»

میترا استاد - همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران- صبح روز سه‌شنبه ۷خردادماه با شلیک گلوله در حمام منزل مسکونی‌شان به قتل رسید. عصر همان روز نجفی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود برای قتل را اختلافات خانوادگی بیان کرد. ۱۳‌خرداد نیز کیفرخواست پرونده صادر شد. در ادامه 3جلسه دادگاه برای رسیدگی به این پرونده در شعبه ۹دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->