داورانِ محروم‌شده زیر ذره‌بین

  • کد خبر: ۲۷۶۷
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
داورانِ محروم‌شده زیر ذره‌بین
داور آخرین شهرآورد، فعلا نمی‌تواند در لیگ برتر قضاوت کند

محمدحسین زاهدی‌فرد و اشکان خورشیدی، داورهای شناخته‌شده‌‌ای هستند که نمی‌توانند در 3 هفته‌ ابتدایی لیگ نوزدهم قضاوت کنند. پس از برگزاری مرحله آمادگی جسمانی داوران برای حضور در لیگ نوزدهم، 9 داور موفق به گذراندن این آزمون نشدند و حضور در 3 هفته ابتدایی لیگ برتر را از دست دادند. البته این زمان به‌دلیل تأخیر در شروع لیگ برتر است و اگر آغاز لیگ به بعد از مردادماه موکول شود، داوران ردشده هفته‌های کمتری را برای قضاوت از دست می‌دهند. در بین داورهایی که 3 هفته‌ ابتدایی لیگ را از دست داده‌اند، اسامی داوران سرشناسی هم به چشم می‌خورد. در این گزارش بررسی کرده‌ایم داورانی که در این تست نتوانسته‌اند مجوز حضور در 3 هفته ابتدایی لیگ برتر را کسب کنند، چه عملکردی در فصل گذشته داشته‌اند.


از بازی جنجالی تا دومین داور لیگ
یکی از داورانی که در لیگ هجدهم عملکرد قابل‌قبولی داشت، محمدحسین زاهدی‌فرد است. زاهدی‌فرد با عملکرد قابل‌قبول خود در طول فصل، کمیته داوران را مجاب کرد تا قضاوت بازی حساس نیمه‌نهایی جام حذفی بین 2 تیم سپاهان و پرسپولیس را به او بسپارد. زاهدی‌فرد که بعد از علیرضا فغانی، داور شناخته‌شده‌ فوتبال ایران، در کنار حسین زرگر بیشترین قضاوت را در لیگ هجدهم داشته، علاوه بر بازی حساس نیمه‌نهایی جام حذفی، در لیگ نیز بازی‌های حساسی ازجمله تقابل سپاهان و استقلال که با گل ثانیه‌های پایانی آیاندا پاتوسی به سود آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید و بازی حساس تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس که در هفته‌های پایانی لیگ برتر بود و 2 تیم به تساوی یک‌بر‌یک رضایت دادند را نیز سوت زده است.


وقتی داور شهرآورد رد می‌شود
یکی دیگر از داورانی که در 3 هفته‌ ابتدایی لیگ برتر حضور ندارد، اشکان خورشیدی است. خورشیدی که آخرین شهرآورد بزرگ ایران بین 2 تیم استقلال و پرسپولیس را قضاوت کرد و عملکرد قابل‌قبولی هم داشت، علاوه بر شهرآورد در لیگ هجدهم 7 بازی دیگر را هم سوت زد. ازجمله بازی‌های حساسی که خورشیدی در لیگ هجدهم قضاوت کرد، بازی 2 تیم تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران و بازی تراکتورسازی و سپاهان بوده است. غیبت داور آخرین شهرآورد در ابتدای لیگ نوزدهم نیز از اتفاقات عجیب این فصل است.


داورانی که به هفته‌های ابتدایی نرسیدند
در بین اسامی‌ دیگری که اعلام شده و در 3 هفته‌ ابتدایی لیگ غایب هستند، رضا کرمانشاهی بیشتر از بقیه در لیگ هجدهم سوت زده است. کرمانشاهی 13 بازی را در لیگ هجدهم سوت زده که بازی رفت استقلال تهران و سپاهان حساس‌ترین قضاوت او در فصل گذشته بوده است. بعد از کرمانشاهی به‌ترتیب رضا عادل با 8 بار سوت‌زدن در لیگ هجدهم، شاهو اصلانی با 6 سوت در لیگ هجدهم، یاسر همرنگ و سعید رحیمی‌مقدم نیز با 4 قضاوت در لیگ هجدهم، نتوانسته‌اند مجوز حضور در 3 هفته‌ ابتدایی لیگ نوزدهم را کسب کنند. پیمان فرخی‌مهر و مجید محمدی نیز که آن‌ها هم نمی‌توانند در 3 هفته‌ ابتدایی لیگ نوزدهم قضاوت کنند، در لیگ هجدهم هیچ بازی‌ای را سوت نزده‌اند. با توجه به اعتراضاتی که تیم‌ها در فصل گذشته به داوری‌های لیگ برتر داشتند، نبود 7 داور در 3 هفته‌ ابتدایی لیگ، که سابقه‌ سوت‌زدن در لیگ هجدهم داشته‌اند و در بین آن‌ها چهره‌های شناخته‌شده‌ای مثل محمدحسین زاهدی‌فرد و اشکان خورشیدی نیز به چشم می‌خورد، ممکن است کمیته‌ داوران را با چالشی جدی در شروع لیگ رو‌به‌رو کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->