بیمه ایران مسئول ارزیابی خسارت خودرو‌های آسیب‌دیده در جنگ ۱۲ روزه شد جرائم بیمه شخص ثالث بخشیده شد (۱۶ تیر ۱۴۰۴) فعالیت بازار طلای تهران از روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۴ قیمت امروز پرفروش‌ترین موبایل‌های شیائومی در مشهد (۱۶ تیر ۱۴۰۴) بیمه بیکاری در شرایط بحرانی به کارگران تعلق می‌گیرد؟ قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۶ تیر ۱۴۰۴) | آرامش بازار پس از تعطیلات اخیر قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۶ تیر ۱۴۰۴) | دیگنیتی کمتر از ۲ میلیارد تومان شد قیمت امروز دینار عراق چقدر است؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۴) معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد: احداث ۱۸.۵ مگاوات نیروگاه برق تجدیدپذیر در فریمان آخرین وضعیت طرح ساماندهی نیرو‌های شرکتی (۱۶ تیر ۱۴۰۴) ماجرای دستور وزیر اقتصاد برای اقدام علیه حساب‌های اجاره‌ای چه بود؟  روند مثبت بورس پایدار خواهد ماند؟ | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ تیر ۱۴۰۴) نرخ‌گذاری جدید نان کامل | حمایت کمیسیون اصل نود مجلس از طرح ملی نان کامل در خراسان رضوی چشم‌انداز قیمت بلیت پرواز‌های زیارتی تهران و مشهد به نجف در اربعین ۱۴۰۴ آیا شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری تغییر کرده است؟ قیمت برنج ایرانی تغییر کرد (۱۶ تیر ۱۴۰۴) تحقق ۶۵ درصدی درآمد‌های خراسان رضوی در سه ماه ابتدایی امسال ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۴) آغاز پرداخت کمک‌هزینه مسکن به مستاجران آسیب دیده در جنگ از فردا (۱۷ تیر ۱۴۰۴) قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۱۶ تیر ۱۴۰۴) نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۶ تیر ۱۴۰۴) | دلار افت کرد بررسی جزئیات تعیین سقف اجاره‌بها | امکان دور زدن قانون از سوی مالکان وجود دارد؟ نرخ بلیت قطار از نیمه دوم تیرماه ۳۰ درصد افزایش می‌یابد بررسی قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ (۱۶ تیر ۱۴۰۴) | افت قیمت ران گوسفندی در مشهد کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی ادامه یافت (۱۶ تیر ۱۴۰۴) کاهش چشمگیر موارد مثبت تب مالت در دام‌های سنگین استان خراسان رضوی قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۶ تیر ۱۴۰۴) | زردآلو کیلویی ۶۰ هزار تومان ورق بورس بالاخره برگشت (۱۶ تیر ۱۴۰۴) قیمت‌گذاری دستوری خودرو، زیان‌آور برای تولیدکننده و مصرف‌کننده
سرخط خبرها

انتظار بازار خودرو برای اعلام رسمی قیمت‌ها

  • کد خبر: ۲۷۷۵۱
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
  • ۴
انتظار بازار خودرو برای اعلام رسمی قیمت‌ها
بر اساس فرمول قیمت‌گذاری جدید، محصولات ایران خودرو به‌طور متوسط ۱۰ درصد و محصولات سایپا نیز متوسط ۲۳ درصد افزایش قیمت خواهند یافت.
بررسی امروز (شنبه) بازار خودروی پایتخت حاکی از تداوم بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان و همچنین انتظار بازار برای تعیین تکلیف ۱۰ درصد افزایش قیمت عنوان شده بر قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها در معاملات است.

کارشناسان می‌گویند: با سقف قانونی در نظر گرفته شده به میزان ۱۰ درصد به منظور معامله خودرو‌ها در بازار و نمایشگاه‌های خودرو موافقیم و در این صورت می‌توان بازار را کنترل کرد.

به گفته آنان، اگر این مهم اجرایی نشود دوباره مواردی همچون فاصله قیمتی بین خودرو‌های کارخانه‌ای و بازاری، اعلام قیمت‌های سلیقه‌ای از سوی صاحبان خودرو‌ها و بازگشت به اوضاع ماه‌های قبل را شاهد خواهیم بود.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، در این زمینه گفت: در آستانه عید سعید فطر بازار حالت نیمه تعطیل دارد، بازار همچنان منتظر ثبت‌نام‌های خودروسازان و اعلام رسمی قیمت‌هاست که تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: اگر صحبت‌های مسئولان وزارت صنعت که اعلام کردند تحویل خودرو‌های ثبت‌نامی جدید از یک روز تا سه ماه اتفاق خواهد افتاد درست باشد، بر کنترل بازار تأثیرگذار خواهد بود.

مؤتمنی یادآور شد: اعلام افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ها در نمایشگاه‌های اتومبیل و معاملات تاکنون به‌صورت رسمی بخش‌نامه و اعلام نشده است.

پیش از این رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران‌فروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد.

مؤتمنی در پاسخ به اینکه آیا در نظر گرفته شدن سقف ۱۰ درصد برای قیمت‌های بازاری به مثابه نوعی قیمت‌گذاری دستوری در بازار نیست، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که خودروسازی ایران انحصاری است و وقتی انحصار وجود دارد باید نظارتی نیز بر آن باشد.

این مقام صنفی بیان داشت: وقتی شورای رقابت به آنالیز قیمت‌ها پرداخته و قیمت تمام شده خودرو‌ها را استحصال کرده، دیگر به معنای قیمت‌گذاری دستوری نیست.

وی ادامه داد: باید از آن‌هایی که به شورای رقابت و قیمت‌گذاری آن اعتراض دارند پرسید، وقتی سال ۹۷ این شورا کنار رفته بود و قیمت گذاری‌ها دستوری وجود نداشت آیا بازار مدیریت شد؟ یا فاصله‌های قیمتی کاهش یافت؟ یا توانستند نیاز بازار را تأمین کنند؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت عرصه مداوم خودروسازان را در کنترل شرایط بازار حائز اهمیت برشمرد و گفت: از شهریورماه پارسال شاهد بودیم عرضه خوبی از سوی خودروسازان به بازار انجام نمی‌شود که منجر به فاصله‌های قیمتی و آماده‌شدن فضا برای سودجویی عده‌ای شد تا با قیمت‌سازی، خودروهایشان را بفروشند.

وی تأکید کرد: هر زمان عرضه خودروساز در بازار کم شد هرج و مرج قیمتی در بازار را شاهد بودیم.

بر اساس فرمول قیمت‌گذاری جدید، خودرو‌های گروه صنعتی ایران خودرو به‌طور متوسط ۱۰ درصد و گروه صنعتی سایپا ۲۳ درصد افزایش قیمت خواهند یافت. اما تاکنون افزایش قیمت به تفکیک هر خودرو اعلام نشده است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
1
1
بخدا ظلم اخروعاقبت نداری به ما میکنید خودتون ضرر میکنید آخرش ملت دیگری کم اورندبااین بی انصافی شماها
Farhad
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
0
یه وسیله دو میلیونی رو بگفته خودشون ۲۳% گرون میکنن به مردم و ... میگن ۱۰% مگه میشه؟ خودتون گرون نمیکردین خوب مگه با زور میشه گرونی خونه و ارز و ماشین رو کنترل کرد؟ که البته زور فقط مال ماشینه خونه گرفتن که دیگه از رفتن به کره مریخ سخت تر شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
0
توروخدا شرایط سخت نکنین بزارین هر کی خواست ثبت نام کنه
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
1
ماهایی که کل پس انداز بیست سالمونو دادیم یه خودرویی خریدیم که هفتاد میلیون با کارخونه تفاوت قیمت دارد حالا چطور با ضرر هفتاد میلیون بفروشیمش مثل میخواستیم روش یه دوسه تومنی کاسبی کنیم این قیمتهای اجباری ماها را بیچاره میکنه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->