شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس ارزش سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۳ ماه فرصت تا تجهیز داوران به دانش استفاده از وی‌ای‌آر | ورزشگاه‌ها هنوز آماده نیست علی هیبتی کیست | همه چیز درباره محرومیت مادام العمر رزمی کار ایرانی + ویدیو سیدحسین حسینی دیدار مقابل تراکتور را از دست داد اعلام رای کمیته انضباطی برای دانیال اسماعیلی فر جدایی سیدجلال از پرسپولیس کلید خورد؟ اوسمار در پرسپولیس ماندنی شد
سرخط خبرها

تست‌هایی که برای تیم گل‌گهر دردسرساز شد

  • کد خبر: ۲۷۹۴۱
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
تست‌هایی که برای تیم گل‌گهر دردسرساز شد
وضعیت قرمز گل‌گهر و احتمال حذف این تیم از ادامه لیگ برتر
احسان سرفرازی/شهرآرانیوز - شروع دوباره تمرینات تیم‌های فوتبال لیگ برتری با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی، حرف و حدیث‌های بسیاری را به وجود آورده است. بعد از آنکه ستاد ملی مبارزه با کرونا به تیم‌های لیگ برتری مجوز شروع تمرینات را داد، قرار شد آزمایش‌های اولیه پیش از آغاز تمرینات اخذ شود تا موارد مبتلا یا مشکوک شناسایی و اقدام لازم برای آن‌ها اعمال شود. سرخابی‌های پایتخت بدون مشکل خاصی آزمایش‌های اولیه را پشت سر گذاشتند و تنها در تیم پرسپولیس بیان شد که ۲ تن از افراد کادر تدارکات این تیم در آزمایش‌های اولیه مشکوک بوده‌اند که از حضور آن‌ها در تمرینات جلوگیری شد، اما داستان برای تیم‌های شهرستانی به این راحتی نبود. زمان جواب این آزمایش یکی از مشکلاتی بود که مسئله‌ساز شد. به‌عنوان مثال، اگر یک تیم شهرستانی امروز آزمایش‌های مربوط به کرونا را انجام دهد، ۴۸ ساعت بعد جواب آزمایش‌هایش را خواهد گرفت و براساس آیین‌نامه‌های مصوب، در این بازه زمانی نباید تمرینی برگزار شود، درحالی‌که در واقعیت این اتفاق رخ نمی‌دهد.

۱۶۲ میلیون تومان هزینه آزمایش‌های پیش از مسابقه
با توجه به دستورالعمل کنونی، در هر جلسه تمرین بیش از ۳۶نفر نمی‌توانند شرکت کنند. این افراد شامل بازیکنان، کادرفنی و سرپرستی، تدارکات و پزشکی هستند. از طرفی برگزاری ۹هفته باقی‌مانده از لیگ برتر در فاصله ۵روز یک‌بار، ۴۵روز به طول می‌انجامد. با توجه به فاصله ۵روز یک‌بار برای گرفتن آزمایش کرونا در خلال مسابقات که معادل ۹مرتبه تست‌گیری می‌شود و همین‌طور انجام یک‌مرتبه آزمایش کرونا پیش از تمرینات، هزینه ۹ بار آزمایش کرونا با میانگین قیمت ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر، برای هر تیم معادل ۱۶۲ میلیون تومان می‌شود.

گل‌گهر، مسئله اصلی لیگ
بعد از اعلام سازمان لیگ برتر برای شروع تمرینات، تیم‌ها به انجام آزمایش‌های کووید ۱۹ موظف شدند و درحالی‌که زمزمه‌هایی از ابتلای بازیکنان و عوامل برخی از تیم‌ها در آزمایش‌ها به گوش می‌رسید، مهم‌ترین خبر مثبت اعلام شدن آزمایش ۷ نفر از اعضای تیم گل‌گهر بود. خبری که البته درنهایت نه تأیید شد و نه تکذیب، اما اعلام شد از این تعداد ۴ نفر از بازیکنان تیم هستند و بقیه نفرات جزو کادر خدماتی و اجرایی تیم هستند. گل‌گهری‌ها که از آزمایش‌های گران‌قیمت ایتالیایی برای تشخیص کووید ۱۹ استفاده کرده بودند، بازیکنان مبتلا را در کمپ تمرینی تیم تحت تدابیر بهداشتی قرنطینه کرده‌اند، هرچند این بازیکنان در روز‌های آزمایش علائم و مشکل خاصی نداشته‌اند. دیگر بازیکنان این تیم نیز در جایی دیگر اسکان داده شده‌اند.

احتمال حذف گل‌گهر از لیگ
سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال، درباره پروتکل‌های آغاز رقابت‌های لیگ برتر و وجود چند بازیکن و عضو تیم‌ها که مبتلا به کرونا شده‌اند، گفت: باوجود فشار برخی تیم‌ها برای تعطیلی مسابقات لیگ، پس از اجازه ستاد مبارزه با کرونا مقررات لازم را اعلام کردیم و مدون شد. طبق آیین‌نامه‌ها اگر ۵ بازیکن یک تیم به کرونا مبتلا شوند، مسابقات آن تیم لغو خواهد شد و این شامل تمرینات نمی‌شود. وی افزود: برخی باشگاه‌ها بعد از آزمایش کرونا و پیش از ارسال نتایج برای ما، تمرینات خود را آغاز کرده‌اند که این خودش تخلف است. امیدوارم باشگاه‌ها پیش از انجام تمرینات آزمایش‌ها را برای ما ارسال کنند که ببینیم آیا طبق آیین‌نامه بوده یا نه. نتایج حاصل از آزمایش‌ها باعث می‌شود تیمی اجازه تمرین داشته باشد یا نه. اینکه برخی باشگاه‌ها خودشان تمرینات را متوقف کرده‌اند، جای تشکر دارد، اما باید نتایج آزمایش‌ها را برای ما ارسال کنند تا بتوانیم آن‌ها را کمک کنیم. باشگاه‌ها اصرار کردند که ۳ هفته زمان کمی است و تمرینات ۴ هفته شود، اما با گذشت ۳ روز از تاریخ اعلام‌شده، هنوز نتایج را برای ما ارسال نکرده‌اند و اصلا نمی‌دانیم آیا آزمایش گرفته‌اند یا نه. از ما انتظار دارند، اما خودشان در کار‌ها تعجیلی ندارند. وی درباره مثبت شدن آزمایش ۷بازیکن گل‌گهر و احتمال تعویق دیدار‌های این تیم و اینکه اگر بازهم تعداد بازیکنان کرونایی در سایر تیم‌ها افزایش یابد بازهم اصراری به ادامه لیگ وجود دارد یا نه، گفت: اولویت ما سلامتی بازیکنان است و به هیچ وجه راضی به خطر افتادن سلامتی بازیکنان نیستیم. یک ماه باشگاه‌ها فرصت تمرین دارند که اگر در این یک ماه آیین‌نامه‌ها را به‌درستی رعایت کنند، وضعیت سفید خواهد شد. اگر این‌طور نباشد، قاعدتا ما روش‌هایی داریم که مسابقات آن تیم یا مسابقات لیگ را به تعویق بیندازیم یا حتی آن تیم را کنار بگذاریم. مهدی درباره اینکه برخی باشگاه‌ها اعلام کرده‌اند توانایی اجرای تمام آیین‌نامه‌ها ازجمله گرفتن پرواز چارتر یا اتاق تکی در هتل‌ها را ندارند و آیا این آیین‌نامه‌ها قابل تغییر است یا نه، گفت: تغییر هرگونه دستوری در اختیار نهاد‌های بهداشتی و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش است و ما نمی‌توانیم آیین‌نامه‌ها را تغییر دهیم. این شرایط هم فقط مختص کشور ما نیست و تمام دنیا درگیر آن هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->