کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

تلاش شبانه‌روزی برای تحقق آرزوی ۲۰ ساله/ تقاطع غیرهمسطح مصلی اسفند به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر: ۲۸۳۳۹
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
تلاش شبانه‌روزی برای تحقق آرزوی ۲۰ ساله/ تقاطع غیرهمسطح مصلی اسفند به بهره‌برداری می‌رسد
پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلی با فعالیت سه‌شیفته، ۹۰ روز زودتر از موعد در اسفند افتتاح خواهد شد
امیررضا وثوقی/ شهرآرانیوز - بهمن سال گذشته بود که هم زمان با آغاز دهه فجر، کلنگ یکی از پروژه‌های مهم عمرانی شهر یعنی تقاطع غیرهمسطح مصلی به زمین زده شد؛ پروژه‌ای که همان موقع رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر، تحقق آن را آرزوی دیرینه پهنه شرقی شهر مشهد و اجرای آن را خواسته مکرر ساکنان شهرک‌های متصل به این تقاطع دانست و از عزم شورای شهر برای پیشرفت سریع این پروژه سخن گفت. احداث تقاطع غیرهمسطح مصلی که تصمیم اجرای آن سابقه بیست ساله دارد، حالا با نگاه ویژه مدیریت شهری، مراحل تکمیل خود را به سرعت سپری می‌کند تا دسترسی شهروندان به بهترین شکل به حرم مطهر رضوی، اتصال مصلی به طرق و تسهیل در دسترسی به شهرک‌های عمار، یاسر و شیرین ایجاد شود. در حالی که با تداوم شرایط کنونی، اهالی محلات شهیدان رجایی و باهنر باید مسافت چهارده کیلومتری را در صدمتری طی کنند تا به بولوار مصلی و ورودی حرم مطهر رضوی برسند، این تقاطع غیر همسطح با عبور از بزرگراه در تراز منهای یک و میدان بیضی شکل در تراز همسطح، این مسافت را به حداقل می‌رساند. به گفته معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد، پروژه مصلی از ۵ پل تشکیل شده است که شامل ۲ دوربرگردان در قسمت جنوبی از سمت پل غدیر به سمت مصلی و ۲ دوربرگردان به سمت پل راه آهن و میدان قائم می‌شود و پس از تکمیل این ۴ پل، یک بازو، مصلی را به طرق و بهشت رضا وصل خواهد کرد.
خلیل ا... کاظمی درباره میزان پیشرفت این پروژه به شهرآرا گفت: با اینکه شیوع کرونا تقریبا همه پروژه‌های کشور را مختل کرد، عملیات اجرایی این پروژه یک روز هم تعطیلی نداشته است و پیمانکاران در ۳ شیفت مجزا عملیات عمرانی را پیش می‌برند.
او با بیان اینکه در این پروژه به ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک برداری نیاز است، گفت: تا این لحظه، یک سوم آن یعنی حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب خاک از عرصه مصلی خارج شده است؛ این خاک‌ها روزانه در ۲۰۰ سرویس به پروژه کمربند جنوبی منتقل می‌شود تا در تکمیل دیگر پروژه‌های شهری استفاده شوند.
وی افزود: در پروژه مصلی ۲ هزار و ۷۰۰ تن آرماتوربندی نیاز است که تقریبا ۵۰ تا ۶۰ درصد آن خریداری شده است و مراحل اجرایی به سرعت طی می‌شود. همچنین بتن ریزی این منطقه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب خواهد بود، اما به دلیل تمرکز بر پیکربندی و قالب ریزی این پروژه، پیشرفت خاصی در این زمینه نداشته ایم و پس از پایان آرماتوربندی، عملیات بتن ریزی تسریع خواهد شد.

افتتاح پروژه ۳ ماه زودتر از روزشمار
مدیر پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلی نیز در گفتگو با شهرآرا با اشاره به روزشمار ۴۲۰ روزه برای تکمیل این پروژه گفت: عملیات مستمر و بی وقفه پیمانکاران در این منطقه موجب شده است ۳ ماه زودتر از زمان پیش بینی شده یعنی تا ۲۵ اسفند، این پروژه شهری را افتتاح کنیم.
به گفته احسان یمینی، طبق برنامه ریزی‌ها تا آبان امسال ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای این پروژه پیش بینی شده که تاکنون حدود ۱۵ درصد آن تحقق یافته است.
یمینی بیان کرد: هزینه این پروژه ۶۳ میلیارد تومان است و تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان در پروژه مصلی هزینه شده است. براساس برنامه ریزی‌های شهرداری، پیشرفت مالی و فیزیکی پروژه را هم زمان پیش خواهیم برد.
وی اتصال ۲ منطقه شهری، کاهش بار ترافیک، تسهیل دسترسی شهروندان را از نتایج اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلی دانست و گفت: معارض و عوامل مزاحم زیادی در طول مسیر این پروژه وجود داشت که از سرعت اجرای پروژه می‌کاست و در این مدت با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، همگی مشکلات حل وفصل شده است. یمینی همچنین با اعلام رفع مسدود شدن ترافیکی از محور این پروژه گفت: ۲ فاز انسداد ترافیکی در قسمت غربی مشرف به بازار بزرگ مصلی و ضلع شرقی مجاور بازار حافظ که عملیات آن به پایان رسیده، رفع شده است تا بار ترافیکی این قسمت شهر به حداقل برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->