ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

پایان پروژه ۶۳ میلیارد تومانی مصلا تا پایان اسفندماه در مشهد

  • کد خبر: ۴۱۵۹۹
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
پایان پروژه ۶۳ میلیارد تومانی مصلا تا پایان اسفندماه در مشهد
این  پروژه قرار است با هزینه‌کرد ۶۳ میلیارد تومانی و در مدت ۱۴ ماه به بهره‌برداری برسد و براساس برنامه زمان‌بندی، پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ ۱۶ بهمن ماه سال گذشته بود که مدیریت شهری با نگاهی متفاوت به نقاط کم برخوردار، آرزوی چندین و چندساله ساکنان شرقی کمربندی صدمتری مشهد را جامه عمل پوشاند و کلنگ تقاطع غیرهم‌سطح مصلا را بر زمین زد تا با اجرایی‌شدن این پروژه، علاوه بر اینکه مسیر دسترسی زائران به بارگاه منور رضوی تسهیل شود، زمینه تردد آسان ساکنان شرقی بولوار مصلا به سمت دیگر شهر نیز فراهم شود.

این  پروژه عظیم شهری که اکنون پیشرفت حدود ۳۷ درصدی دارد،  علاوه بر رقم‌زدن اتفاقاتی که گفته شد، قرار است مسیر دومی برای ساکنان شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر نیز باشد و به‌نوعی با ایجاد یک پل دسترسی از بولوار مصلا به سمت دیگر کمربندی و البته با ایجاد یک مسیر دسترسی از بولوار حر به این  تقاطع، حجم ترافیکی بولوار حر را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.

پایان پروژه ۶۳ میلیارد تومانی در ۱۴ ماه

این  پروژه قرار است با هزینه‌کرد ۶۳ میلیارد تومانی و در مدت ۱۴ ماه به بهره‌برداری برسد و براساس برنامه زمان بندی، پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

اما پروژه تقاطع مصلا می‌تواند نقش بسزایی در توسعه محور شرقی مشهد هم داشته باشد؛ زیرا بنا به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر، اخیرا کمیسیون ماده ۵ مصوبه‌ای برای توسعه این منطقه داشته است که پل ۲ طرف بولوار مصلا جزو بازو‌های اصلی حوزه ترافیکی این مصوبه محسوب می‌شود. ازاین رو روز پنجشنبه محمدهادی مهدی نیا با حضور میدانی در محل اجرای این پروژه از آخرین وضعیت احداث تقاطع مصلا بازدید کرد.

مهدی‌نیا در گفت‌وگو با شهرآرا درباره بازدید اخیر خود از پروژه مصلا گفت: اعضای شورای شهر در روز‌های مختلف و به ویژه روز‌های پنجشنبه از پروژه‌های مختلف شهری بازدید می‌کنند تا در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها قرار گیرند.

وی افزود: در پروژه فعلی بولوار مصلا، چند معارض وجود دارد که یکی از آن‌ها مربوط به یک لوله گاز است، از این رو هماهنگی لازم برای حل مشکل این معارض در حال انجام است. مهدی نیا افزود: همچنین جابه جایی دکل مخابراتی از دیگر تعارضات این پروژه محسوب می‌شد که این مشکل حل شده است، اما چند تعارض دیگر نظیر وجود لوله آب هم وجود دارد که این تعارضات زیاد جدی نیست و با‌توجه‌به بازدید از روند اجرایی پروژه، امیدوارم این پروژه در همان برنامه زمان‌بندی پیش بینی شده، یعنی پایان سال ۹۹، به بهره‌برداری برسد.

مصوبه ۲۸۶ هکتاری برای توسعه شرق مشهد

موضوع توسعه شرق مشهد در ۲۸۶ هکتار از اراضی این بخش از شهر که قرار است به صورت رسمی وارد توسعه شهری مشهد شود منوط به ایجاد برخی تفاهم‌ها میان استانداری خراسان رضوی، شهرداری و آستان قدس رضوی است. اما این اتصال نیازمند مقدماتی نیز هست که بخشی از این مقدمات نیز در قالب تکمیل بخش‌های دیگری از پروژه مصلاست.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با اشاره به مصوبه چهارشنبه هفته گذشته کمیسیون ماده ۵ برای توسعه شرق مشهد، اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که تأثیر مستقیم بر روی این مصوبه دارد تقاطع مصلا، به ویژه بازوی چهارم این پروژه است.

مهدی نیا در این زمینه نیز اعلام کرد: در شرق مشهد، بازوی چهارم پروژه مصلا مربوط می‌شود به ایجاد پل دسترسی و اتصال بولوار مصلا به سمت شهرک شهید رجایی و قرار است با ایجاد این پل و ایجاد مسیری ۴۵ متری به سمت بولوار حر، مسیر دومی برای ساکنان شهرک‌های شهید رجایی و باهنر ایجاد شود. ازاین رو بازدید از این پروژه و بررسی تعارضات پروژه انجام شد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا با مصوبه جدید کمیسیون ماده ۵ قرار است این پل تا پایان سال ساخته شود؟ گفت: خیر، فعلا برنامه‌ای برای ساخت پل وجود ندارد و ایجاد این بازو بستگی به نحوه اجرایی شدن مصوبه کمیسیون ماده ۵ دارد. اما در مجموع این پل به نوعی با توسعه شرق مشهد رابطه‌ای تنگاتنگ دارد. زیرا پل مصلا و ایجاد مسیر ۴۵ متری مصلا به بولوار حر عملا زیرساخت ترافیکی مصوبه کمیسیون ماده ۵ است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->