واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

هشدار بروز خاموشی‌ در تابستان/ گرمای ۴۰ درجه در انتظار مشهد

  • کد خبر: ۲۸۳۹۸
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
هشدار بروز خاموشی‌ در تابستان/ گرمای ۴۰ درجه در انتظار مشهد
هنوز پیک بار در تابستان اتفاق نیفتاده است. طبق پیش‌بینی‌ها تابستان امسال نیز شهر مشهد مانند سال قبل بدون خاموشی برنامه‌ریزی‌شده سپری خواهد شد و هنوز برنامه زمان‌بندی برای خاموشی شهر مشهد تهیه نشده است.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، سال‌های گذشته، نزدیک‌شدن میزان مصرف برق در روز‌های پیک تابستان به حداکثر ظرفیت تولید انرژی، هشدار صرفه‌جویی در مصرف را به‌منظور جلوگیری از بروز خاموشی‌ها در پی داشت. دراین‌باره نیز در شهر مشهد با‌توجه‌به جمعیت ساکن و پذیرابودن حجم زیادی از زائران در تابستان، میزان مصرف انرژی به‌ویژه در ایام پیک گاهی با اوج می‌رسد و از ظرفیت موجود فراتر می‌رود.


هشدار بروز خاموشی‌ها در تابستان و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف برق یک روال معمول برای کشور و به‌ویژه مشهد است، اما با مدیریت صحیح می‌توان آن را کنترل کرد. سخن‌گوی شرکت برق مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه الگوی مصرف برق مشترکان خانگی در مشهد ۳۰۰ کیلووات در ماه تعیین شده است، اظهار کرد: ۹۰ درصد مشترکان برق مشهد در الگوی مصرف قرار دارند و تنها ۱۰ درصد از مشهدی‌ها خارج از الگوی مصرف هستند. بر اساس الگوی مصرف، مشترکانی که بیش از الگو مصرف داشته باشند، قیمت برق آن‌ها افزایش خواهد داشت. به‌عبارتی هر کسی میانگین مصرف برقش در ماه بیشتر از میانگین مصرف باشد، هزینه برقش در جدول‌های مصرف به‌صورت پلکانی اعمال می‌شود و نرخ مصرف برق نیز بر همین اساس تعیین می‌شود.


علیرضا کاشی با اشاره به اینکه قیمت برق در سال‌های قبل هم به‌صورت پلکانی اعمال می‌شده است، اما در مقابل خانوار‌هایی که مصرف آن‌ها زیر الگوست از کمترین نرخ تعیین‌شده بهره‌مند می‌شدند، افزود: مصرف برق با آغاز فصل تابستان و گرما روبه‌افزایش است. در مشهد یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک برق وجود دارد که از این تعداد در حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار مشترک بخش خانگی هستند. بر این اساس ۵۰ درصد کل مصرف شهر مشهد مربوط به مشترکان خانگی است. امیدواریم شهروندان با رعایت و مدیریت مصرف برق به کاهش مصرف کمک کنند تا تابستان را بدون هیچ دغدغه‌ای به پایان برسانیم.


وی با بیان اینکه به‌طور متوسط در صورت گرم‌نشدن هوا مشترکان مشهد روزانه ۱۰۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند، افزود: از آنجا که فصل گرما در پیش است و زمان اوج مصرف برق بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ است، انتظار می‌رود شهروندان به مدیریت مصرف برق در سیستم‌های سرمایشی با تنظیم درجه کولر گازی روی ۲۴، نصب سایه‌بان بر روی کولر آبی و قراردادن آن روی دور کند، اقدام کنند.


سخن‌گوی شرکت برق مشهد با اعلام اینکه خوشبختانه نگرانی‌ای درخصوص تأمین برق مشهد وجود ندارد، ادامه داد: هنوز روز‌های گرمی را پیش رو داریم و دمای هوا تا اواسط هفته آینده به اوج خود می‌رسد، بناراین تقاضا می‌کنیم که مشترکان در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا شرکت توزیع نیروی برق مشهد ناگزیر به تنظیم و پیاده‌سازی جدول زمان‌بندی تأمین برق در شرایط اضطراری نشود.


وی اوج پیک روز را در تابستان برای استفاده از وسایل سرمایشی بیشتر از پیک شب و محدوده آن را بین ساعات ۱۱ تا ۱۶ و در شب بین ساعات ۷ تا ۲۳ اعلام کرد و گفت: با تنظیم درجه وسایل سرمایشی روی ۲۴ درجه در کولر‌های گازی و ایجاد سایه‌بان واستفاده از دور کند کولر‌های آبی، همچنین استفاده‌نکردن هم‌زمان از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف می‌توان مصرف برق را مدیریت کرد و به مشکلی برنخورد.



مشهد این هفته گرم‌تر می‌شود


یحیی قائنی‌پور، رئیس اداره پیش‌بینی اداره هواشناسی خراسان رضوی، نیز در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه طبق اعلام پیش‌بینی مرکز پژوهشکده اقیلم‌شناسی، دمای هوا در تابستان امسال به حد طبیعی می‌رسد، گفت: در چند روز آینده شهر مشهد، از روز سه‌شنبه به بعد، افزایش نسبی دمای هوا را داریم که پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در مشهد به ۴۰ درجه برسد. طبیعی است تا پایان هفته روز‌های گرمی در پیش داشته باشیم و مصرف انرژی به حد بالایی در شهر برسد.



وی با اشاره به اینکه دمای امسال تابستان نسبت به سال گذشته تغییر قابل ملاحظه‌ای ندارد، افزود: در روز‌های گذشته روند دما افزایشی است، به‌طوری‌که در ۲ تا ۳ روز آینده برای شهر مشهد دمای هوا به ۴۰ درجه خواهد رسید و همچنان هوای گرم در مشهد برقرار است.


وی ادامه داد: افزایش تدریجی دما از چند روز گذشته در مناطق مختلف خراسان رضوی آغاز شده است و از روز دوشنبه و سه‌شنبه این شدت دما در مشهد به وضوح احساس می‌شود.



به گفته وی، در این بازه زمانی به‌دنبال افزایش دمای هوا و استفاده بسیار از وسایل خنک‌کننده، مصرف برق به شدت افزایش می‌یابد که نیاز است شهروندان در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->