آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند
سرخط خبرها

واکنش‌های اجتماعی به رفتار بعضی از سلبریتی‌ها/ رفتار بهنوش بختیاری جنبه تجاری دارد!

  • کد خبر: ۲۸۵۸۹
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
واکنش‌های اجتماعی به رفتار بعضی از سلبریتی‌ها/ رفتار بهنوش بختیاری جنبه تجاری دارد!
ویدئویی در صفحه اینستاگرام یکی از بازیگران منتشر شد که بُهت و تعجب همگان را برانگیخت.
سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، بهنوش بختیاری لحظاتی از اسکورتش توسط تیم تشریفات موتورسوار مشهد را به نمایش گذاشت و نوشت: «بچه‌های تشریفات در نهایت ادب همه رو متفرق کردن و ما در آرامش کار کردیم... اگر تیم تشریفات قوی مشهد نباشه، اصلا نمی‌شه میون هجمه کرونا کار کرد...»
عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد درباره رفتار این سلبریتی می‌گوید: نکته مهم این است که زمانه این کار‌ها گذشته است و دیگر توجه مردم به این کار‌های نمایشی جلب نمی‌شود. حتی مردم با این شیوه ایجاد هیاهو ممکن است از سلبریتی‌ها متنفر شوند.
 
زمانه تفاخر به حضور بادیگار‌دها گذشته
احمدرضا اصغرپور می‌افزاید: اتفاقا اگر سلبریتی‌ای بخواهد نشان بدهد فرد مهمی است و توجه همگان را جلب کند که نظراتش را گوش کنند، باید رفتار عادی‌تری را انتخاب کند؛ مثلا از فرودگاه مشهد، بدون هیچ هیاهویی سوار قطارشهری شود و به مقصد مدنظر برود.
این انتخاب سروصدای مثبت بیشتری ایجاد می‌کند، درحالی که تفاخر به حضور بادیگار‌دهای متفاوت زمانه‌اش گذشته و شاید هفت‌هشت سال پیش مُد بود و این‌طور صحنه‌سازی‌ها برای مردم جذابیت داشت.

این استاد دانشگاه با اشاره به شیوه درست جذب افکار عمومی می‌گوید: سلبریتی‌ای که از حضور بادیگارد‌های موتورسوار احساس رضایت می‌کند، برداشتش از تفکر جامعه درست نیست؛ یعنی افکار عمومی را خوب نفهمیده است، زیرا اگر می‌خواهد آدم پرنفوذی باشد و دنبال‌کننده‌های واقعی‌اش را افزایش دهد، با این کار، راه نادرست را می‌رود.

او ادامه می‌دهد: مثلا سلبریتی‌هایی که با نفوذ هستند، با نوشتن، با عادی زندگی کردن، با واکنش نشان دادن درباره اتفاقات مهم جامعه به تعداد دنبال‌کننده‌هایشان می‌افزایند نه با حضور چند بادیگارد.

این رفتار‌ها جنبه تجاری دارد
عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه این رفتار‌ها جنبه تجاری دارد، اظهار می‌کند: این دست از سلبریتی‌ها یا میزبانانشان می‌کوشند که در شیوه فیلم‌برداری و انتخاب موسیقی زمینه، آهنگ باشکوهی بگذارند تا این‌طور نشان بدهند که اتفاق خاصی افتاده است، درحالی که سلبریتی‌هایی که شخصیت‌های عمیق‌تری دارند و مشهور و پرنفوذ هستند، کمتر این رفتار‌ها از ایشان سرمی‌زند؛ بنابراین افرادی که با شیوه‌های سطحی دنبال جلب توجه هستند، با تکیه بر قسمت تجاری برنامه می‌خواهند بگویند اتفاق مهمی درحال روی دادن است. درحالی که اتفاق مهمی نیفتاده است، زیرا اگر اتفاق مهمی افتاده بود نیاز به این حواشی نداشت.

احمدرضا اصغرپور با تاکید بر اینکه این شیوه حضور بادیگاردها برای محافظت فیزیکی آدم‌ها در برابر خطرات نیست، می‌گوید: شخصیت‌های سیاسی هم از نظر امنیتی مراتبی از حضور بادیگاردها را دارند؛ برای مثال وزرای دفاع و خارجه به خاطر واقعیت میزان در خطر بودن، تعدادی محافظ دارند و اصلا جنبه نمایشی ندارد، اما درباره این سلبریتی‌ها حضور بادیگارد، جنبه نمایشی دارد زیرا می‌خواهند اُبهتی ببخشند و آدم‌ها را به عنوان بیننده مقهور خودشان کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->