جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

جهش جدی در انتظار قیمت لاستیک/لاستیک پراید همیشه مسئله‌ساز بوده است!

  • کد خبر: ۲۸۶۱۰
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
  • ۴
جهش جدی در انتظار قیمت لاستیک/لاستیک پراید همیشه مسئله‌ساز بوده است!
چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر اعلام کرده است لاستیک و مواد اولیه لاستیک از گروه یک دریافت ارز، به گروه دو منتقل و بر این اساس ارز تخصیصی به این گروه، نیمایی شده است.
سعیده ساجدی‌نیا/شهرآرانیوز -  خبری که ۱۰ خرداد، دبیر انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات سنگین نیز آن را تأیید کرده و از حذف ارز دولتی برای واردات لاستیک خبر داده و درباره تاثیر آن بر قیمت‌ها گفته است: در روز‌های آینده باید منتظر افزایش قیمت لاستیک باید بود. عبدالرضا صالحی همچنین این مسئله را نیز اضافه کرده است که به‌دلیل افزایش میزان تقاضا و کمبود مواد اولیه، تولید لاستیک تا حدودی کمتر شده است، به طوری‌که کمبود لاستیک در بازار احساس می‌شود.

گران‌فروشی لاستیک تخلف است
در همین حال رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک مشهد هرگونه افزایش قیمت لاستیک را تخلف دانست و از پیگیری جدی موارد شکایت در این باره خبر داد.

محمدکاظم جنتی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره شایعه کمبود لاستیک ضمن رد آن گفت: تنها برخی سایز‌های لاستیک از ابتدا با مشکلاتی مواجه بود، برای نمونه لاستیک پراید که برخلاف اینکه بیشترین فراوانی را در میان خودرو‌های سواری مورد استفاده مردم دارد، اما مشتریان برای تهیه و خرید لاستیک آن همیشه مدت زمانی را در حد یک هفته تا یک‌ماه باید در نوبت و انتظار باید بمانند و این بستگی به میزان لاستیکی دارد که در اختیار نمایندگی‌ها قرار می‌گیرد.

فقط لاستیک پراید همیشه حاشیه دارد
او با بیان اینکه حاشیه‌هایی که برای لاستیک پراید وجود دارد، درباره لاستیک خودرو‌های دیگر مصداق ندارد، اظهار کرد: خوشبختانه دارندگان خودرو‌های دیگر مشکلی در این زمینه ندارند و در این میان چالش اصلی را در واقع کارخانه‌ها ایجاد کرده‌اند، زیرا به‌جای اینکه تعداد لاستیک پراید را بیشتر وارد بازار کنند، لاستیک پژو را بیشتر عرضه می‌کند و هر چه در این سال‌ها فریاد زدیم که این روند را اصلاح کنند، اما گوش شنوایی وجود نداشت.

سبد‌های لاستیکی که کارخانه‌ها به نمایندگی‌ها می‌دهند، کارشناسی نیست
جنتی افزود: متأسفانه بر اساس نیاز جامعه و مشتری، جنس عرضه نمی‌شود و این مضحک است که خودرویی مانند پراید پرتیراژترین محصول مورد استفاده مردم باشد، اما لاستیک عرضه شده در بازار هیچ تناسبی با تعداد خودرو ندارد و سبد‌های لاستیکی که کارخانه‌ها به نمایندگی‌ها می‌دهند، کارشناسی نیست و تنها بر اساس منافع خودشان عرضه صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک مشهد درباره عرضه لاستیک با ارز نیمایی نیز گفت: این مسئله هنوز نهایی نشده و سبد جدیدی با قیمت جدید وارد بازار نشده است و همچنان لاستیک باید با همان قیمت‌های سابق به‌فروش برسد.

جنتی در عین حال اعلام کرد: قیمت هر حلقه لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی در حال حاضر ۳۵۰ هزار تومان است که در صورت وارد کردن لاستیک با ارز ۱۵۵۰۰ تومانی نیمایی، قیمت لاستیک جهش جدی پیدا خواهد کرد.

به گفته او، ۶۰ درصد لاستیک مصرفی در کشور تولید می‌شود و تنها ۴۰ درصد از محل واردات تأمین می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، وضعیت بازار لاستیک اکنون در سایه پاسخگو نبودن واحد‌های تولیدی قرار گرفته است، به‌طوری که موجب شده متقاضیان از تحویل ندادن لاستیک از سوی شرکت‌های تولیدی گله‌مند باشند.

کاربر یکی از سایت‌ها نوشته است: «چند روز است که در سایت کویرتایر ثبت‌نام کردم تا تایر بخرم، چند روز به بهانه به‌روزرسانی فروش نداشت. الان که سایت باز شده از ساعت ۹ صبح اصلا وارد سایت نمیشه، وقتی هم که وارد میشه دیگه لاستیکی نمونده، خیلی اوضاعشون خرابه، کاش پیگیری شود دلیلش چیه، چرا مردم رو اذیت می‌کنن؟!»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
3
سلام کجا لاستیک کمه الان داخل هر مغازه یا انبارهای خاج از تهران مثلا شور اباد برید اندازه ۵ سال لاستیک موجود هست فقط بازرس میخواد بره اونجا همه رو بیاره بده به بازار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
همینجوری ما نمی تونیم لاستیک بخریم تازه میخواد گرونتر هم بشه واقعا چی فکر میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
وای از دست مردم من که رد دادم خوب نخرید
اسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
این چه وضعیه هر روز یه مسخره بازی.جلو واردات رو میگیرند بعد کارخونه ها هم یا کالاشون بی کیفیته یا اصلا نمیدن بیرون تا گرون بشه خدا از سرتون نگذره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->