جزئیاتی درباره رقم دقیق متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی سال گذشته ۰.۵ میلیارد دلار آیفون در ۲ ماه ترخیص شد فضیلت دعای کمیل اجرای توافقنامه تجارت ایران با کشور‌های اوراسیا از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ جهش قیمت جهانی طلا اسلامی: با برق هسته‌ای ناترازی‌ها را برطرف می‌کنیم | کارشکنی‌های دشمنان و تبلیغات منفی علیه برنامه هسته‌ای ایران قانون ته‌لنجی به رسمیت شناخته شد افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن و خروج خریداران | آینده مسکن به کجا می‌رود؟ (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) افت قیمت خودرو‌های خارجی (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | ریزش ۵۰ میلیونی لاماری هیبرید تلاطم بازار خودرو‌های داخلی فروکش کرد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) + جدول قیمت مذاکرات؛ اقتصاد ایران شرطی نشود پرواز دوباره نرخ طلا در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) سناریو‌های پیش روی قیمت طلا بر اساس نتیجه مذاکرات ایران و آمریکا زمان برگزاری حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات نقش تعاونی‌ها در تحقق شعار سال | سرمایه‌های کوچک در خدمت تولید صنعت خراسان رضوی در صف انتظار تسهیلات بانکی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | دلار به ۱۰۱ هزار تومان رسید رئیس کمیسیون اصل نود در نامه‌ای به رئیس‌جمهور: افزایش حقوق در سال جدید از فروردین‌ماه اعمال شود دو روز مهم هفته آینده برای بازار طلا و ارز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) کف قیمتی دلار چه عددی است؟ | پیش‌بینی سرنوشت‌ساز از نرخ ارز در بازار با پالس شروع مذاکرات قیمت طلای جهانی امروز (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد | قیمت طلای جهانی صعودی شد پیش‌بینی تورم اجاره مسکن در ۱۴۰۴ | نیاز کشور ساخت سالانه یک میلیون مسکن است رالی بیت‌کوین هم‌زمان با رشد تاریخی بازار‌های سهام آمریکا (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) | گریپ فروت کیلویی چند؟ جهش ۵۵ درصدی هزینه‌های تولید خودرو | چرا شورای رقابت باید فرمول قیمت‌گذاری را به روز کند؟ مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴) افزایش ظرفیت ترانزیت ریلی در مسیر راه آهن ایران و بلاروس پیش بینی قیمت ارز و دلار (پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

جهش جدی در انتظار قیمت لاستیک/لاستیک پراید همیشه مسئله‌ساز بوده است!

  • کد خبر: ۲۸۶۱۰
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
  • ۴
جهش جدی در انتظار قیمت لاستیک/لاستیک پراید همیشه مسئله‌ساز بوده است!
چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر اعلام کرده است لاستیک و مواد اولیه لاستیک از گروه یک دریافت ارز، به گروه دو منتقل و بر این اساس ارز تخصیصی به این گروه، نیمایی شده است.
سعیده ساجدی‌نیا/شهرآرانیوز -  خبری که ۱۰ خرداد، دبیر انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات سنگین نیز آن را تأیید کرده و از حذف ارز دولتی برای واردات لاستیک خبر داده و درباره تاثیر آن بر قیمت‌ها گفته است: در روز‌های آینده باید منتظر افزایش قیمت لاستیک باید بود. عبدالرضا صالحی همچنین این مسئله را نیز اضافه کرده است که به‌دلیل افزایش میزان تقاضا و کمبود مواد اولیه، تولید لاستیک تا حدودی کمتر شده است، به طوری‌که کمبود لاستیک در بازار احساس می‌شود.

گران‌فروشی لاستیک تخلف است
در همین حال رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک مشهد هرگونه افزایش قیمت لاستیک را تخلف دانست و از پیگیری جدی موارد شکایت در این باره خبر داد.

محمدکاظم جنتی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره شایعه کمبود لاستیک ضمن رد آن گفت: تنها برخی سایز‌های لاستیک از ابتدا با مشکلاتی مواجه بود، برای نمونه لاستیک پراید که برخلاف اینکه بیشترین فراوانی را در میان خودرو‌های سواری مورد استفاده مردم دارد، اما مشتریان برای تهیه و خرید لاستیک آن همیشه مدت زمانی را در حد یک هفته تا یک‌ماه باید در نوبت و انتظار باید بمانند و این بستگی به میزان لاستیکی دارد که در اختیار نمایندگی‌ها قرار می‌گیرد.

فقط لاستیک پراید همیشه حاشیه دارد
او با بیان اینکه حاشیه‌هایی که برای لاستیک پراید وجود دارد، درباره لاستیک خودرو‌های دیگر مصداق ندارد، اظهار کرد: خوشبختانه دارندگان خودرو‌های دیگر مشکلی در این زمینه ندارند و در این میان چالش اصلی را در واقع کارخانه‌ها ایجاد کرده‌اند، زیرا به‌جای اینکه تعداد لاستیک پراید را بیشتر وارد بازار کنند، لاستیک پژو را بیشتر عرضه می‌کند و هر چه در این سال‌ها فریاد زدیم که این روند را اصلاح کنند، اما گوش شنوایی وجود نداشت.

سبد‌های لاستیکی که کارخانه‌ها به نمایندگی‌ها می‌دهند، کارشناسی نیست
جنتی افزود: متأسفانه بر اساس نیاز جامعه و مشتری، جنس عرضه نمی‌شود و این مضحک است که خودرویی مانند پراید پرتیراژترین محصول مورد استفاده مردم باشد، اما لاستیک عرضه شده در بازار هیچ تناسبی با تعداد خودرو ندارد و سبد‌های لاستیکی که کارخانه‌ها به نمایندگی‌ها می‌دهند، کارشناسی نیست و تنها بر اساس منافع خودشان عرضه صورت می‌گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک مشهد درباره عرضه لاستیک با ارز نیمایی نیز گفت: این مسئله هنوز نهایی نشده و سبد جدیدی با قیمت جدید وارد بازار نشده است و همچنان لاستیک باید با همان قیمت‌های سابق به‌فروش برسد.

جنتی در عین حال اعلام کرد: قیمت هر حلقه لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی در حال حاضر ۳۵۰ هزار تومان است که در صورت وارد کردن لاستیک با ارز ۱۵۵۰۰ تومانی نیمایی، قیمت لاستیک جهش جدی پیدا خواهد کرد.

به گفته او، ۶۰ درصد لاستیک مصرفی در کشور تولید می‌شود و تنها ۴۰ درصد از محل واردات تأمین می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، وضعیت بازار لاستیک اکنون در سایه پاسخگو نبودن واحد‌های تولیدی قرار گرفته است، به‌طوری که موجب شده متقاضیان از تحویل ندادن لاستیک از سوی شرکت‌های تولیدی گله‌مند باشند.

کاربر یکی از سایت‌ها نوشته است: «چند روز است که در سایت کویرتایر ثبت‌نام کردم تا تایر بخرم، چند روز به بهانه به‌روزرسانی فروش نداشت. الان که سایت باز شده از ساعت ۹ صبح اصلا وارد سایت نمیشه، وقتی هم که وارد میشه دیگه لاستیکی نمونده، خیلی اوضاعشون خرابه، کاش پیگیری شود دلیلش چیه، چرا مردم رو اذیت می‌کنن؟!»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
3
سلام کجا لاستیک کمه الان داخل هر مغازه یا انبارهای خاج از تهران مثلا شور اباد برید اندازه ۵ سال لاستیک موجود هست فقط بازرس میخواد بره اونجا همه رو بیاره بده به بازار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
همینجوری ما نمی تونیم لاستیک بخریم تازه میخواد گرونتر هم بشه واقعا چی فکر میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
وای از دست مردم من که رد دادم خوب نخرید
اسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
این چه وضعیه هر روز یه مسخره بازی.جلو واردات رو میگیرند بعد کارخونه ها هم یا کالاشون بی کیفیته یا اصلا نمیدن بیرون تا گرون بشه خدا از سرتون نگذره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->