افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خطر انفجار؛ مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل در خودرو نگه‌داری نکنید

  • کد خبر: ۲۸۶۶۴
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
خطر انفجار؛ مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل در خودرو نگه‌داری نکنید
یکی از این وسایلی که این روزها با شیوع ویروس کرونا در اکثر خودرو‌ها یافت می‌شود، مواد ضد عفونی کننده حاوی الکل است.

به گزارش شهرآرانیوز، برخی از اقلام بدون آن که بدانیم ممکن است مخاطراتی داشته باشند در خودرو‌ها رها شده‌اند، اما آیا کسی می‌داند که رهاسازی این اقلام در خودرو‌ها ممکن است خطر انفجار به همراه داشته باشد؟

هر ساله خبر‌های متعددی مبنی بر انفجار اسپری، فندک و ... در خودرو‌ها بر اثر تابش نور خورشید منتشر می‌شود، اما امسال علاوه بر این اقلام خطر بیشتری بر اثر نگهداری مواد ضد عفونی کننده در خودرو‌ها جان افراد را تهدید می‌کند.

با افزایش دما و فرا رسیدن فصل تابستان، اشعه خورشید به دلیل قدرت و گرمایی که در ساعات اولیه روز دارد به راحتی می‌تواند یک فندک، خودکار، اسپری و مواد حاوی الکل را منفجر یا مشتعل کند که به دنبال آن خطرات غیر قابل جبرانی برای خودرو و افراد اتفاق می‌افتد، چراکه امکان انفجار این اقلام در اثر گرما و تابش نور مستقیم خورشید و اکسیژن موجود در فضا در خودرو وجود دارد، بنابراین هر نوع ماده قابل اشتعال نباید در معرض گرما و به خصوص نور خورشید قرار گیرد.

 جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهراندر این باره گفت: با شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از هموطنان مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل را در خودرو‌های خود نگهداری می‌کنند.

او با اشاره به اینکه با گرم‌تر شدن هوا خطر نگهداری از این مواد در خودرو‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، گفت: هر چند این مواد خود به خود آتش نمی‌گیرند، اما اگر تحت شرایط خاصی در معرض نور خورشید قرار بگیرند امکان آتش گرفتن آن‌ها وجود دارد. بر این اساس اسپری‌های ضدعفونی کننده، بطری‌ها و ظروف حاوی الکل که در خودرو نگهداری می‌شوند، ممکن است منفجر یا دچار آتش‌سوزی شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: الکل قدرت انفجار زیادی ندارد، اما در شرایط خاص باعث آتش‌سوزی می‌شود، اما اگر الکل در فضای بسته‌ای مثل خودرو زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار گیرد، سرعت تبخیرش افزایش پیدا می‌کند و ترکیب قابل اشتعالی را ایجاد می‌کند. در این شرایط اگر از منبعی حرارتی مثل فندک و کبریت استفاده شود بخار الکل موجب وقوع حریق می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->