مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

خسارت میلیاردی شرکت‌های مسافربری اتوبوسی گناباد

  • کد خبر: ۲۸۹۷۹
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
خسارت میلیاردی شرکت‌های مسافربری اتوبوسی گناباد
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافربری شهرستان‌های گناباد: شرکت‌های مسافربری گناباد در مرز ورشکستگی قرار دارند
یکی از صنوفی که در ایام کرونا تعطیل شد اتوبوس‌های بین‌شهری بود که برای جلوگیری از مسافرت‌ها این تصمیم گرفته شده و در این مدت رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها ضرر‌های زیادی کردند.
کرونا در طول چند ماه اخیر سبب تعطیلی برخی از صنوف شده که خسارت‌هایی را برای آن‌ها به همراه داشته است. یکی از صنوفی که در این ایام به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شد اتوبوس‌های بین‌شهری بود که برای جلوگیری از مسافرت‌ها این تصمیم گرفته شده و در این مدت رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها ضرر‌های زیادی کرده‌اند. برای بررسی مشکلات این قشر به سراغ برخی از رانندگان و اتوبوس‌داران گنابادی رفته‌ایم. یکی از صاحبان اتوبوس که در خط گناباد به تهران کار می‌کند در گناباد اظهار داشت: عدم تحرک اتوبوس‌ها مشکلات مختلفی را به وجود می‌آورد، با توجه به تورم موجود هزینه تعمیر و بازسازی مجدد هر اتوبوس بسیار گران است و این موضوع برای اتوبوس‌داران مشکلاتی را ایجاد کرده است. وی ادامه داد: هزینه بیمه خودرو، راننده و شاگرد بسیار زیاد است و در زمانی که ماشین خوابیده بوده علاوه بر هزینه‌های زندگی شخصی باید این هزینه‌ها را نیز پرداخت کنیم. راننده یکی از مسیر‌های بین‌شهری نیز در گناباد اظهار داشت: سفر‌ها بسیار کم شده و با اینکه شرایط نسبت به چند هفته پیش فرق کرده، اما رفت و آمد مسافران بسیار کم است. وی ادامه داد: تعداد سرویس‌های ما به نصف کاهش پیدا کرده و در برخی روز‌ها هیچ سرویسی در بعضی مسیر‌ها انجام نمی‌شد. یکی دیگر از رانندگان اتوبوس گفت: تا زمانی که وضعیت جامعه به حالت عادی برنگردد شرایط ما هم عادی نمی‌شود. بخش مهمی از مسافران بین‌شهری را در گناباد دانشجویان تشکیل می‌دهند که این روز‌ها به‌دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها ترددی ندارند. وی ادامه داد: این وضعیت روی درآمد رانندگان بین‌شهری تأثیر زیادی می‌گذارد و ما منبع درآمد دیگری که نداریم و اگر اتوبوس بخوابد ما هم بیکار هستیم هیچ نهادی هم از ما دفاع نمی‌کند.

بیش از یک میلیارد تومان خسارت
اصغر حیدرزاده رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافربری شهرستان‌های گناباد اظهار داشت: از نیمه‌های اسفندماه سال گذشته تا اواخر فروردین‌ماه اتوبوس‌های گناباد خوابیده بودند و نتوانستند فعالیتی داشته باشند.
وی ادامه داد: به‌دلیل کرونا از زمانی که حرکت اتوبوس‌ها نیز شروع شده میزان مسافرت‌ها کاهش یافته و در شرایط فعلی برخی اتوبوس‌ها در مسیر‌ها کامل نمی‌شوند.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافربری شهرستان‌های گناباد تصریح کرد: در موضوع کرونا ما کمک کردیم، اما متاسفانه کسی کمکی به ما نکرد، زمانی که گفتند اتوبوس‌ها فعالیت نکنند اطاعت کردیم و کلی خسارت به ما خورد و قرار بود جبران شود، ولی حالا هیچ خبری نیست.
حیدرزاده با انتقاد از برخی مسئولان که رانندگان اتوبوس را از یاد برده‌اند بیان داشت: در این مدت رانندگان اتوبوس بیکار بوده‌اند و، چون خود ماشین‌ها هم کار نمی‌کردند درآمدی نداشتند که حقوق‌ها پرداخت شود و در این مدت بار‌ها درخواست کردیم سبد معیشتی به رانندگان تعلق گیرد.
وی افزود: حقوق دریافتی رانندگان بسیار پایین است و در حال حاضر یک راننده فعال به‌طور متوسط ۲ میلیون تومان دریافتی دارد که با این هزینه‌ها زندگی وی اداره نمی‌شود. برآورد ما نشان می‌دهد اتوبوس‌داران و رانندگان گنابادی در ایام کرونا بیش از یک میلیارد تومان خسارات خورده‌اند و برخی از شرکت‌های مسافربری در حال ورشکستگی هستند.
حیدرزاده خاطرنشان کرد: فقط در پایانه مسافربری گناباد ۴۰ دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کنند و حدود ۲۰۰ نفر در این حوزه فعالیت دارند که اگر به موقع رسیدگی لازم صورت نگیرد در زندگی خود دچار مشکلات جدی خواهند شد.
وی افزود: ما چیز رایگانی نمی‌خواهیم فقط کمکی لازم داریم تا از این مرحله عبور کنیم به‌عنوان مثال پیشنهاد داده‌ام به هر راننده یک وام ۵ میلیون تومانی قرض‌الحسنه و به هر شرکت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات داده شود.
 
منبع: خبرآنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->