پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

خسارت میلیاردی شرکت‌های مسافربری اتوبوسی گناباد

  • کد خبر: ۲۸۹۷۹
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
خسارت میلیاردی شرکت‌های مسافربری اتوبوسی گناباد
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافربری شهرستان‌های گناباد: شرکت‌های مسافربری گناباد در مرز ورشکستگی قرار دارند
یکی از صنوفی که در ایام کرونا تعطیل شد اتوبوس‌های بین‌شهری بود که برای جلوگیری از مسافرت‌ها این تصمیم گرفته شده و در این مدت رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها ضرر‌های زیادی کردند.
کرونا در طول چند ماه اخیر سبب تعطیلی برخی از صنوف شده که خسارت‌هایی را برای آن‌ها به همراه داشته است. یکی از صنوفی که در این ایام به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شد اتوبوس‌های بین‌شهری بود که برای جلوگیری از مسافرت‌ها این تصمیم گرفته شده و در این مدت رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها ضرر‌های زیادی کرده‌اند. برای بررسی مشکلات این قشر به سراغ برخی از رانندگان و اتوبوس‌داران گنابادی رفته‌ایم. یکی از صاحبان اتوبوس که در خط گناباد به تهران کار می‌کند در گناباد اظهار داشت: عدم تحرک اتوبوس‌ها مشکلات مختلفی را به وجود می‌آورد، با توجه به تورم موجود هزینه تعمیر و بازسازی مجدد هر اتوبوس بسیار گران است و این موضوع برای اتوبوس‌داران مشکلاتی را ایجاد کرده است. وی ادامه داد: هزینه بیمه خودرو، راننده و شاگرد بسیار زیاد است و در زمانی که ماشین خوابیده بوده علاوه بر هزینه‌های زندگی شخصی باید این هزینه‌ها را نیز پرداخت کنیم. راننده یکی از مسیر‌های بین‌شهری نیز در گناباد اظهار داشت: سفر‌ها بسیار کم شده و با اینکه شرایط نسبت به چند هفته پیش فرق کرده، اما رفت و آمد مسافران بسیار کم است. وی ادامه داد: تعداد سرویس‌های ما به نصف کاهش پیدا کرده و در برخی روز‌ها هیچ سرویسی در بعضی مسیر‌ها انجام نمی‌شد. یکی دیگر از رانندگان اتوبوس گفت: تا زمانی که وضعیت جامعه به حالت عادی برنگردد شرایط ما هم عادی نمی‌شود. بخش مهمی از مسافران بین‌شهری را در گناباد دانشجویان تشکیل می‌دهند که این روز‌ها به‌دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها ترددی ندارند. وی ادامه داد: این وضعیت روی درآمد رانندگان بین‌شهری تأثیر زیادی می‌گذارد و ما منبع درآمد دیگری که نداریم و اگر اتوبوس بخوابد ما هم بیکار هستیم هیچ نهادی هم از ما دفاع نمی‌کند.

بیش از یک میلیارد تومان خسارت
اصغر حیدرزاده رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافربری شهرستان‌های گناباد اظهار داشت: از نیمه‌های اسفندماه سال گذشته تا اواخر فروردین‌ماه اتوبوس‌های گناباد خوابیده بودند و نتوانستند فعالیتی داشته باشند.
وی ادامه داد: به‌دلیل کرونا از زمانی که حرکت اتوبوس‌ها نیز شروع شده میزان مسافرت‌ها کاهش یافته و در شرایط فعلی برخی اتوبوس‌ها در مسیر‌ها کامل نمی‌شوند.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های مسافربری شهرستان‌های گناباد تصریح کرد: در موضوع کرونا ما کمک کردیم، اما متاسفانه کسی کمکی به ما نکرد، زمانی که گفتند اتوبوس‌ها فعالیت نکنند اطاعت کردیم و کلی خسارت به ما خورد و قرار بود جبران شود، ولی حالا هیچ خبری نیست.
حیدرزاده با انتقاد از برخی مسئولان که رانندگان اتوبوس را از یاد برده‌اند بیان داشت: در این مدت رانندگان اتوبوس بیکار بوده‌اند و، چون خود ماشین‌ها هم کار نمی‌کردند درآمدی نداشتند که حقوق‌ها پرداخت شود و در این مدت بار‌ها درخواست کردیم سبد معیشتی به رانندگان تعلق گیرد.
وی افزود: حقوق دریافتی رانندگان بسیار پایین است و در حال حاضر یک راننده فعال به‌طور متوسط ۲ میلیون تومان دریافتی دارد که با این هزینه‌ها زندگی وی اداره نمی‌شود. برآورد ما نشان می‌دهد اتوبوس‌داران و رانندگان گنابادی در ایام کرونا بیش از یک میلیارد تومان خسارات خورده‌اند و برخی از شرکت‌های مسافربری در حال ورشکستگی هستند.
حیدرزاده خاطرنشان کرد: فقط در پایانه مسافربری گناباد ۴۰ دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کنند و حدود ۲۰۰ نفر در این حوزه فعالیت دارند که اگر به موقع رسیدگی لازم صورت نگیرد در زندگی خود دچار مشکلات جدی خواهند شد.
وی افزود: ما چیز رایگانی نمی‌خواهیم فقط کمکی لازم داریم تا از این مرحله عبور کنیم به‌عنوان مثال پیشنهاد داده‌ام به هر راننده یک وام ۵ میلیون تومانی قرض‌الحسنه و به هر شرکت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات داده شود.
 
منبع: خبرآنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->