عصای پیر غذای ترحیم، رسمی که مصیبت شده است زلزله‌ای نسبتا شدید اَردکان در استان فارس را لرزاند (۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) آموزش ۷ هزارو ۵۰۰ زوج مشهدی در طرح «باهم» عوارض خطرناک پیرسینگ و سوراخ کردن گوش در آرایشگاه‌ها ثبت مالکیت املاک و اراضی الزامی می‌شود | سامانه «ساغر»، روزنه امید برای حل یک چالش ۱۰۰ ساله «سامانه اشارک» برای خدمات بیمه‌ای ناشنوایان راه‌اندازی شد تمدید یک‌هفته‌ای استفاده از اعتبار طرح یسنا تأمین واکسن «پنتاوالان» در شرایط پایدار است یک قرن افتخارآفرینی علمی در مؤسسه سرم‌سازی رازی از کمبود مدرسه در منطقه تبادکان مشهد تا هنرستانی برای سمپادی ها شرط سنی مقرر در قوانین جاری بازنشستگی تغییر نکرده است  | منتفی شدن افزایش سن بازنشستگی در تأمین اجتماعی به ۶۲ سال پایان شگرد مرموز پیرمرد شامی در  مشهد | باند خانوادگی سرقت، متلاشی شد ماهیت اشیای نورانی ناشناس در آسمان شب خراسان رضوی چه بود؟ آغاز فرایند انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۴ از امروز، یکم اردیبهشت‌ماه پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۳ در حال واریز است (یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) بازسازی حادثه زورگیری از زن جوان در بزرگراه بعثت با حضور دستگاه قضایی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) | گرمای تابستان در دل بهار یک دیالوگ جنجالی، یک زبان جدید | ریمیکس محمدرضا گلزار و تاثیرات فرهنگی آن محاسبه شهریه مدارس کودک بر اساس دوره آموزشی از مهر تا خرداد تمدید اعتبار کارت‌های هوشمند ملی تا پایان سال ۱۴۰۵ تولد سالانه ۳ تا ۵ هزار نوزاد کم‌شنوا در کشور جزئیات جدید از بیمه تکمیلی بازنشستگان اعلام شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) از هر ۱۰۰۰ تولد ۴ نوزاد با شکاف لب متولد می‌شوند یک کشته و ۸۴ مسموم بر اثر مصرف قارچ‌های سمی پیش‌بینی بارش باران و وقوع رعدوبرق در ۱۳ استان طی امروز و فردا (یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) چگونه می‌توان موهایی سالم داشت؟ «پنتاوالان» همچنان کمیاب | چشم امید نوزادان ایرانی به دست داروسازان هندی بیش از یک‌سوم جمعیت ایران تا سال ۱۴۳۰ سالمند می‌شوند
سرخط خبرها

آمار هولناک از مرگ ۲۰هزار و ۴۵ نفر در حوادث جاده‌ای سال گذشته

  • کد خبر: ۲۹۰۴۰۵
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
آمار هولناک از مرگ ۲۰هزار و ۴۵ نفر در حوادث جاده‌ای سال گذشته
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۵ نفر در حوادث رانندگی در نقاط مختلف کشور جان باختند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار «سیدتیمور حسینی» روز سه‌شنبه در شورای راهبری تصادفات استان مرکزی در اراک گفت: باوجود تلاش‌های صورت گرفته در سطح کشور، اما کماکان در موضوع تصادفات تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: کشور ایران ۱.۳ درصد جمعیت دنیا را دارد و عدد منطقی جان باختگان تصادفات نسبت به جمعیت باید ۱۴ هزار نفر باشد و هر چه از این عدد بالاتر باشد یعنی نتوانستیم در مهار تصادفات و ترافیک و کنترل تصادفات کار مثبت و موثری انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: تصادفات و ترافیک یک مقوله چند وجهی است و مولفه‌های فراوانی در این فرآیند نقش دارند. در این راستا با کار بخشی و کار انفرادی نمی‌توان امیدوار بود موفقیت‌های زیادی را به دست آید، بلکه باید با کار فرابخشی و جمعی و با یک برنامه‌ریزی مشخص به این مسئله مهم پرداخته شود.

امیدی به بهبود تولید خودرو در کشور وجود ندارد

حسینی اظهار کرد: به نظر می‌رسد بر مدار خودرو و وسایط نقلیه امیدی به بهبود وضعیت نداریم و باید تمام تلاش خود را بر دومقوله راه و عامل انسانی قرار دهیم، اگر این دو مقوله به خوبی مدیریت شود می‌توان امید داشت که موفقیت‌های خوبی در آینده کسب شود.

وی افزود: با این وجود یکی از راهکار‌های اصلی در کاهش تصادفات تغییر رفتار رانندگان است که باید ضمن گسترده‌تر کردن چتر کنترلی، نسبت به فرهنگ‌سازی در راستای رعایت قوانین رانندگی اقدام شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به وضعیت موجود و منابعی که در اختیار داریم به هر شکلی که راندمان کاری عواملی مانند شهرداری‌ها، پلیس، بخش درمان را حتی به ۲ برابر افزایش دهیم، نمی‌توان امیدوار بود که در خروجی تحولی داشته باشیم بنابراین چاره‌ای نیست جز اینکه استفاده از توان بخش خصوصی حرکت کنیم.

حسینی افزود: برون سپاری ماموریت‌های نظامی و انتظامی نیازمند کسب مجوز از ستاد کل است که این اقدام در دست پیگیری است، امیدوایم امسال شروع به کار موسسات در قالب بخش خصوصی رقم زده شود.

وی ادامه داد: بخشی از ماموریت‌ها جزو وظایف ذاتی پلیس است که نباید از آنها گذر کرد و باید بر توسعه سامانه‌های هوشمند حرکت کرد، هر چند قبل از توسعه باید عملکرد سامانه‌های موجود را افزایش دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: یک امر کاملا پذیرفته و اثبات شده در دنیا این است که اگر بخواهیم از تخلف پیشگیری کنیم باید هزینه‌های جرم را افزایش دهیم، اما مهمتر از بالا بردن هزینه جرم نیز حتمیت و قطعیت مجازات است.

حسینی بیان کرد: با اجبار و تشویق نمی‌توان در کاهش شمار تصادفات به نتیجه مطلوب دست یافت و برای این مهم باید از توان بخش خصوصی استفاده کرد.

وی بیان کرد: برای کاهش آمار تصادفات، طرحی دنبال می‌شود تا بخش عمده وظایف، با برنامه‌ریزی مشخص به بخش خصوصی واگذار و از توان آن استفاده شود.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: باید از این ظرفیت استفاده شود، اما بخشی از ماموریت پلیس راه جز وظایف ذاتی است که نباید زمین بماند.

حسینی افزود: همچنین باید تمام تلاش‌ها بر توسعه، سامانه هوشمند قرار گیرد تا عملکرد سامانه افزایش یابد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از جرم باید هزینه را افزایش داد، اما کفایت نمی‌کند و باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: دستگاه‌های مختلف در بیان عملکرد با نگاه آماری کارنامه ارایه می‌کنند، اما کارنامه درست باید براساس کیفیت باشد.

حسینی اضافه کرد: افزایش جریمه‌ها تاکنون مانع کاهش تصادفات و درنتیجه کاهش تلفات نشده است، بنابراین باید راه دیگری را برای امر مهم انتخاب کرد.

وی در پایان گفت: آمار تصادفات سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ روند افزایشی ثبت شده است، اما با برنامه‌ریزی، اقدامات هماهنگ و استفاده از بخش خصوصی می‌توان این آمار را کاهش داد.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->