آخرین اخبار از افزایش حقوق پرستاران درخواست نظام پرستاری برای مبلغ اضافه‌کاری پرستاران ۲ برادر افغان بعد از قتل سرکارگر خود متواری شدند (یکم دی ۱۴۰۳) مدارس و دانشگاه‌های کدام شهرستان‌های خوزستان فردا (یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تصادف کامیون و پراید در جاده فریمان خراسان رضوی چهار مصدوم برجای گذاشت (شنبه یکم دی ۱۴۰۳) کلاس‌های جبرانی تعطیلات تعیین تکلیف شد فوت ۷ سرباز در واژگونی اتوبوس اندیمشک + جزئیات (۱ دی ۱۴۰۳) کشف ۶۲۲ گرم تریاک از معده ۲ قاچاقچی در سبزوار (یکم دی ۱۴۰۳) ۷۰ پرونده تخلف یلدایی در خراسان رضوی گشوده شد زیباترین استوری و پیام‌های تبریک روز مادر ۱۴۰۳ + کلیپ وصول مطالبات ارزی موقوفات آستان قدس با ورود سازمان بازرسی کل کشور تمدید ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۴ تا چهارم دی ماه ۱۴۰۳ کاج‌های غرب‌زدگی یا بهانه‌های اندکی نشاط؟ دو هزار و ۶۱۰ مسمومیت با مونوکسیدکربن در فصل پاییز ۱۴۰۳ | فوت ۱۲۹ نفر براثر گازگرفتگی سقوط اتوبوس به دره در لرستان با ۱۰ کشته (یکم آذر ۱۴۰۳) مجازات سقط جنین عمدی چیست؟ شروع زمستان با ترکیب خطرناک آنفلوانزا و آلودگی هوا دایه‌هایی به مهربانی مادر | گزارشی از مرکز بانک شیر مشهد مسئولیت حوادث ناشی از دفاع هنگام سرقت بر عهده کیست؟ تغییر رویکرد گزینش معلمان در آزمون‌های استخدامی هوای کلانشهر‌های کشور از روز یکشنبه (۲ دی ۱۴۰۳) آلوده می‌شود سرویس‌دهی رایگان مترو و اتوبوس های عبوری از حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) (۲ دی ماه ۱۴۰۳) ردپای باند اتباع خارجی معروف به ببر‌های وحشی در ۳ جنایت افتتاح چند طرح گردشگری در خراسان رضوی با حضور وزیر میراث فرهنگی (یکم دی ۱۴۰۳) گلایه پرستاران شاغل در مراکز تأمین اجتماعی از دستمزد کم در برابر سختی کارشان اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (یکم دی ۱۴۰۳) افزایش ۳۰ درصدی حجم عملیات برف‌روبی راهداری خراسان رضوی در پاییز ۱۴۰۳ عوارض احتمالیِ کاهش وزن شدید به کمک دارو زلزله ۴.۳ ریشتری گزیک خراسان‌ جنوبی را لرزاند (یکم دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آمار هولناک از مرگ ۲۰هزار و ۴۵ نفر در حوادث جاده‌ای سال گذشته

  • کد خبر: ۲۹۰۴۰۵
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
آمار هولناک از مرگ ۲۰هزار و ۴۵ نفر در حوادث جاده‌ای سال گذشته
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۵ نفر در حوادث رانندگی در نقاط مختلف کشور جان باختند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار «سیدتیمور حسینی» روز سه‌شنبه در شورای راهبری تصادفات استان مرکزی در اراک گفت: باوجود تلاش‌های صورت گرفته در سطح کشور، اما کماکان در موضوع تصادفات تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: کشور ایران ۱.۳ درصد جمعیت دنیا را دارد و عدد منطقی جان باختگان تصادفات نسبت به جمعیت باید ۱۴ هزار نفر باشد و هر چه از این عدد بالاتر باشد یعنی نتوانستیم در مهار تصادفات و ترافیک و کنترل تصادفات کار مثبت و موثری انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: تصادفات و ترافیک یک مقوله چند وجهی است و مولفه‌های فراوانی در این فرآیند نقش دارند. در این راستا با کار بخشی و کار انفرادی نمی‌توان امیدوار بود موفقیت‌های زیادی را به دست آید، بلکه باید با کار فرابخشی و جمعی و با یک برنامه‌ریزی مشخص به این مسئله مهم پرداخته شود.

امیدی به بهبود تولید خودرو در کشور وجود ندارد

حسینی اظهار کرد: به نظر می‌رسد بر مدار خودرو و وسایط نقلیه امیدی به بهبود وضعیت نداریم و باید تمام تلاش خود را بر دومقوله راه و عامل انسانی قرار دهیم، اگر این دو مقوله به خوبی مدیریت شود می‌توان امید داشت که موفقیت‌های خوبی در آینده کسب شود.

وی افزود: با این وجود یکی از راهکار‌های اصلی در کاهش تصادفات تغییر رفتار رانندگان است که باید ضمن گسترده‌تر کردن چتر کنترلی، نسبت به فرهنگ‌سازی در راستای رعایت قوانین رانندگی اقدام شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به وضعیت موجود و منابعی که در اختیار داریم به هر شکلی که راندمان کاری عواملی مانند شهرداری‌ها، پلیس، بخش درمان را حتی به ۲ برابر افزایش دهیم، نمی‌توان امیدوار بود که در خروجی تحولی داشته باشیم بنابراین چاره‌ای نیست جز اینکه استفاده از توان بخش خصوصی حرکت کنیم.

حسینی افزود: برون سپاری ماموریت‌های نظامی و انتظامی نیازمند کسب مجوز از ستاد کل است که این اقدام در دست پیگیری است، امیدوایم امسال شروع به کار موسسات در قالب بخش خصوصی رقم زده شود.

وی ادامه داد: بخشی از ماموریت‌ها جزو وظایف ذاتی پلیس است که نباید از آنها گذر کرد و باید بر توسعه سامانه‌های هوشمند حرکت کرد، هر چند قبل از توسعه باید عملکرد سامانه‌های موجود را افزایش دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: یک امر کاملا پذیرفته و اثبات شده در دنیا این است که اگر بخواهیم از تخلف پیشگیری کنیم باید هزینه‌های جرم را افزایش دهیم، اما مهمتر از بالا بردن هزینه جرم نیز حتمیت و قطعیت مجازات است.

حسینی بیان کرد: با اجبار و تشویق نمی‌توان در کاهش شمار تصادفات به نتیجه مطلوب دست یافت و برای این مهم باید از توان بخش خصوصی استفاده کرد.

وی بیان کرد: برای کاهش آمار تصادفات، طرحی دنبال می‌شود تا بخش عمده وظایف، با برنامه‌ریزی مشخص به بخش خصوصی واگذار و از توان آن استفاده شود.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: باید از این ظرفیت استفاده شود، اما بخشی از ماموریت پلیس راه جز وظایف ذاتی است که نباید زمین بماند.

حسینی افزود: همچنین باید تمام تلاش‌ها بر توسعه، سامانه هوشمند قرار گیرد تا عملکرد سامانه افزایش یابد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از جرم باید هزینه را افزایش داد، اما کفایت نمی‌کند و باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: دستگاه‌های مختلف در بیان عملکرد با نگاه آماری کارنامه ارایه می‌کنند، اما کارنامه درست باید براساس کیفیت باشد.

حسینی اضافه کرد: افزایش جریمه‌ها تاکنون مانع کاهش تصادفات و درنتیجه کاهش تلفات نشده است، بنابراین باید راه دیگری را برای امر مهم انتخاب کرد.

وی در پایان گفت: آمار تصادفات سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ روند افزایشی ثبت شده است، اما با برنامه‌ریزی، اقدامات هماهنگ و استفاده از بخش خصوصی می‌توان این آمار را کاهش داد.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->