مصدومیت ۹ نفر در تصادف شبانه در محور نیشابور - مشهد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) ۳۰ مصدوم در پی خروج قطار از ریل در مسیر کرمان _ زرند (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) مأمور پلیس آستانه اشرفیه در درگیری با قاتل مسلح یه شهادت رسید (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) قطار تهران - کرمان از ریل خارج شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟ بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری چه موقع است؟ خدمات ویژه مجهزترین بیمارستان سیار کشور در عمود ٩٨٩
سرخط خبرها

آمار هولناک از مرگ ۲۰هزار و ۴۵ نفر در حوادث جاده‌ای سال گذشته

  • کد خبر: ۲۹۰۴۰۵
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
آمار هولناک از مرگ ۲۰هزار و ۴۵ نفر در حوادث جاده‌ای سال گذشته
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۵ نفر در حوادث رانندگی در نقاط مختلف کشور جان باختند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار «سیدتیمور حسینی» روز سه‌شنبه در شورای راهبری تصادفات استان مرکزی در اراک گفت: باوجود تلاش‌های صورت گرفته در سطح کشور، اما کماکان در موضوع تصادفات تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: کشور ایران ۱.۳ درصد جمعیت دنیا را دارد و عدد منطقی جان باختگان تصادفات نسبت به جمعیت باید ۱۴ هزار نفر باشد و هر چه از این عدد بالاتر باشد یعنی نتوانستیم در مهار تصادفات و ترافیک و کنترل تصادفات کار مثبت و موثری انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: تصادفات و ترافیک یک مقوله چند وجهی است و مولفه‌های فراوانی در این فرآیند نقش دارند. در این راستا با کار بخشی و کار انفرادی نمی‌توان امیدوار بود موفقیت‌های زیادی را به دست آید، بلکه باید با کار فرابخشی و جمعی و با یک برنامه‌ریزی مشخص به این مسئله مهم پرداخته شود.

امیدی به بهبود تولید خودرو در کشور وجود ندارد

حسینی اظهار کرد: به نظر می‌رسد بر مدار خودرو و وسایط نقلیه امیدی به بهبود وضعیت نداریم و باید تمام تلاش خود را بر دومقوله راه و عامل انسانی قرار دهیم، اگر این دو مقوله به خوبی مدیریت شود می‌توان امید داشت که موفقیت‌های خوبی در آینده کسب شود.

وی افزود: با این وجود یکی از راهکار‌های اصلی در کاهش تصادفات تغییر رفتار رانندگان است که باید ضمن گسترده‌تر کردن چتر کنترلی، نسبت به فرهنگ‌سازی در راستای رعایت قوانین رانندگی اقدام شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به وضعیت موجود و منابعی که در اختیار داریم به هر شکلی که راندمان کاری عواملی مانند شهرداری‌ها، پلیس، بخش درمان را حتی به ۲ برابر افزایش دهیم، نمی‌توان امیدوار بود که در خروجی تحولی داشته باشیم بنابراین چاره‌ای نیست جز اینکه استفاده از توان بخش خصوصی حرکت کنیم.

حسینی افزود: برون سپاری ماموریت‌های نظامی و انتظامی نیازمند کسب مجوز از ستاد کل است که این اقدام در دست پیگیری است، امیدوایم امسال شروع به کار موسسات در قالب بخش خصوصی رقم زده شود.

وی ادامه داد: بخشی از ماموریت‌ها جزو وظایف ذاتی پلیس است که نباید از آنها گذر کرد و باید بر توسعه سامانه‌های هوشمند حرکت کرد، هر چند قبل از توسعه باید عملکرد سامانه‌های موجود را افزایش دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: یک امر کاملا پذیرفته و اثبات شده در دنیا این است که اگر بخواهیم از تخلف پیشگیری کنیم باید هزینه‌های جرم را افزایش دهیم، اما مهمتر از بالا بردن هزینه جرم نیز حتمیت و قطعیت مجازات است.

حسینی بیان کرد: با اجبار و تشویق نمی‌توان در کاهش شمار تصادفات به نتیجه مطلوب دست یافت و برای این مهم باید از توان بخش خصوصی استفاده کرد.

وی بیان کرد: برای کاهش آمار تصادفات، طرحی دنبال می‌شود تا بخش عمده وظایف، با برنامه‌ریزی مشخص به بخش خصوصی واگذار و از توان آن استفاده شود.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: باید از این ظرفیت استفاده شود، اما بخشی از ماموریت پلیس راه جز وظایف ذاتی است که نباید زمین بماند.

حسینی افزود: همچنین باید تمام تلاش‌ها بر توسعه، سامانه هوشمند قرار گیرد تا عملکرد سامانه افزایش یابد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از جرم باید هزینه را افزایش داد، اما کفایت نمی‌کند و باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: دستگاه‌های مختلف در بیان عملکرد با نگاه آماری کارنامه ارایه می‌کنند، اما کارنامه درست باید براساس کیفیت باشد.

حسینی اضافه کرد: افزایش جریمه‌ها تاکنون مانع کاهش تصادفات و درنتیجه کاهش تلفات نشده است، بنابراین باید راه دیگری را برای امر مهم انتخاب کرد.

وی در پایان گفت: آمار تصادفات سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ روند افزایشی ثبت شده است، اما با برنامه‌ریزی، اقدامات هماهنگ و استفاده از بخش خصوصی می‌توان این آمار را کاهش داد.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->