سرخط خبرها

درخشش «پر» و «مورس» در دو جشنواره جهانی

  • کد خبر: ۲۹۲۰۱۵
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
درخشش «پر» و «مورس» در دو جشنواره جهانی
انیمیشن «پر» ساخته صادق جوادی از جشنواره آلمانی و فیلم کوتاه «مورس» از جشنواره آمریکایی جایزه دریافت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انیمیشن «پر» ساخته صادق جوادی جایزه ویژه هیئت داوران چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «تی» در آلمان را دریافت کرد.

«پر» داستان پدر و پسری فقیر است که درگیر ماجرای شرط بندی روی خروس می‌شوند و ... این انیمیشن جایزه ویژه هیئت داوران را برای تحقق چشمگیر سینمایی، گرافیکی و دراماتورژیک یک شعر عمیق و داستانیِ تاثیرگذار دریافت کرده است.

چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «تی» از ۲۳ تا ۲۵ شهریور در کارلسروهه آلمان برگزار شد. حسین مرادی‌زاده کارگردان ایرانی در هیئت داوران این دوره حضور داشت.

«پر» که تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است با حضور در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی، بار‌ها جایزه گرفته است. جایزه بهترین انیمیشن جشنواره اونِد فرانسه، تندیس نقره‌ای جشنواره پویانمایی تهران، جایزه بهترین انیمیشن ورونژ روسیه، بخشی از این جوایز است.

جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره آمریکایی به «مورس» رسید

همچنین در جشنواره دوازده شیر که از ۲۶ تا ۲۹ سپتامبر (۲۲ تا ۲۵ شهریور) امسال در ایالت کنتاکی در کشور آمریکا برگزار شد، جایزه بهترین فیلمبرداری به مسعود سلامی برای فیلم کوتاه «مورس» به کارگردانی روناک جعفری و تهیه کنندگی امیرحسین عنایتی اهدا شد.

این فیلم، پیش از این در جشنواره‌های جکسونویل (۲۰۲۳ - آمریکا)، فینیکس (۲۰۲۳ - آمریکا)، ایمدغاسن (۲۰۲۳ - الجزایر - نامزد بهترین فیلمنامه)، فیلم‌های سیاسی بوئنوس آیرس (۲۰۲۳ - آرژانتین)، ایمجین ایندیا (۲۰۲۳ - اسپانیا - برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه)، آدور (۲۰۲۳ - هندوستان)، ساسکس (۲۰۲۳ - انگلستان - ورود به مرجله نیمه نهایی)، ماکائو (۲۰۲۳ - چین - برنده جایزه بهترین موسیقی برای پیام آزادی)، فیلم‌های ایرانی در نیویورک (۲۰۲۴ - آمریکا) و فرناندو دی لئو (۲۰۲۴ - ایتالیا) و جشنواره فیلم کوتاه تهران (برنده جایزه بهترین کارگردانی و و بهترین فیلم) حضور داشته و در بسته «اتاق فرار» گروه سینمایی «هنروتجربه» به نمایش در آمده بود.

منبع: مهر

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->