اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

بحران آب در ۱۴۰ روستای شهرستان مشهد/ باغ ویلاها آب روستاها را می‌بلعد

  • کد خبر: ۲۹۲۴۹
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
بحران آب در ۱۴۰ روستای شهرستان مشهد/ باغ ویلاها آب روستاها را می‌بلعد
محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد خواستار رفع مشکل بحران آب در روستا‌های اطراف این شهرستان شد.
لیلی رحمانی/شهرآرانیوز - بحران آب و خشک سالی‌های پی در پی در روستا‌های اطراف مشهد، این بار دستمایه گفت و گوی اعضای شورای شهرستان مشهد قرار گرفت تا فرماندار این شهرستان از چالشی سخن بگوید که بسیاری از روستاییان اطراف شهر امام رضا (ع) در این روز‌های بسیار گرم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
این موضوع را روزنامه شهرآرا بار‌ها با تهیه گزارش پیگیری کرده و البته از رهگذر این کار، اتفاقات خوبی نیز در این زمینه به وقوع پیوسته است. گزارشی با عنوان «ارداک تشنه، لب چشمه» که حکایت از مشکل بی آبی در روستای ارداک داشت و ۲۱ خرداد سال گذشته منتشر شد و همچنین گزارش «آب به شرط شناسنامه» که ۲۷ مرداد سال ۹۸ درباره مشکل کمبود آب روستای فیض آباد در ۵ کیلومتری مشهد به چاپ رسید، در زمره مهم‌ترین آثاری است که روزنامه مردم مشهد، طی یک سال اخیر در آن‌ها به این موضوع پرداخته است.

به گفته محمدرضا هاشمی، ساکنان ۱۴۰ روستا از مجموع ۲۲۰ روستایی که در شهرستان مشهد زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند، هم اینک در تأمین آب آشامیدنی با مشکل روبه رو هستند.
وی به بازدید اخیر از مناطق روستایی آسیب دیده از سیل بهاری امسال اشاره و بیان کرد: در این چارچوب مشخص شد برخی روستا‌ها راه دسترسی مناسب نیز ندارند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه راه برخی از روستا‌های شهرستان مشهد هنوز از بستر رودخانه می‌گذرد، این وضعیت را نشانگر محرومیت مناطق روستایی این شهرستان توصیف کرد و گفت: تا پیش از حضور در فرمانداری مشهد انتظار نداشتم در اطراف این کلان شهر با چنین مناطق محرومی مواجه شوم.

باغ ویلا‌ها و دام ها، موانع تأمین آب شرب برای ۱۴۰ روستای مشهد
صحبت‌های فرماندار مشهد در حالی مطرح می‌شود که مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب این شهر نیز با تأیید مشکل تأمین آب شرب برای ۱۴۰ روستای اطراف، باغ ویلا‌ها و دام‌ها را ۲ مانع اساسی برای این مهم دانسته است.
به گزارش فارس، حسین اسماعیلیان با بیان اینکه «برنامه‌ای اضطراری برای تأمین آب ۷۹روستایی که شرایط حادتری دارند، پیش بینی کرده ایم که آن را در سال جاری عملیاتی می‌کنیم»، ادامه داد: این برنامه نیازمند حفر ۲۲حلقه چاه، اجرای ۸۰کیلومتر خط انتقال و اصلاح شبکه، احداث ۹ایستگاه پمپاژ، احداث ۵ هزار و ۵۰۰کیلومترمکعب مخزن و تعویض و بهسازی چاه و تعویض ۴۰ پمپ و آبرسانی سیار به ۳۵ روستاست.

مدیرعامل شرکت آبفای مشهد با تشریح اینکه اجرای این طرح اضطراری برای آبرسانی به ۳۵ روستا، حدود ۳۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: برای تأمین این مبلغ با مشکلاتی مواجه هستیم. در حال فراهم کردن مقدمات کار هستیم و بخشی از این پروژه‌ها را آغاز کرده ایم و بخش دیگری نیز در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

اسماعیلیان با بیان اینکه «چاه‌هایی در مسیر خط انتقال دوستی داریم که می‌توانیم با کمک آن، آب شرب دام را تحویل دهیم»، گفت: فقط نیاز است که خط لوله یا تانکری برای این کار فراهم باشد تا حداقل برای فصل تابستان که مصرف آب زیاد است، روستا‌هایی که مشکل تأمین آب دارند با چالش مواجه نشوند.

شهردار جهادی مشهد
اما شورای شهرستان مشهد، دستورکار‌های دیگری هم داشت؛ فرماندار این شهرستان گفت: مردم و مسئولان در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ و مقابله با انتقال آن، همراه بوده اند که این اقدام منجر به مهار بحران شد، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. نباید در هیچ شرایطی به مسئله کرونا بی اعتنا شویم؛ باید در این حوزه جدی بود و پروتکل‌ها را نیز در مقابله با این بیماری همه گیر رعایت کرد.
هاشمی در ادامه با قدردانی از زحمات کادر درمانی و برشمردن اقدامات صورت گرفته سازمان‌ها بیان کرد: شهردار مشهد، شهردار جهادی است و به عنوان مثال با دستور ایشان در شب‌های قدر ۲۵ نقطه برای برگزاری مراسم آماده و امکانات اولیه ازسوی شهرداری فراهم شد.
وی تأکید کرد: ادارات کل دستگاه‌های اجرایی دولتی در زمان توزیع اعتبارات فقط به دنبال تأمین ۱۵ درصد اعتبارات شهرستانی نباشند، بلکه تلاش کنند ۸۵ درصد اعتبارات وزارتخانه‌های متبوع را نیز جذب کنند؛ چرا که آن ۱۵ درصد تنها قطره‌ای از دریاست و هنر مدیران ما باید همین باشد که از اعتباراتشان در وزارتخانه استفاده کنند.
او افزود: اگر شهرستانی در یک بخش ۵۰ میلیارد ریال اعتبارات به یک دستگاه اجرایی داد، باید اداره کل مربوط نیز دست کم همین میزان اعتبار را از بخش ملی جذب کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->