به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت آیا سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) خرید خودرو برای حفظ ارزش پول کار مناسبی است؟ | کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ ۲۷۲ هزار دلار محصولات کشاورزی خراسان رضوی به کشور‌های دیگر صادر شد طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) کاهش قیمت در بازار خودرو‌های خارجی (۱۴ مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۴ مهر ۱۴۰۳) | ریزش ۱۲ میلیونی قیمت کوییک اتوماتیک حضور پرشمار اتباع غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۴ مهر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۲ هزار تومان
سرخط خبرها

۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت

  • کد خبر: ۲۹۲۵۳۷
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور  از دست رفت
رییس پژوهشگاه نیرو گفت: در حال حاضر لازم است در تصمیمات در برنامه و بودجه و شورای عالی انرژی نسبت به سرمایه گذاری و مدلهای مختلف آن توجه شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید عمیدپور در کنفرانس بین المللی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی با بیان اینکه ما در بخش‌های مختلف انرژی دچار ناترازی جدی هستیم، اطهار داشت: تابستان دچار چالش برق بودیم و بزودی در حوزه تامین گاز دچار مشکل خواهیم شد و شرایط نامناسبی را تجربه می کنیم.

وی افزود: مشکل این است که دائما در حوزه یوتیلیتی سرمایه گذاری می کنیم بدون اینکه به توسعه کشور توجه شود و ما امروز تبعات این عدم توجه را تجربه می کنیم، بنابراین لازم است به این مشکلات توجه کنیم و تصمیماتی نگیریم که مردم دچار مشکل شوند. 

رییس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه امروز دچار چالش های شدیدی در حوزه های

وی با بیان اینکه باید اقداماتی انجام شود که چالش ها را کاهش دهیم و کشور را از شرایط نامطلوب خارج کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر لازم است در تصمیمات در برنامه و بودجه و شورای عالی انرژی نسبت به سرماخیه گذاری و مدلهای مختلف آن توجه شود.

عمیدپور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی کشور را از دست دادیم، افزود: نیاز است سرمایه گذاری جدی انجام شود تا به جای سوزاندن؛ منابع را  وارد چرخه اقتصادی کنیم. 

وی تصریح کرد: امسال ۱۸ هزار مگاوات ناترازی برق داریم و با رشد مصرفی که داریم پیش بینی می شود که این رقم به ۲۵ هزار مگاوات  برسد.

رییس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه از عهده تولید و متناسب کردن تولید و مصرف بر نمی آییم، گفت: یکی از راهها برای عبور از این شرایط متعادل کردن مصرف است، به جای اینکه منابع کشور دود شود وارد چرخه اقتصاد شود و کسب و کار حوزه انرژی ارتقا یابد،

وی ادامه داد: حدود ۱۰ میلیارد دلار پول در حوزه انرژی در گردش است نباید اجازه دهیم این پول از دست برود باید در شرکتها و واحدهای تولیدی بچرخد، علاقمندیم این منابع در چرخه اقتصادی و فعالیت انرژی وارد شود.

وی درباره اینکه چه باید کرد، گفت: انتظار می رود بخش خصوصی پای کار آمده و سرمایه گذاری کند، ما نیز در وزارت نیرو مدل های مختلف تأمین مالی برای این موضوع طراحی کرده ایم.

عمیدپور خاطرنشان‌کرد: هر محصولی که بخش خصوصی طراحی کرده و کاهش مصرف برق حتی به میزان ۲ درصد داشته باشد، باری از دوش بخش انرژی کشور برخواهد داشت و مورد حمایت خواهد بود.

وی با اشاره به برخی حمایت های مالی مصوب شده، گفت: نباید اجازه دهیم گردش مالی بخش انرژی هدر برود، بلکه باید در کسب و کارهای این بخش به چرخش در آید.

رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه ما نتوانستیم از عهده متناسب سازی تولید و مصرف بر آییم و یکی از کارها در این زمینه مدیریت مصرف است که باید جدی گرفته شود، خاطرنشان‌کرد: باید منابع انرژی کشور در بین فعالان بخش خصوصی به حرکت در آید.

وی با بیان اینکه جهان اکنون به سمت گذر از دوران انرژی حرکت کرده، گفت: ما هم باید با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و برقی سازی در این زمینه گام برداریم.

عمیدپور گفت: به‌دنبال حمایت از فعالان حوزه انرژی کشور هستیم و به همین منظور پارک علم و فناوری نیرو راه اندازی شده است. تلاش می شود همه شرکت های دانش بنیان در پارک مورد حمایت قرار گیرند.صندوق نیرو نیز به زودی با اختصاص منابع تقویت شده و در خدمت شرکت ها خواهد بود.

وی از وجود یک‌هزار شرکت دانش بنیان در بخش انرژی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲۰ شرکت مورد حمایت قرار گرفته است. ما وظیفه بازارسازی برای شرکت ها را داریم و حوزه مدیریت مصرف مورد توجه جدی قرار گرفته است.

رئیس پژوهشگاه نیرو به ضرورت ایجاد سازمان حکمرانی انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: تولیدکننده برق و گاز نمی توانند سیاست گذار باشند و نیاز به سازمان مجزا است.

وی به ضرورت تغییر در ساختار انرژی کشور اشاره کرد و در عین حال ایجاد این تغییرات را چالش برانگیز رشمرد.

عمیدپور یادآور شد: باید ریل گذاری درستی انجام و بخش خصوصی وارد عمل شود.


منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->