«اسپایک لی» رئیس هیئت داوران جشنواره دریای سرخ عربستان شد «امیر جدیدی» با فیلم جدید حاتمی‌کیا در راه جشنواره فجر رونمایی از ۸۵ فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ شمارش معکوس برای تماشای «اکنون» آغاز شد آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۳ آذر ۱۴۰۳) آغاز پخش سریال «مهیار عیار» از امشب (۳ آذر ۱۴۰۳) ادریس البا در جمع بازیگران «اربابان جهان» ماجرای توهین فرماندار بندرانزلی به اصحاب رسانه و واکنش خبرنگاران | برکناری فرماندار پرحاشیه توسط استاندار گیلان آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر در مشهد طی هفته گذشته (۳ آذر ۱۴۰۳) روایت تصویری تاریخ قاجار در نشریه تخصصی «عکاس‌باشی» «دراماتورژ» اثر نویسنده مشهدی، برترین نمایش‌نامه جشنواره تئاتر سمنان شد درگذشت «اندی پیلی» آهنگساز باب اسفنجی فیلم مستند آمستردام (ایدفا) برگزیدگانش را معرفی کرد «آهنگ سرگذشت» دوباره منتشر شد | کتابی درباره «فهیمه اکبر» بانوی خدمتگزار فرهنگ رقابت ۲۸۵ فیلم در اسکار ۲۰۲۵ صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است
سرخط خبرها
واکنش منتقدان به فیلم پرمخاطب این‌روزهای نت فلیکس:

«کمک» در ستایش تبعیض نژادی است؛ هر چیزی ببینیند به جز «کمک»

  • کد خبر: ۲۹۲۸۴
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
«کمک» در ستایش تبعیض نژادی است؛ هر چیزی ببینیند به جز «کمک»
در حالی که فیلم «کمک» یا «خدمتکار» به پرمخاطب‌ترین فیلم نتفلیکس بدل شده، منتقدان به این امر واکنش منفی نشان داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از پیپل، در حالی که وایولا دیویس بازیگر فیلم «کمک» سال ۲۰۱۸ به فیلم انتقاد کرده بود، این فیلم در سایه جنبش «زندگی سیاهان مهم است» به پرمخاطب‌ترین فیلم نتفلیکس بدل شده است.

 

با وجود نقد فیلم توسط بازیگران سیاهپوست فیلم، در دوران بحرانی فعلی، بسیاری از تماشاگران دوباره به سراغ فیلم رفته‌اند و آن را به پرمخاطب‌ترین فیلم نتفلیکس بدل کرده‌اند.

 

این فیلم که با اقتباس از کتابی که یک زن سفیدپوست نوشته بود و مدت‌ها پرفروش‌ترین کتاب آمریکا بود، و فیلمنامه و کارگردانی آن را یک مرد سفیدپوست انجام داده، درباره زن سفیدپوستی است که خدمتکاران سیاهپوست دارد.

 

«کمک» با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته کاترین استاکت به کارگردانی تیت تیلور سال ۲۰۱۱ اکران شد اما توجه دوباره به آن با اقبال منتقدها روبه رو نشده است. این فیلم نامزدی اسکار بهترین فیلم را هم کسب کرد و اکتاویا اسپنسر برای بازی در آن اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را از آن خود کرد.

 

منتقدان و فعالان اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی به این امر اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند می‌توانند فیلم‌های خیلی بهتری را معرفی کنند که منابع خوبی برای آموزش درباره مسایل نژادی باشد.

 

از جمله ربکا تئودور واچن، منتقد سیاهپوست فیلم، که نوشته است آخرین چیزی که در این مقطع به آن نیاز داریم این است که بنشینید و «کمک» را تماشا کنید که در ستایش از تبعیض نژادی است.

 

اشلی پرز نویسنده هم نوشته است این فیلم بی‌خود را الان تماشا نکنید. «سیزدهم» را ببینید، «سلما»، «وقتی آنها ما را می‌بینند» و هر چیزی به جز «کمک».

 

وایولا دیویس سال ۲۰۱۸ در مصاحبه با نیویورک تایمز از بازی در این فیلم ابراز تاسف کرده بود و از اینکه بخشی از این فیلم بود، اظهار شرمندگی کرده بود. وی گفته بود: شخصیت من کسی نبود که با رفتارش صدای سیاهان را به گوش مردم برساند. من ایبیلین را می‌شناسم. مینی را می‌شناسم. آنها مادربزرگ‌های من هستند. مادر من هستند. در عین حال می‌دانم کار کردن برای یک خانواده سفیدپوست در سال ۱۹۶۳ و بزرگ کردن فرزند آنها چه حسی دارد، اما من چنین حسی را در این فیلم ابداً ندیدم.

 

به تازگی شماری از فیلم‌های مربوط به جنبش سیاهان و حقوق مدنی آنها به صورت رایگان در سرویس‌های آنلاین در دسترس قرار گرفته‌اند که «عفو منصفانه»، «کار درست را انجام بده» و «من کاکاه سیاه تو نیستم» از جمله آنها هستند.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->