برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

اسپایک لی در اعتراض به قتل جورج فلوید فیلم کوتاهی را منتشر کرد: آیا تاریخ تکرار خودش را متوقف می‌کند؟

  • کد خبر: ۲۸۸۴۴
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
اسپایک لی در اعتراض به قتل جورج فلوید فیلم کوتاهی را منتشر کرد: آیا تاریخ تکرار خودش را متوقف می‌کند؟
لی در اعتراض به بازداشت جورج فلوید و اریک گارنر-که هردو منجر به فوت آن‌ها شد- بخشی از فیلم «کار درست را انجام بده» (۱۹۸۹) را منتشر کرد.

ترجمه شهرآرانیوز؛ اسپایک لی فیلم کوتاهی را در ادامه اعتراض به مرگ جورج فلوید منتشر کرده است. قتل جورج فلوید به دست پلیس دقیقا قتل اریک گارنر و رادیو رحیم است. رادیو رحیم شخصی فیلم «کار درست را انجام بده» هم به همین شکل به قتل می‌رسد.

 

لی این فیلم را در بخشی از گرارش ویژه «سی‌ان‌ان» درباره اعتراضات ایالت متحده منتشر کرد و اریک و جروج و رادیو را سه برادر خواند.

 

اسپایک لی در اعتراض به قتل جورج فلوید فیلم کوتاهی را منتشر کرد: آیا تاریخ تکرار خودش را متوقف می‌کند؟

 

فیلم با این جمله شروع می‌شود: «آیا تاریخ تکرار خودش را متوقف می‌کند؟» و بعد به صحنه‌های دستگیری فلوید و گارنر و صحنه‌هایی از فیلم «کار درست را انجام بده» کات می‌شود. در این فیلم رادیو رحیم هم هنگام درگیری با افسران پلیس کشته می‌شود.

 

گارنر در سال ۲۰۱۴ پس از اینکه در جزیره «استتن» نیویورک دستگیر شد، از دنیا رفت و دانیل پانتالئو، مأمور پلیس، بدون اتهامی آزاد شد. فلوید در ۲۵ مه در «مینیاپولیس» با خشونت یک افسر پلیس سفیدپوست درگذشت و این پلیس به قتل متهم شده است.

 

لی در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته است: «این چیز جدیدی نیست. ما شورش‌های دهه ۶۰ و ترور دکتر کینگ را دیده ایم. هربار که چیزی خاموش می‌شود و ما به عدالت نمی‌رسیم، مردم به چیزی که می‌شنوند واکنش نشان می‌دهند. ما این را بار‌ها و بار‌ها شاهد بوده‌ایم: کشتن اجساد سیاه‌پوست؛ این چیزی است که این کشور روی آن ساخته شده است.»

 

لی همچنین به تی‌شرت خودش که روی آن تاریخ ۱۶۱۹ نوشته شده بود اشاره کرد. این تاریخ مربوط به نخستین‌کارگران بی‌پناه سیاه‌پوست آفریقایی است که به ویرجینیا – نشانه برده‌داری در آمریکا- وارد شدند.

 

لی در پایان گفته است: «پایه و اساس ایالت متحده آمریکا بر سرقت زمین از مردم بومی و نسل‌کشی و برده‌داری بنا شده است.»

 

منبع: گاردین

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->