حراج بعدی سکه چه زمانی است؟ عقد قرارداد واردات خودروی جانبازان از امروز (۲۱ مهر ۱۴۰۳) وجود ۵۲۰ هکتار سطح کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی صنایع کوچک، چشم‌انتظار حمایت بزرگ راه سخت تشخیص برنج تقلبی در بازار + عکس درآمد فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سال ۱۴۰۲ چقدر بوده است؟ آیا باید منتظر کاهش چشمگیر قیمت طلا در بازار باشیم؟ عدد سبد معیشت و حداقل دستمزد جامعه کارگری در بودجه اثر خودش را نمی‌گذارد میلیونرهای تهرانی | درآمد عجیب متکدیان در تهران چقدر است؟ چرا در بازار، قیمت خودرو کارکرده گرانتر از صفر است؟ هفته گذشته، چه بر سر بازار‌های مالی آمد؟ | کاهش هیجان، باوجود جو رسانه‌ای (۲۱ مهر ۱۴۰۳) ۲۴۰۰ تن برنج وارداتی دپوشده از بندر شهید رجایی ترخیص شد قیمت طلا در مسیر کاهش؟ | بهترین سرمایه گذاری در موقعیت کنونی چیست؟ (۲۱ مهر ۱۴۰۳) رشد ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۳ | انرژی‌های تجدیدپذیر، ارزان‌تر از همیشه قیمت عمده فروشی امروز میوه در مشهد چند؟ (۲۱ مهر ۱۴۰۳) بازگشت دامنه نوسان بورس و فرابورس به مثبت و منفی ۳ درصد از امروز (۲۱ مهر ۱۴۰۳) قیمت برنج رسما اعلام شد | پایان شائبه‌ها در بازار برنج پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | صعود انس جهانی طلا، بازار داخلی را افزایشی می‌کند؟ پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ | بازار سهام در تقلا برای حیات است دلایل تاخیر در انتخابات نظام مهندسی اعلام شد (۱۹ مهر ۱۴۰۳) سرنوشت مبهم رجیستری گوشی‌های آیفون در کشور از تلخی دلپذیر قهوه تا عطر دلنشین شیرینی | گزارشی از پنجمین نمایشگاه قهوه، چای، شیرینی در مشهد + فیلم کفایت سرمایه ۱۰ بانک کشور در شرایط استاندارد ۸ درصدی قرار دارد آغاز مزایده موتورسیکلت‌های تملیکی از امروز (۱۹ مهر ۱۴۰۳) قیمت دام زنده در استان‌های مختلف کشور (۱۹ مهر ۱۴۰۳) | نرخ گوسفند در تهران رکورد شکست + جدول
سرخط خبرها

آیا باید منتظر کاهش چشمگیر قیمت طلا در بازار باشیم؟

  • کد خبر: ۲۹۳۸۵۵
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
آیا باید منتظر کاهش چشمگیر قیمت طلا در بازار باشیم؟
یک کارشناس اقتصادی گفت: بحث افزایش قیمت طلا بستگی به نگاه‌ها و رفتارها در این کره خاکی و تعامل کشورها با یکدیگر دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، با شعله‌ورشدن آتش جنگ در لبنان، بازارها شاهد رشد چشمگیر قیمت‌ها بوده‌اند. قیمت طلا و سکه نیز در بسیاری از روزهای هفته، در روند صعودی بازگشایی شده‌اند؛ به‌طوری‌که طلا با صعود به کانال چهار میلیونی و سکه امامی با رسیدن به کانال ۴۹ میلیونی، رکورد تاریخی ثبت و قله‌های جدیدی را فتح کردند. اما وضعیت بازارها در آینده چگونه خواهد بود و آیا این امید وجود دارد که در صورت کاهش تنش‌ها، قیمت‌ها نزولی شوند؟

اگر تنش‌ها ادامه‌دار باشد، طلا همچنان افزایشی است

ابراهیم محمدولی، رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر مطرح کرد: «بحث افزایش قیمت طلا بستگی به نگاه‌ها و رفتارها در این کره خاکی و تعامل کشورها با یکدیگر دارد. در این کره خاکی هرگونه اتفاقاتی که رخ دهد، نه فقط برای کشور ما بلکه برای تمام دنیا رخ داده است. همچنان که می‌بینیم اونس جهانی نیز دچار نوسان می‌شود و گاهی افزایش و گاهی کاهش می‌یابد.»

او افزود: «در حال حاضر، قیمت طلا تقریباً رو به افزایش است و در هفته گذشته نیز نسبت به هفته‌های قبل‌تر، روند صعودی داشته است. این افزایش به دلیل اتفاقاتی است که رخ داد و اگر این اتفاقات ادامه‌دار باشد، طبیعتاً قیمت طلا نیز می‌تواند همچنان افزایشی باشد.»

اگر منطقه به ثبات برسد، انتظار کاهش نسبی قیمت طلا وجود دارد

محمدولی در ادامه اضافه کرد: «امیدواریم که این اتفاقات در کل دنیا سر و سامان بگیرد و کشور ما، لبنان و فلسطین نیز به ثبات برسند. اگر این مسائل به ثبات برسند و تنش‌ها کشدار نشود، طبیعتا می‌توانیم انتظار یک ثبات نسبی را داشته باشیم.»

این کارشناس بازار طلا درباره تقاضا در بازار نیز تصریح کرد: «این موضوع به بحث عرضه و تقاضا در بازار ارز نیز بستگی دارد و اگر بتواند هر آنچه نیاز است را برطرف کند، اثرگذار است؛ اگر این اتفاقات به آرامش و روال عادی خود برسند، باید انتظار مقداری کاهش قیمت را در بازار طلا داشته باشیم، هرچند نه خیلی زیاد.»

محمدولی افزود: «فرضاً مردم فکر کنند اگر قیمت کاهشی باشد، طلا که گرمی چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است به دو میلیون و ۸۰۰ یا حتی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برسد که این تصور غلط است. در این کره خاکی، این اتفاقات در بازار طلا رخ نمی‌دهد.»

تقاضا به‌شدت کاهشی است و تنها مقداری تقاضا برای طلا وجود دارد

محمدولی در پاسخ به این سؤال که تقاضا در این روزها چگونه بوده است، اظهار کرد: «تقاضا در هفته گذشته، به‌ویژه در چهارشنبه که آخر هفته است، به‌شدت کاهشی بوده است. اگر مقداری هم تقاضا بوده، برای طلای خام بوده است و مردم به سمت‌وسوی خرید طلای خام رفته‌اند. با جرات می‌توانم بگویم که مردم دیگر مطلقاً به سمت مصنوعات ساخته شده، حداقل در هفته‌ای که گذشت، نرفته‌اند.»

کل صنعت طلا در هفته گذشته ۲۰۰ کیلو مصنوعات هم معامله نکرده است

این کارشناس بازار طلا اضافه کرد: «طی هفته گذشته، کل صنعت طلا در ایران، شاید حدود 200 کیلو مصنوعات طلا هم معامله نکرده است. در هفته‌های قبل‌تر وضعیت مقداری بهتر بود، اما بعد  از این اتفاقاتی که رخ داد، صنعت طلا در بحث مصنوعات با رکود عجیبی مواجه شد.»

او افزود: «با این‌حال امیدواریم که در هفته‌های آینده، اتفاقات ناگواری نیفتد و مسئولان اقتصادی بتوانند آرامش واقعی را در بحث قیمت‌ها، ارز و سکه را به بازار تزریق کنند، تا روال عادی به بازار برگردد.»

بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در هر زمانی خرید طلاست

محمدولی درباره سرمایه‌گذاری و ورود به بازار طلا بیان کرد: «واقعاً پیشنهاد دادن در این موقعیت سخت است. زیرا همان‌طور که عرض کردم، در این کره خاکی، روال عادی اتفاق نمی‌افتد؛ با این‌حال، اگر شخصا در هر زمانی پولی داشته باشم، بهترین گزینه‌ام خرید طلاست.»

او اضافه کرد: «با این‌حال نمی‌توانم به مردم توصیه کنم و پیشنهاد دهم که بروند طلا بخرند، با این احتمال که ممکن است طلا گران شود. با این‌حال تجربه نشان داده که کسانی که صبور باشند، ضرر نمی‌‎کنند. تا به حال کسی در مورد طلا نگفته است که من صبر کرده‌ام، اما ضرر دیده‌ام، این صبوری حداقل باید تا پایان سال ۱۴۰۳ باشد.»

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->