افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی
سرخط خبرها

افزایش کرونا در خراسان رضوی به‌خاطر عدم توجه به اصول بهداشتی

  • کد خبر: ۲۹۴۰۷
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
افزایش کرونا در خراسان رضوی به‌خاطر عدم توجه به اصول بهداشتی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کم توجهی مردم به اصول بهداشتی، حفاظت فردی و خود مراقبتی از مهمترین علل افزایش بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی است.

به گزارش شهرآرانیوز، دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از دکتر شاپور بدیعی گزارش داد: در روزهای اخیر شاهد روند افزایش میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در مشهد و استان خراسان رضوی هستیم.
وی افزود: در حال حاضر تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در این استان افزایش یافته اما در حوزه بستری افزایشی نداشته‌ایم و این در حالی است که مراکز درمانی آمادگی لازم را برای پذیرش بیماران احتمالی دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: قرار بود تمامی بیمارستان‌های ویژه درمان کرونا در مشهد به حالت عادی برگردند اما این کار تا ابتدای تیر ماه در بیمارستان شریعتی انجام نخواهد شد.
وی گفت: در صورت نیاز به استفاده مجدد از بیمارستان امام رضا (ع) در این زمینه ۴۰ درصد از ظرفیت این مرکز در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.  
بدیعی از مردم خواست ضمن رعایت اصول و مراقبت‌های بهداشتی از انجام ترددهای شهری یا سفرهای غیر ضروری برای پیشگیری از کرونا خودداری کنند.

وی افزود: اگر مردم نکات بهداشتی را فراموش کنند، ممکن است با شرایط بدتر از گذشته روبرو شویم.

بیش از ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و به بقیه جمعیت استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.
صحن‌های حرم مطهر رضوی نیز پس از ۷۱ روز بسته بودن به خاطر کرونا، از ششم خرداد ماه جاری بازگشایی شده است.
بر اساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسیده و تاکنون هشت هزار و ۲۰۹ نفر در ایران جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->