سرخط خبرها

هم محله‌ای کنارت هستم/ خیریه مهر در مهرآباد

  • کد خبر: ۲۹۴۸۸
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
هم محله‌ای کنارت هستم/ خیریه مهر در مهرآباد
رئیس شورای محله مهرآباد از طرح در حال اجرای این محله گفت
صدر - اردیبهشت ماه سال گذشته محله مهرآباد به عنوان اولین محله در منطقه ۵ مجمع داوطلبان خود را برگزار کرد و این محله اعضای منتخب خود را شناخت. فعالیت مستمر، پیگیری و اطلاع‌رسانی دقیق اعضای شورای اجتماعی محله مهرآباد به شهرآرامحله موجب شد تا بعد از اتمام ماه مبارک رمضان با رئیس این شورا گفتگو کنیم تا فعالیت‌های اعضا و ساکنان خودجوش محله را در ماه مبارک رمضان به اطلاع شهروندان منطقه ۵ و محله مهرآباد برسانیم.
رئیس شورای محله مهرآباد در ابتدای گفتگو با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ماه مبارک رمضان گفت: وجود این ویروس تمام برنامه‌های شورا را برای برگزاری مراسم مختلف با مشکل مواجه کرد. طبق قرارداد‌های بهداشتی امکان برگزاری مراسم افطاری نبود. در جلسه داخلی که پیش از ماه مبارک رمضان برگزار شد، اعضا بعد از گفتگو و نظرسنجی‌ها تصمیم گرفتند مانند دیگر شهروندان کشورمان در طرح رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه شرکت کنند. به همین دلیل ابتدا به شناسایی محرومان و اقشار آسیب‌پذیری پرداختیم که با آمدن کرونا بیکار شدند. بعد از آن کانال خیریه شهدای محله مهرآباد را راه‌اندازی کردیم. هدف از تشکیل این گروه تهیه افطاری ساده و رساندن آن به خانوار‌های شناسایی شده در محله بود. با ایجاد این صفحه توانستیم کمک‌های مردم محله، خیران مشهد و دیگر شهر‌ها را جذب و حدود ۶۵۰۰ بسته افطاری درایام ماه مبارک تهیه و توزیع کنیم.
سید روح‌ا... علوی‌منش در ادامه توضیح داد: خیران با اعتمادی که به اعضای شورا داشتند، پول‌ها را به حساب شورا واریز کردند. ۱۲ شب بسته‌های افطار ساده را با کمک اعضا، هیئت امنای مساجد محله و ساکنانی که به صورت خودجوش حاضر به همکاری شدند، به دست اقشار آسیب‌پذیر رساندیم. تهیه مواد اولیه و توزیع برعهده آقایان بود. آماده‌سازی و بسته‌بندی نیز از سوی بانوان انجام شد. در این‌باره رابط بانوان، خانم عبدی، کمک زیادی کرد و از بانوان محله برای همکاری کمک خواست.
علوی‌منش بیان کرد: برای اینکه رونق اقتصادی در محله افزایش پیدا کند مواد لازم افطاری از محله خریداری شد تا کسبه نیز برکت خود را از این حرکت جمعی دریافت کنند. در این مدت مساجد و تشکل‌ها نیز فهرست افراد محروم محله خود را به دست ما رساندند و همکاری بسیار خوبی در توزیع با اعضای شورا داشتند.
۵ نقطه در محله شناسایی شد تا بسته‌ها به دست همه ساکنان محله برسد. نزدیک به ۲۰ آقا و ۴۰ خانم در اجرای این طرح همکاری داشتند. افزون بر توزیع بسته‌ها در محله به محلات دیگر نیز سرزدیم و بسته‌های آماده شده را بین کارتن‌خواب‌ها توزیع کردیم. همچنین افطار آماده دو شب ماه مبارک در مؤسسه پناهندگان امام رضا (ع) در مهدی‌آباد و مؤسسه معلولان در گلشهر توزیع شد. افزون بر بسته‌های افطاری شورا، تشکل‌ها نیز طی تماس با اعضا افطاری‌های خود را به محله ارسال می‌کردند. کمیته امداد، آستان قدس رضوی، بسیج و شهرداری نیز در این مدت حدود ۳ هزار پرس غذای گرم با کمک اعضای شورا در محله توزیع کردند.
او در ادامه افزود: شناسایی افرادی که اجاره مغازه یا خانه خود را در مدت شیوع کرونا و افت وضعیت اقتصادی بخشیده بودند، بخش دیگری از فعالیت‌های اعضای شورا در این مدت است. این طرح با نام «هم محله‌ای کنارت هستم» به وسیله شورا اجرا و باعث شد تا دیگر صاحبان خانه و مغازه در محله نیز به این امر خیر بپردازند. افزون بر این شورا طی ارتباطی که با آستان قدس رضوی برگزار کرد در طرح «آقا حساب کردند» شرکت کرد. با حضور خادمان رضوی حدود ۴ میلیون بدهی ساکنان به سوپرمارکت‌ها پرداخت شد. شناسایی افرادی که نتوانسته بودند حساب خود را تسویه کنند بر عهده اعضای شورا و معتمدان محلی بود.
این ساکن محله مهرآباد خاطرنشان کرد: با کمک خیرانی که عضو کانال خیران شهدای محله مهرآباد بودند، قبوض آب، برق و گاز نیز پرداخت شد. حدود ۲۰ بسته غذایی از سوی اعضای شورا تهیه و توزیع شد. افزون بر این ۷۰۰ بسته معیشتی نیز به وسیله شهرداری و بسیج محله تهیه و توزیع شد. در پایان ماه مبارک رمضان نیز با تشکیل ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر توانستیم در برپایی این نماز بزرگ مؤثر باشیم. در این ستاد افزون بر اعضای شورا، ائمه جماعت مساجد، فرماندهان پایگاه، نماینده حوزه ۹ مسلم، نماینده مرکز بهداشت، نماینده مجتمع مهدیه و مسئولان هیئات مذهبی مهرآباد شرکت داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->