حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

«پادو»‌ی محبوبی که سیریش استقلال شد!

  • کد خبر: ۲۹۵۰۵
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
«پادو»‌ی محبوبی که سیریش استقلال شد!
شکایت ۹ میلیون‌دلاری بازیکن برزیلی سابق استقلال
به گزارش شهرآرانیوز، بازیکن سابق آبی‌های تهران که با یک مصدومیت شدید برای همیشه از مستطیل سبز دور شد، در اقدامی عجیب بابت نقص عضوی که در این باشگاه برایش به‌وجود‌آمده، به فیفا شکایت و طلب خسارت میلیون‌دلاری کرده است. لئوناردو پادوانی که بعد از درخشش در پیراهن تیم‌های فولاد، نفت و سپاهان، سر از استقلال درآورده بود، در دومین فصل حضور خود در این تیم در لیگ هفدهم، در اهواز مقابل فولاد با آرمین سهرابیان برخورد کرد و با گردن به زمین افتاد که همین مسئله باعث شد با ضایعه نخاعی روبه‌رو شود و توان حرکتی خود را از دست بدهد.
بعد از این اتفاق بود که مصائب این بازیکن برزیلی در ایران آغاز شد. باشگاه استقلال که در فصول اخیر همواره دچار مشکلات مدیریتی بوده است، مسئله پرداختی‌های این بازیکن را همیشه در اولویت‌های آخر قرار می‌داد؛ تاجایی‌که سرانجام صبر این بازیکن لبریز شد. مدافع بلندقامت استقلال تا روزی که در ایران بود، نتوانست از این باشگاه پولی بگیرد و کار به جایی رسید که پادوانی از سوی صاحب‌خانه‌اش مجبور به تخلیه منزلی شد که در آن سکونت داشت. در پایان هم آبی‌پوشان برای این بازیکن یک بلیت سفر به برزیل تهیه کردند تا او را از ایران دور کنند! بعد از این اتفاق پادوانی بار‌ها در مصاحبه‌های خود از اینکه استقلال پول او را نمی‌دهد، ابرازناراحتی کرد؛ اما حالا که احمد سعادتمند توانسته است مبلغ بدهی معوقه او را تأمین کند، او حاضر نیست به باشگاه شماره‌حساب بدهد.

شکایت دوباره پادو از استقلال
ماجرا از این قرار است که پادوانی زمانی که به برزیل رفت، از استقلال به فیفا شکایت کرد و به‌خاطر نقص عضوی که در این باشگاه نصیبش شده، خواستار غرامت نُه‌میلیون‌دلاری (حدود ۱۵۷ میلیارد تومان) شد. این موضوعی است که ازسوی فیفا رد شد و در رأی فدراسیون جهانی فوتبال استقلال به پرداخت تنها ۱۰۰ هزار دلار بدهی معوقه او محکوم شد، اما مدافع برزیلی سابق استقلال نسبت به رأی فیفا به دادگاه CAS شکایت کرده است تا شاید بتواند مبلغ مدنظر خود را از آبی‌ها بگیرد. به‌همین‌دلیل هم هست که او فعلا حاضر نشده مبلغ ۱۰۰ هزار دلار را که فیفا حکم داده است، از استقلال دریافت کند.

پادوانی از حق قانونی خودش استفاده کرده است
کاظم قیم، مدیر روابط بین‌الملل باشگاه استقلال، درباره این خبر گفت: بله، این موضوع درست است و آقای پادوانی از ما درخواست دریافت غرامت نُه‌میلیون‌دلاری کرده بود که این حکم ازسوی فیفا رد شد. او حالا دوباره به این حکم در دادگاه CAS اعتراض کرده است که باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد. او در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تغییر این حکم در دادگاه CAS وجود دارد یا نه نیز گفت: به‌هرحال پادوانی از حق قانونی خود استفاده کرده، اما تجربه نشان داده است که خیلی کم دادگاه CAS رأی فیفا را تغییر بدهد و من فکر نمی‌کنم دراین‌باره خطری استقلال را تهدید کند.
موارد مشابه در ورزش جهان آن‌چنان وجود ندارد، اما نمونه‌هایی هم که هست، هیچ کدام به وخامت اوضاع پادو و استقلال نرسیده است. همین چند سال پیش بود که عبدالحق نوری، بازیکن جوان آژاکس، در یک بازی دوستانه به کما رفت. نوری که در جریان رقابت‌های پیش‌فصل سال۲۰۱۷ دچار ضربه مغزی شده بود، بلافاصله به کما رفت و از همان موقع مشخص شد او حتی در صورت خارج‌شدن از کما نیز دیگر نمی‌تواند فوتبال بازی کند و قطعا دوران حرفه‌ای‌اش به پایان خواهد رسید. بااین‌حال باشگاه آژاکس با علم به این موضوع دستمزد سالانه این بازیکن را طبق قرارداد به خانواده‌اش پرداخت کرد و ضمن آن، هزینه‌های درمان او در این ۳ سال را نیز بر‌عهده گرفت و البته این پایان ماجرا نبود و حالا این باشگاه قرارداد نوری (که چند ماه دیگر به پایان می‌رسد)، را به‌طور رسمی فسخ کرد تا مبلغی در حدود ۳ تا ۵میلیون‌یوروی دیگر را نیز به عنوان فسخ قرارداد به او و خانواده‌اش بپردازد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->