نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

چالش اکبرِ «میثاقیان» این بار در انزلی

  • کد خبر: ۲۹۵۰۷
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲
چالش اکبرِ «میثاقیان» این بار در انزلی
مربی‌کهنه‌کار مشهدی برای مأموریت غیرممکن حفظ ملوان در لیگ دسته‌یک به انزلی رفت.
مرتضی اخوان/شهرآرانیوز - سرمربی کهنه‌کار برای حفظ ملوانان بندر شمالی در آوردگاه لیگ دسته‌یک و فرار از بحران سقوط، شمال شرقی را به مقصد شمال ترک کرد و هدایت کشتی عن‌قریب‌به‌گل‌نشسته انزلی‌چی‌ها را به عهده گرفت. اکبر میثاقیان که مرد خاص روز‌های بحرانی در فوتبال ایران است، حالا بعد از گذراندن دوران نقاهت عمل جراحی زانو و صدالبته خانه‌نشینی خسته‌کننده کرونا، تصمیم گرفته است بار دیگر و این‌بار در شصت‌وهفت‌سالگی خود را به چالشی جدی بکشاند. مرد همیشه‌سیاه‌پوش ابومسلمی فوتبال مشهد که شروع مربیگری‌اش از یک تیم شمالی و زادگاهش نوشهر بود، حالا بعد از چرخ هزاره زمانه دوباره به شمال رفته است تا با یک تیم شمالی شاید یکی از آخرین چالش‌های دوران مربیگری‌اش را سپری کند. میثاقیان چندی‌پیش می‌گفت: در سن‌وسال من، اشتباه‌کردن خطای جبران‌ناپذیری است... پای آبرویم در میان است.

مأموریت غیرممکن در سرزمین شمالی
رایکای بابل، سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی سه‌تیمی هستند که در پایین جدول لیگ دسته‌یک فوتبال کشور به شهرداری تبریزِ قعرنشین و یحتمل ازپیش سقوط‌کرده، چسبیده‌اند. ۳ تیم شمالی که برای حفظ خود در لیگ دسته‌یک و احتمالا فرار از نابودی مطلق دست‌وپا می‌زنند و هر کدامشان قرار است هر هفته سایه سنگین تهدیدشان را بر سر دیگری بیندازند. باوجوداین، مرد چالش‌ها ترسی از پذیرفتن هدایت نیمکت ملوانان ندارد. میثاقیان برای حفظ ملوان ۲۴ امتیازی دربرابر سپیدرود و رایکای ۲۶ امتیازی کار سختی دارد. سرمربی جدید قو‌های سپیدانزلی نباید این را هم فراموش کند که سپیدرود که در جدول یک پله از آن‌ها بالاتر هم هست، یک بازی کمتر دارد و باز این بر سختی‌های کار میثاقیان می‌افزاید. باوجود‌این هواداران انزلی‌چی به معجزه اکبر برای بقا امیدوارند. اتفاق غیرممکنی که اگر رقم بخورد، تیفوسی‌های انزلی را به ماندن میثاقیان و صعود به لیگ برتر در فصل آینده هم دلخوش می‌کند.

چند چالش جذاب برای مرد چالش‌ها
میثاقیان هدایت تیمی را به عهده گرفته که مازیار زارع و پژمان نوری، ۲ فوتبالیست تازه بازنشسته‌شده فوتبال انزلی، که از قضا نزد هواداران محبوبیت زیادی هم دارند، سهام‌داران اصلی این باشگاه هستند؛ اتفاق نادری که در فوتبال ما کمتر رقم می‌خورد و شاید بتوان نزدیک‌ترین نمونه آن را رضا عنایتی دانست که مالک باشگاه «هوادار» یا همان سرخ‌پوشان پاکدشت است. میثاقیان به‌خوبی می‌داند که اگر کارش با ۲ سهام‌دار جوان و البته پُرادعا و محبوب شمالی به اختلاف برسد، بازنده اصلی خواهد بود؛ بنابراین سازگاری این مربی سرسخت با مالکان پُرتوقع ممکن است چالشی جدی تلقی شود. ازسوی‌دیگر اکبر میثاقیان جای احمدزاده را روی نیمکت ملوان گرفته است؛ احمدزاده‌ای که او هم از محبوب‌های بندر انزلی و بومی‌هاست و به اذعان بسیاری در میان هواداران تیفوسی و قدیمی انزلی جایگاه ویژه‌ای دارد و ممکن است برای کادر فنی جدید ملوانان حاشیه‌ساز باشد. به‌ویژه اگر میثاقیان و تیم فنی‌اش در یکی‌دو بازی از ۸ بازی پیش‌روی فصل نتیجه نگیرند.

سکه تقدیر به نفع میثاقیان
سرمربی همیشه‌در‌سفر فوتبال که از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب و مرکز ایران مربیگری کرده است، درحالی به ایستگاه انزلی رسیده است که در طول دوران مربیگری‌اش توانسته است ۴ تیم را از لیگ دسته‌یک به لیگ برتر بیاورد و موجبات بقای ۵ تیم را در لیگ برتر و لیگ دسته‌یک فراهم آورد. او شموشک نوشهر، شهرداری تبریز، آلومینیم هرمزگان و پدیده مشهد را از لیگ دسته‌یک به لیگ برتر آورده و توانسته است تیم‌های شاهین بوشهر، سیاه‌جامگان، راه‌آهن، شموشک نوشهر و خونه‌به‌خونه بابل را از خطر سقوط برهاند و نجات دهد؛ اتفاق نادری که برای کمترمربی‌ای در تاریخ فوتبال ایران رقم خورده است، مسئله‌ای که انزلی‌چی‌ها را حالا به امیدوارترین مردان بندر‌های شمالی فوتبال ایران بدل کرده است.

میثاقیان: من مرد چالش‌ها هستم
سرمربی جدید ملوان که حالا چالشی جدی را در دوران مربیگری خود پیش‌رو دارد، در اولین مصاحبه بعد از قبول مسئولیت قو‌های سپید انزلی از به‌کارگیری تمام تلاشش برای حفظ این تیم در لیگ دسته‌اول می‌گوید. اکبر میثاقیان که جایگزین محمد احمدزاده در ملوان شد، دراین‌باره گفت: من سال ۵۶ بازیکن ملوان بودم و زیرنظر استاد بهمن صالح‌نیا بازی می‌کردم. خوش‌حالم که بعد از چهل‌وخرده‌ای سال، بار دیگر به ملوان برگشتم و امیدوارم بتوانم کاری برای این تیم انجام دهم. وی درباره شرایط سخت ملوان در لیگ دسته‌اول و شانس بقای این تیم تأکید کرد: من مرد چالش‌ها هستم. تجربه ثابت کرده هرجا هر تیمی کارش گیر می‌کند، سراغ من می‌آید. من هم ناراحت نیستم و به انجام کار‌های سخت عادت کرده‌ام. ان‌شاءا... بتوانم در ملوان هم کارم را درست انجام بدهم و این تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم. میثاقیان در پایان افزود: در مسیر بقا در لیگ‌یک به حمایت هواداران خوب انزلی احتیاج داریم. ان‌شاءا... همه دست به دست هم بدهیم و با حمایت از یکدیگر، کاری را که باید، انجام دهیم و سهمیه این تیم ریشه‌دار در لیگ‌یک حفظ شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->