اختتامیه میزبان نهمین «اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت» در مشهد برگزار شد انتظار فرج الهی عاقبت‌به‌خیر شویم | چند گام برای تضمین سرانجام نیک براساس توصیه‌های دینی کمک ۲.۵ میلیارد تومانی بسیجیان و نیرو‌های جهادی خراسان رضوی برای مردم غزه و لبنان مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان در اصفهان برگزار شد + فیلم پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت در مشهد برگزار شد (۲۶ مهر ۱۴۰۳) سفر به مشهد پرواز به آسمان بود یادی از آیت الله هاشم مدرس قزوینی | فیض اقامت شیخ قزوینی در مشهد حرم امام رضا (ع) از نگاه عکاسان قاجاری چگونگی رفتار با خانواده با نگاهی به سیره امام رضا (ع) | محبتی، کامل‌کننده ایمان اسرار فضایل بی‌مثال زیارت امام رضا (ع) تاکنون ۱۰۰ واحد اقامتی متعلق به آستان قدس رضوی در اختیار خانواده‌های لبنانی قرار گرفته است مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید نیلفروشان در مشهد مقدس (۲۵ مهر ۱۴۰۳) | مرد مجاهد مقاومت در آغوش شهر شهادت + عکس و فیلم رونمایی از مدال‌های پاراآسیایی اهدایی ورزشکاران جانباز کشور به موزه رضوی راضی‌ام به رضای تو | مروری بر معنای توکل به خدا، مراتب و راه‌های افزایش آن ۲۲۳ اثر قرآنی به مرحله داوری نهایی جشنواره راه یافت | برگزاری اختتامیه دومین جشنواره قصه‌های قرآنی در مشهد جزئیات مراسم تشییع پیکر سردار نیلفروشان در مشهد اعلام شد آغاز پیش ثبت‌نام حج ۱۴۰۴ از روز‌های آینده (۲۳ مهر ۱۴۰۳) عزاداری خادمان امام‌رضا(ع) در سالروز رحلت حضرت معصومه(س)
سرخط خبرها

اختتامیه میزبان نهمین «اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۹۵۱۰۲
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
اختتامیه میزبان نهمین «اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت» در مشهد برگزار شد
آیین اختتامیه نهمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت و نخستین نشست بین‌المللی سازمان‌های مردم‌نهاد حامی فلسطین و مقاومت، عصر امروز با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری، هیئت‌های سیاسی و پارلمانی، سفرا، فرماندهان و نمایندگان گروه‌های مقاومت اسلامی، خانواده‌های معظم شهدا و مهمانانی از ۲۶ کشور دنیا برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین اختتامیه نهمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت و نخستین نشست بین‌المللی سازمان‌های مردم‌نهاد حامی فلسطین و مقاومت، عصر امروز (پنجشنبه ۲۶ مهرماه) با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار احمد وحیدی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان عضو دفتر رهبر معظم انقلاب، هیئت‌های سیاسی و پارلمانی، سفرا، فرماندهان و نمایندگان گروه‌های مقاومت اسلامی، خانواده‌های معظم شهدا و مهمانانی از ۲۶ کشور دنیا در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

پیام رهبر معظم انقلاب 

در ادامه این همایش، پس از سخنرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام رحیمیان پشت تریبون قرار گرفت و ضمن ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب در تجلیل از مقام حاجیه خانم زهرا مصطفوی فرزند امام خمینی (ره) و یک عمر تلاش فرهنگی ایشان تصریح کرد: این مراسم فرصتی است تا سیره عملی و اندیشه‌های بلند بنیانگذار کبیر انقلاب موردبازخوانی قرار بگیرد؛ همان رهبر عظیم‌الشأنی که جریان مبارزه با صهیونیست‌ها را به یک منطق جاری و مرسوم در ملت‌های مسلمان تبدیل کرد و باعث شد تا آرمان آزادی فلسطین در دل و ذهن مسلمانان جوانه بزند.

وی ادامه داد: در مقاله‌ای که حاجیه خانم مصطفوی در یکی از نشریات معتبر کشور در اواسط دهه هفتاد منتشر کردند، به تقید خاص امام راحل به مبانی اخلاقی اشاره شده است؛ از جمله مسئله ارتباط با نامحرم و اینکه حضرت امام (ره) همیشه تأکید داشتند که حتی در زمان صرف ناهار، محرم و نامحرم بر سر یک سفره ننشینند. این موضوع را بهانه‌ای می‌دانم برای یادآوری ضرورت توجه به موضوع حجاب و هجمه فرهنگی همه جانبه‌ای که دشمن به آن توجه دارد و ما از آن غافل هستیم.

عضو دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: تقابل با جبهه آمریکایی صهیونیستی امروزه در همه ابعاد وجود دارد. همان‌طور که آرمان فلسطین، مسئله محوری جهان اسلام و گفتمان راستین انقلاب اسلامی است، تقابل فرهنگی با هجمه دشمنان نیز باید به یک اصل اساسی و الزام‌آور برای همه مسئولان و البته مردم تبدیل شود.

مقاومت، منشأ عزت ملت‌های منطقه

حسن عزالدین نماینده مجلس اعلی لبنان در ابتدای این مراسم با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی براساس ماهیت خود، خطرناک‌ترین تهدید علیه کشور‌های اسلامی منطقه محسوب می‌شود، اظهار کرد: فرهنگی که امروزه در قالب گروه‌های مقاومت اسلامی به منصه ظهور رسیده است، ریشه در واقعه کربلا و نهضت امام حسین (ع) دارد؛ آن زمان که فرمود برای من مرگ باعزت از زندگی با ذلت برتر است و این اندیشه امروزه در کلام و عمل فرماندهان محور مقاومت تجلی دارد.

وی افزود: زمانی در همین منطقه ارتش‌های منسجم شش کشور بزرگ عرب نیز حریف قوای نظامی اسرائیل نبودند، اما از زمانی که گروه‌های مقاومت شکل گرفتند، ملت‌های منطقه به‌تدریج طعم آزادی و عزت را چشیدند. ما با روحیه مقاومت، بحران‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌ایم تا امروز این نهضت به قوی‌ترین شکل خود تبدیل شود و نه‌فقط مجاهدان آن بلکه همه ملت‌ها را به قدرت بازدارندگی و روحیه پیروزی برساند.

نماینده مجلس اعلی لبنان با تأکید بر اینکه عملیات طوفان‌الاقصی یک اقدام انسانی، اخلاقی، شرعی و حق قانونی ملت فلسطین در دفاع از خود در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها بود، خاطرنشان کرد: حقوق بین‌الملل این عملیات را تأیید می‌کند. قوانین سازمان ملل این عملیات را تأیید می‌کند. اسلام نیز این عملیات را تأیید می‌کند. اسرائیل امروز اصرار دارد که همه‌چیز از عملیات هفتم اکتبر آغاز شده درحالی که ریشه همه مشکلات امروز ما درمعاهده ۱۹۴۷ و قرارداد استعماری کمپ دیوید است که باعث شد توطئه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی در ارض اقدس فلسطین، شکل عملی پیدا کند.

در انتهای این مراسم، علاوه بر حاجیه خانم مصطفوی از برخی فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی محور مقاومت نیز تجلیل شد. پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر به پاس تلاش برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم غزه و ملت لبنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی امام جمعه سمنان به پاس خطبه‌های مستمر در حمایت از محور مقاومت و چندتن از نمایندگان گروه‌های مقاومت اسلامی از لبنان، فلسطین و یمن از جمله تقدیرشدگان بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->