هنر هیچ کاری نکردن از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳، حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور بازنشسته شدند ورود قرارگاه محرومیت‌‎زدایی سپاه برای کمک به رفع مشکل تنش‌های آبی و راه‌های روستایی مناطق محروم تاکنون بیش از ۱۲۱ هزار داوطلب در آزمون ارشد ۱۴۰۴ ثبت‌نام کرده‌اند (۲۶ مهر ۱۴۰۳) استوار بمانید! گفتگو با مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد درباره حوادث نیمه نخست سال ۱۴۰۳| روی مشهد سرخ نیست با الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، اسناد عادی دیگر اعتبار ندارند بررسی راهکارهای تامین بودجه و اجرای طرح پزشک خانواده پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۲۶ مهر ۱۴۰۳) | تداوم روند افزایش دما در مشهد تا یکشنبه برگزاری پویش اهدای خون ورزشکاران در هفته تربیت بدنی تمدید مهلت دریافت معافیت تحصیلی و ثبت‌نام در دانشگاه‌ها ۱۴ درصد سالمندان کشور افسرده اند آیا بیمه طلاق اجرایی می‌شود؟ برای یک ازدواج صحیح بشناسید و اجازه شناخته‌شدن بدهید شناسایی و دستگیری ۳ نفر از فروشندگان موادمخدر در فضای مجازی در پایتخت به‌ازای هر ۴۸۰ دانش‌آموز مدارس شهری در مشهد، یک مراقب سلامت وجود دارد ناشنوایی و کم‌شنوایی، معلولیت پنهان در جامعه است چرا سایت «وام بازنشستگان تأمین اجتماعی» برای ثبت‌نام باز نمی‌شود؟ (۲۶ مهر ۱۴۰۳) آیا بیان فواید پخت غذا در ظرف مسی و مصرف نمک دریا، با توصیه‌های طب ایرانی ارتباط دارد؟ کاهش محسوس دما در کشور از اواسط هفته آینده (۲۶ مهر ۱۴۰۳) سقوط مرگبار یک کارگر در چاه آب باغچه رستوران فرحزاد (۲۵ مهر ۱۴۰۳) نجات جوان ۳۵ ساله از درون کانال آب توسط آتش نشانان مشهدی (چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳) هشدار: شیوع سکته مغزی در بین ایرانی‌ها ۱.۵ برابر متوسط جهانی است تخصیص ۳ همت فوق‌العاده رتبه‌بندی برای ۱۸۰ هزار معلم بازنشسته
سرخط خبرها

هنر هیچ کاری نکردن

  • کد خبر: ۲۹۵۰۷۶
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
هنر هیچ کاری نکردن
«نیکسن» یعنی هیچ کاری نکردن، فیلم ندیدن، چرخ نزدن در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل نخواندن. نیکسن شامل کار‌هایی مانند درازکشیدن روی مبل و خیال پردازی یا قدم زدن و تماشای مغازه هاست.

«نیکسن» یعنی هیچ کاری نکردن، فیلم ندیدن، چرخ نزدن در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل نخواندن. نیکسن شامل کار‌هایی مانند درازکشیدن روی مبل و خیال پردازی یا قدم زدن و تماشای مغازه هاست.

نیکسن یعنی درحالی که در اتوبوس یا مترو نشسته‌ای به هیچ چیزی خیره نشوی، تلفن همراهت توی جیبت باشد نه توی دستت. شما می‌توانید هر لحظه نیکسن را تجربه کنید و بدون اینکه خیلی تلاش کنید، مشاهدات زیادی داشته باشید. نیکسن کتاب خوانی، تلویزیون دیدن و مرور شبکه‌های اجتماعی نیست و مهم است بین این فعالیت‌ها و نیکسن تمایز قائل شویم. مسافرت با اتوبوس به دلیل سختی‌هایی که دارد، هیچ گاه در اولویت هایم نبوده است، اما به تازگی مجبور شدم برای برگشت به مشهد از بندرعباس سوار اتوبوس شوم.
 زمانی هم که در اتوبوس بودم، نه ۹ یا ۱۰ ساعت بلکه ۲۲ ساعت بود.

اتوبوس هم تعریفی نداشت و این یعنی با احتساب دیسک کمر با یک بدن خسته و کوفته به مشهد رسیدن. هرچند زمان خرید بلیت به من گفته شد که در اتوبوس امکان شارژ تلفن همراهم را دارم، اما بعد از سوار شدن متوجه شدم که شارژ تلفن همراهم با اتوبوس هم خوانی ندارد و نمی‌توانم تلفن همراهم را شارژ کنم. 

پس باید شارژ تلفن همراهم را مدیریت می‌کردم تا بتوانم در مواقع اضطراری روی تماس گرفتن با آن حساب کنم. برای همین استفاده از اینترنت و برنامه‌های موبایلی را متوقف کردم. هر چند این روز‌ها همه ما به استفاده مدام از اینترنت عادت کرده ایم، اما اگر شغلت خبرنگاری باشد، چرخ نزدن در عالم خبر می‌تواند برایت حکم سربازی باشد که قرار است بدون سلاح به میدان جنگ برود. اندکی که گذشت متوجه شدم که چقدر زندگی ام وابسته به یک کاری انجام دادن یا گشتن در اینترنت است. 

اسم‌های مختلفی می‌شود روی این عادت گذاشت، آگاهی از جدیدترین اخبار گرفته تا به روز بودن و حتی شنیدن پادکست برای افزایش اطلاعات. اما حالا که فکر می‌کنم اسم دقیق ترش را شاید بشود گذاشت راهی برای فرار از خود یا خود را در لا به لای هیاهو‌ی زمانه گم کردن. تمام این‌ها بهانه‌ای شده تا دیگر هیچ گاه وقتی برای تأمل و درنگ کردن نداشته باشم.

گویا تأمل و وقفه گناه کبیره‌ای است که تا می‌توانم با استفاده از فناوری روز باید از آن پرهیز کنم. اکنون که به دلیل جبر ی، اندکی وقفه در روند عادت شده زندگی را تجربه کرده ام، متوجه شده ام چقدر نیازمند این درنگ‌های کوتاه هستم. درنگ‌هایی که اجازه می‌دهد که بایستم و روحم را سبک بال کنم. زیرا شتاب زندگی به من اجازه این کار را نمی‌داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->