بازگشایی مرز مهران از ۱۹ خردادماه

  • کد خبر: ۲۹۵۴۳
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
بازگشایی مرز مهران از ۱۹ خردادماه
سرانجام بعد مدت‌ها توقف فعالیت در مرز مهران، با رایزنی‌های انجام شده، این مرز از امروز (۱۹ خردادماه) باز شد.
به گزارش شهرآرانیوز، از اسفند سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا، فعالیت در مرز‌های ایران و عراق از روال عادی خارج و با توقف فعالیت در اغلب مرز‌ها مواجه شد. در ادامه مرز‌های با اقلیم کردستان عراق به تدریج بازگشایی و فعال شد، اما مرز‌های عربی بسته بودند.

طی مدت اخیر رایزنی‌هایی درباره بازگشایی مرز‌های عربی وجود داشت و دو طرف پیشنهاداتی نیز در این باره داشتند تا اینکه توافقی در رابطه با مرز مهران صورت گرفت. این در حالی است که طبق اعلام روح الله لطیفی - سخن‌گوی گمرک ایران - به ایسنا، فعالیت مرز مهران از امروز (دوشنبه) هم‌زمان با ۱۹ خرداد ماه از سر گرفته شده است.

فعالیت مرز مهران به صورت هر روزی نیست و در هفته جاری فقط در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه و از هفته آینده طی روز‌های یکشنبه و چهارشنبه تردد کالا انجام می‌شود.

قرار است که روزانه ۲۵۰ کامیون حامل کالا‌های صادراتی برای تخلیه کالا وارد عراق شوند که در مجموع به ۵۰۰ کامیون در هفته می‌رسد، انجام مبادلات تجاری در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

در حال حاضر از مرز‌های عربی با عراق فقط مرز مهران بازگشایی شده است، اما هفت مرز دیگر با اقلیم کردستان از مدت‌ها قبل باز شده و در حال فعالیت هستند.

فعلا فعالیت در مرز‌های ایران و عراق فقط تجاری فعال بوده و درباره مسافر توافقی انجام نشده است.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->