لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر (۲۹ مهر ۱۴۰۳) دریادار ایرانی: خوشبختانه امروز در منطقه همه با هم متحد هستیم هلاکت فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش صهیونیستی در جبالیا| اخباری از مرگ چند افسر اسرائیلی دیگر «محمدرضا موالی‌زاده» استاندار جدید خوزستان کیست؟ فلسطین خواستار برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب شد اعتراض شدید ایران به موضع‌گیری نسنجیده اتحادیه اروپا «سید‌سعید شاهرخی» استاندار جدید لرستان کیست؟ تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» منتشر شد + فیلم «اکبر بهنام‌جو» استاندار جدید قم کیست؟ «محمدصادق معتمدیان» استاندار جدید تهران کیست؟ «محمدصادق معتمدیان» استاندار تهران شد لاریجانی: ایران دنبال جنگ نیست سه نیروی ارتش لبنان در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند (۲۹ مهر ۱۴۰۳) سید حسن خمینی: کسی حق گزافه‌گویی درباره تمامیت ارضی ایران را ندارد پایان رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ واکنش سفارت ایران به شهادت یک شهروند ایرانی در لبنان‌ بقائی: جامعه بین‌الملل نسبت به ترور بانوی ایرانی سکوت نکند آیت‌الله علم‌الهدی: مسئولیت‌داشتن افراد، قدرت مطالبه‌گری و پاسخگویی ایجاد می‌کند سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان خواهد برد یک منبع مطلع: حداقل ۳ فروند جنگنده پیشرفته در یکی از پایگاه‌های مورد حمله عملیات وعده صادق۲ منهدم شده است اجرای تمرینات عکس‌برداری هوایی و اطفای حریق در رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ عظیمی راد: رئیس‌جمهور لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور را جدی بگیرد انتخاب مسلم ساقی به عنوان سرپرست دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی پزشکیان: تعهداتی که مجلس به گردن دولت‌ها گذاشته است، با واقعیت هم‌خوانی ندارد
سرخط خبرها

تغییر نام خیابان مهستان تهران به «جزایر ایرانی» در پی توهمات اماراتی‌ها نسبت به مالکیت بر جزایر سه‌گانه

  • کد خبر: ۲۹۵۴۶۴
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
تغییر نام خیابان مهستان تهران به «جزایر ایرانی» در پی توهمات اماراتی‌ها نسبت به مالکیت بر جزایر سه‌گانه
عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در قالب طرح دوفوریتی، تغییر نام خیابان مهستان به «جزایر ایرانی» را تقدیم شورای شهر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود با تسلیت شهادت یحیی سنوار، به بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر علاوه بر تنش‌های موجود در منطقه قابل توجه بود، بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص مالکیت جزایر سه گانه ایرانی است که این ادعا بی اساس بار دیگر از سوی کشورهای عربی تکرار شده است. کشورهای عربی در سال‌های اخیر این موضوع را بارها درباره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی بدون در نظر گرفتن اسناد تاریخی و حقوق بین الملل مطرح کردند و این اولین بار نیست که ما شاهد ادعاهای پوچ درباره جزایر سه گانه ایرانی که پاره تن ایران و بخش جدایی‌ناپذیر می‌باشند، هستیم.

وی ادامه داد: کشورهای عربی حاشیه خلیج همیشگی فارس تلاش می‌کنند از شرایط خاص و تنش‌های موجود در منطقه نهایت استفاده را ببرند و با یارگیری و متحد کردن سایر کشورها با خود، اجماعی در خصوص جزایر سه گانه ایرانی ایجاد و نسبت به مالکیت این جزایر فضاسازی کند.

سوده نجفی با محکومیت این بیانیه افزود: در راستای دیپلماسی عمومی و پاسخ قاطع به این‌گونه ادعاهای پوچ و بی‌اساس نسبت به تمامیت ارضی کشور که در سال‌های اخیر بارها از سوی برخی کشورهای نوظهور خلیج همیشگی فارس که قدمتشان از قدمت درختان خیابان ولیعصر تهران هم کمتر می‌باشد، طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان مهستان واقع در خیابان ایران‌زمین که سفارت امارات متحده عربی در آن قرار دارد به خیابان جزایر ایرانی را تقدیم رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران می‌کنم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->