پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۳۰ مهر ۱۴۰۳) طرح وزارت جهادکشاورزی برای اصلاح درون سازمان و بازنشستگی ۳۲۰۰ نفر از پرسنل تعیین سهمیه واردات برنج بر اساس نیاز و ذائقه مصرف استان‌ها اموال شرکت چای دبش حراج عمومی می‌شود + شرایط شرکت وزارت جهاد کشاورزی قیمت جدید انواع روغن را اعلام کرد (۲۹ مهر ۱۴۰۳) ویدئو | پزشکیان: ناترازی بانک‌ها به مصوبات مجلس بازمی‌گردد سقوط آزاد قیمت‌ها در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ مهر ۱۴۰۳) ماجرای حذف قیمت دستوری لبنیات چه بود؟ | افزایش قیمت‌ها هنوز رسماً به بازار ابلاغ نشده است شگفتی در بازار طلای مشهد | سکه از مرز ۵۵ میلیون تومان رد شد (۲۹ مهر ۱۴۰۳) ادامه افت قیمت‌ها در بازار خودرو‌های خارجی (۲۹ مهر ۱۴۰۳) ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (۲۹ مهر ۱۴۰۳) | قیمت پراید ۴/۵ میلیون تومان افت کرد نرخ رشد نقدینگی کاهش یافت | پایه پولی چند شد؟ اهمیت جزایر سه‌گانه از لحاظ نفتی و تجاری قیمت دلار، طلا و ارز دیجیتال (۲۹ مهر ۱۴۰۳) | دلار ۶۴ هزار تومان و سکه ۵۴ میلیون تومان شد رشد دلار نیما ادامه یافت | نرخ امروز ۴۸هزار و ۶۴۹ تومان (۲۹ مهر ۱۴۰۳) افزایش دوباره قیمت نان با ترفند‌های جدید رتبه اول خراسان رضوی در تعداد افراد ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی | حاشیه‌نشینی؛ زندگی زیر سقف کاذب قیمت میوه و صیفی جات در میادین تره بار مشهد (۲۹ مهر ۱۴۰۳) | ۵ مدل انگور در بازار عرضه اولیه بزرگ ستاره خلیج فارس در راه بورس شرط تعیین واقعی دستمزد‌ها در کشور چیست؟ کدام خانه‌ها حتی در دوران رکود هم به فروش می‌رسند؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه، فردا یکشنبه (۲۹ مهر ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۲۹ مهر ۱۴۰۳) استاندار خراسان رضوی: شورای مشورتی اقتصاد، تجارت و صنعت در استان تشکیل خواهد شد از تراز اقتصادی بانک‌ها تا سامانه‌های طلایی| نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی استان با استاندار خراسان رضوی برگزار شد تورم بخش خدمات چقدر است؟
سرخط خبرها

اموال شرکت چای دبش حراج عمومی می‌شود + شرایط شرکت

  • کد خبر: ۲۹۵۵۴۲
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
اموال شرکت چای دبش حراج عمومی می‌شود + شرایط شرکت
شرایط شرکت و جدول زمان‌بندی حراج چای دبش در استان‌های تهران و هرمزگان از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی مشخص شد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرایط شرکت و جدول زمان‌بندی حراج چای دبش در استان‌های تهران و هرمزگان از سوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مشخص شد.

طبق شرایط اعلامی تسهیلاتی در نظر گرفته شده و در صورت عدم تقاضای خرید نقدی مهلت چهار ماهه عرضه می‌شود.

همچنین دریافت ضمانتنامه معتبر بانکی با سررسید حداکثر چهار ماهه جزو شرایط جدید فروش در نظر گرفته شد.

پیش از این سعید غلامی باغی معاون سازمان اموال تملیکی در این باره گفته بود: تعیین تکلیف پرونده موسوم به گروه اقتصادی از کالا‌های شرکت چای دبش به صورت فله و عمده در اختیار این سازمان قرار گرفت و بیش از ۲۶ هزار تن چای در سه استان تهران، هرمزگان و کرمانشاه به انبار‌های سازمان تحویل شد که تاکنون با برگزاری چندین مزایده بیش از پنج هزار تن از آن تعیین تکلیف شده است. تعداد دسته‌بندی‌های کالایی که به فروش رسیده ۸۱ دسته بندی کالایی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به این آمار می‌توان استنباط کرد که حدود ۲۱ هزار تن چای هنوز باقیمانده و باید تا انتهای سال تعیین تکلیف شود تا از افت کمی و کیفی آن جلوگیری شده و کالا‌ها دچار فساد نشود.

مشروح شرایط شرکت در حراج حضوری چای بدین شرح است:

۱-دو حراج حضوری (مطابق جدول زمانبندی پیوست) در استان هرمزگان (جهت فروش چای موجود در استان هرمزگان) و استان تهران (جهت فروش چای موجود در استان‌های تهران و البرز)

۲-با توجه به مصوبات مراجع قضائی اولویت عرضه کالا در حراج حضوری به صورت نقدی می‌باشد و در صورت عدم تقاضا جهت خرید نقدی در همان جلسه حراج، کالا به صورت اعطای مهلت چهار ماهه عرضه می‌گردد.

۳- در حراج حضوری به صورت نقد و یا به صورت اعطای مهلت، معادل ۱۰ درصد قیمت پیشنهادی فی‌المجلس به صورت نقدی به عنوان ودیعه و حسن انجام تعهدات اخذ می‌گردد. این مبلغ به عنوان بخشی از ثمن معامله محسوب می‌شود.

۴- در شرایط فروش نقدی، ۹۰ درصد مابقی ثمن معامله حداکثر ظرف ۳ روز اداری می‌باید پرداخت گردد در غیر این صورت ودیعه ضبط و کالا بلافاصله مجددا عرضه می‌شود.

۵- برای کالا‌هایی که تاریخ مصرف آن‌ها کمتر از چهار ماه است فروش به دو صورت ذیل صورت می‌پذیرد:

الف) پرداخت ۱۰ درصد ودیعه فی المجلس و ۹۰ درصد مابقی ثمن معامله حداکثر ظرف سه روز اداری

ب) پرداخت ۱۰ درصد ودیعه فی المجلس و تودیع ۹۰ درصد ضمانتنامه بانکی به صورت یکجا (با سر رسید حداکثر چهار ماه ظرف سه روز اداری).

۶- برای کالا‌هایی که تاریخ مصرف آن‌ها بیش از چهار ماه است فروش به دو صورت ذیل صورت می‌پذیرد:

الف) پرداخت ۱۰ درصد ودیعه فی المجلس و ۹۰ درصد مابقی ثمن معامله حداکثر ظرف سه روز اداری

ب) پرداخت ۱۰ درصد ودیعه فی المجلس و تودیع ضمانتنامه بانکی در ابتدای هر ماه و حداکثر با سررسید دو ماهه (با سر رسید ماهانه به ترتیب ۵۰ درصد و ۴۰ درصدثمن معامله) و تحویل کالا به صورت تدریجی. درصورت واریز وجه و خروج کالا معادل آن از ضمانتنامه‌های بانکی تودیع شده با هماهنگی ذیحسابی سازمان آزاد می‌شود.

نکته۱: ودیعه نقدی اخذ شده در جلسه حراج و ضمانتنامه‌های بانکی تودیعی در تمامی اشکال موضوع شرایط فروش این حراج در صورت عدم ارائه به موقع تضامین بانکی یا عدم خروج کالا ضبط خواهد شد.

نکته۲: خروج کل محموله از انبار سازمان حداکثر ظرف هفت روز اداری. مهلت خروج کالا از انبار در صورت ارائه دلایل موجه از طرف خریدار و ارائه گزارش استان، به تشخیص شورای فروش قابل تمدید می‌باشد. به این مهلت هزینه انبارداری و نگهداری تعلق می‌گیرد.

نکته ۳: در هر حال سقف مهلت اعطایی برای خروج کالا از انبار استان باید حداقل ۱۰ روز کمتر از تاریخ مصرف باقیمانده آن باشد.

اموال شرکت چای دبش حراج عمومی می‌شود + شرایط شرکت

اموال شرکت چای دبش حراج عمومی می‌شود + شرایط شرکت

بنابراین گزارش، پرونده چای دبش با ضمائم آن دارای ۳۵۰ جلد و ۷۰ هزار صفحه است. اتهامات متهمین اصلی این پرونده، اخلال کلان و عمده در نظام اقتصادی و ارزی کشور، معاونت در این اتهام، تحصیل مال نامشروع و همچنین پرداخت و اخذ رشوه است.

از سوی دیگر تعیین تکلیف پرونده موسوم به گروه اقتصادی از کالا‌های شرکت چای دبش به صورت فله و عمده در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفت و بیش از ۲۶ هزار تن چای در سه استان تهران، هرمزگان و کرمانشاه به انبار‌های سازمان تحویل شد که تاکنون با برگزاری چندین مزایده بیش از پنج هزار تن از آن تعیین تکلیف شده است.

در این خصوص اخیرا معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفته است: تعداد دسته‌بندی‌های کالایی که به فروش رسیده ۸۱ دسته بندی کالایی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به این آمار می‌توان استنباط کرد که حدود ۲۱ هزار تن چای هنوز باقیمانده و باید تا انتهای سال تعیین تکلیف شود تا از افت کمی و کیفی آن جلوگیری شده و کالا‌ها دچار فساد نشود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->