تجهیز مجتمع اردوگاهی «خانه سبز» مشهد برای پذیرش افراد بی‌سرپناه (۴ آبان ۱۴۰۳) رفع سریع ۱۵ نقطه آب افتادگی جزئی در مشهد (۴ آبان ۱۴۰۳) اختصاص ۴۲ درصد اعتبارات به حاشیه شهر در دوره ششم شورای شهر مشهد آماده‌باش کامل نیرو‌ها و تجهیزات خدمات‌شهری مشهد برای بارندگی‌های پیش‌رو (۳ آبان ۱۴۰۳)+ویدئو هشدار وقوع سیل در مشهد | سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: تمام نیرو‌ها و امکانات در آماده‌باش کامل هستند توجه ویژه مدیریت شهری مشهدمقدس به افزایش سرانه ورزشی برای شهروندان مشهدی‌ها از عزیمت به ییلاقات خودداری کنند (۳ آبان ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۶۴ فقره سرقت در غرب شهر مشهد (۳ آبان ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: همه خطوط متروی مشهد تا پایان سال به حرم امام‌رضا(ع) می‌رسند+ فیلم آغاز عملیات اجرایی احداث بوستان موضوعی کودک و سلامت در مشهد + فیلم هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۳ آبان ۱۴۰۳) گلایه شهروندان به عرض کم معبر «کرامت» در منطقه ۵ مشهد استاندار خراسان رضوی: مسائل شهر مشهد را با کمک مدیریت شهری به سرانجام برسانیم هدف‌گذاری تأمین ۷۵ درصدی آب فضای سبز مشهد از پساب تا سه سال آینده رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات ما در کمیسیون، تحولی تاریخی در ورزش شهر مشهد رقم زده است ناصحی: پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد را تا پایان دوره به اتمام می‌رسانیم مشهدِ فرهنگی و تکلیف‌محوری شورای ششم رونق اقتصاد مشهد با ماندگاری بیشتر زائران رئیس اتاق مشترک افغانستان و ایران: امیدوار هستیم ایران بستر خوبی برای سرمایه‌گذاران افغانستانی فراهم کند + فیلم
سرخط خبرها

انجام مطالعات برای حل مشکل ترافیکی بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد

  • کد خبر: ۲۹۵۷۴۲
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
انجام مطالعات برای حل مشکل ترافیکی بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد
دومین نشست فصلی اعضای شورا‌های اجتماعی محلات با حضور هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد تا اعضای این شورا بی‌واسطه از مشکلات محلات خود بگویند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دومین نشست فصلی اعضای شورا‌های اجتماعی محلات با حضور هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد تا اعضای این شورا بی‌واسطه از مشکلات محلات خود بگویند. در ابتدای این نشست، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به هزینه‌های سنگین توسعه و نگهداری شهر، بر ضرورت افزایش درآمد شهرداری مشهد از طریق بازنگری در قانون درآمد‌های پایدار تأکید کرد و گفت: سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۶هزار پروانه ساختمانی در مشهد صادر شد، اما این تعداد سال ۱۴۰۲ به کمتر از ۴ هزار پروانه رسید که نیمی از آنها نیز مربوط به گذشته است.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ادامه داد: شرایط فعلی به معنای واقعی کلمه فاجعه درآمدی برای مدیریت شهری محسوب می‌شود. بنابراین، این نیاز به صورت ویژه وجود دارد تا در قانون درآمد‌های پایدار بازنگری شود و درآمد‌های شهرداری‌ها بتواند پاسخگوی هزینه توسعه و نگهداری کلان‌شهر‌ها باشد.

۱۰۰ میلیارد تومان برای ورزش قهرمانی

«شورای اسلامی شهر مشهد برای حمایت از ورزش قهرمانی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده است». این جمله محور سخنان رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر در این مراسم بود. وی افزود: علاوه بر این، در همین سال ۱۴۰۳ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل زیرساخت‌های ورزشی در منطقه ۱۲ سرمایه‌گذاری شده و باور ما این است که در یک سال باقی‌مانده، فاز نخست دهکده بزرگ ورزشی الهیه به سرانجام برسد.
سیدحسین علوی مقدم افزود: طبق برنامه‌ریزی، دوره هفتم شورای اسلامی شهر هم به تکمیل فاز دوم آن مکلف خواهد بود.

رشد ۴۰۰ درصدی اعتبارات منطقه ۱۲

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد گلایه‌های اهالی مربوط به حوزه‌های اجرایی است، تأکید کرد: منطقه ۱۲ سال ۱۴۰۰ سرجمع ۷۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشت، درحالی که امروزه این رقم به ۱۷۵ میلیاردتومان رسیده است.

سیدابراهیم علیزاده افزود: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مستقیم منطقه است که در این سه سال سه برابر شده و با احتساب ۳ هزار میلیارد تومان مجموع اعتبارات عمرانی و ستادی نشان از رشد ۴۰۰ درصدی دارد.

ظرفیت خیران پای کار پروژه‌های شهری

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر هم در این مراسم گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر، ظرفیت‌های خیران محلی برای محلات حاشیه شهر به طور کامل فعال شده است. درحال حاضر، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از ظرفیت همین خیران برای ساخت یک بوستان مادر و کودک، دو هنرستان فنی و حرفه‌ای و دو مرکز اورژانس در محلات توس و شاهنامه درحال هزینه است. در این پروژه‌ها، اراضی توسط شهرداری تأمین شده و خیران با تأمین نقدینگی، عملیات عمرانی را تا احداث کامل و بهره‌برداری به پیش می‌برند.

به گفته فاطمه سلیمی، بسیاری از بانوان به صورت مسئله‌محور در پروژه‌های زودبازده محلات هدف بازآفرینی وارد میدان شده‌اند و اگر امروزه اقدامات مؤثری در حوزه رسیدگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به سرانجام رسیده، به برکت کنشگری فرهنگی بانوان مشهدی بوده است.

تجهیز ۷۳۰ ایستگاه اتوبوس

«به جز محله شاهنامه که پیچیدگی‌های خاص اجرایی و فرهنگی دارد، در دوره ششم مدیریت شهری طرح‌های تفصیلی برای همه محلات و مناطق مشهدالرضا (ع) تصویب و نهایی شد». ایمان فرهمندی، نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر با بیان این مطلب تأکید کرد که تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزارمترمربع از نهضت ۴ میلیون مترمربعی آسفالت ۱۴۰۳ در مشهد محقق شده که با درنظر گرفتن مشورت شورا‌های اجتماعی محلات، سهمیه‌های قیر و آسفالت به صورت روزانه درحال تخصیص است و عملیات اجرا به طور مداوم در دستورکار قرار دارد.

وی گفت: برای حل چالش‌های ترافیکی بزرگراه پیامبر اعظم (ص)، یک چپگرد و دو دوربرگردان در نظر گرفته شده است که به محض پایان مطالعات مشاور کارشناس، برای آغاز عملیات عمرانی برنامه‌ریزی خواهد شد. علاوه بر این در سال جاری بیش از ۷۰۰ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر به صندلی‌های انتظار جدید مجهز و برای ۳۰ ایستگاه نیز سایه‌بان نصب شده است.

اولویت مناطق مسکونی بر باغ ویلا‌ها

کمبود فضا‌های مختلف آموزشی شامل مدرسه، فرهنگ‌سرا و دانشگاه، آنتن‌دهی ضعیف اپراتور‌های تلفن همراه، ضرورت اصلاح هندسی ورودی‌های محله فردوسی و شاهنامه، دسترسی محدود به حمل و نقل همگانی از جمله خطوط اتوبوس‌رانی و قطار شهری، کمبود سرانه ورزشی، تراکم باغ ویلا‌ها که با مشکلات امنیتی، ترافیکی همراه است و ... از جمله گلایه‌های پرتکرار حاضران در این نشست بود.
مهدی خداشناس، شهردار منطقه ۱۲ نیز در این جلسه گفت: با کسب تأییدیه اجرای آسفالت در محله توس علیا از اداره کل میراث فرهنگی، مطالبه مردم در این حوزه انجام خواهد شد.

وی افزود: امسال بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان به سه محله توس علیا، شاهنامه و کلاته برفی اختصاص یافته است. علاوه بر این تا یک ماه آینده، محور رضویه در سایه تعامل با سه واحد بزرگ اقتصادی در این منطقه بازگشایی خواهد شد و به موازات این، طراحی چپگرد محور شاهنامه و دوربرگردان آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی نیز به پایان رسیده است که به محض پایان مطالعات کارشناسی، بدون معطلی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

طرح جابه‌جایی میدان محمدیه و تبدیل آن به چهارراه، خبر دیگری بود که شهردار منطقه ۱۲ به عنوان راهبری برای حل گره‌های کور ترافیکی در محور توس به آن اشاره کرد. خداشناس ادامه داد: با توجه به اینکه باغ ویلا‌های منطقه توس از سررشته‌های اصلی مشکلات اهالی محسوب می‌شود، راهبرد شهرداری منطقه آن است که همه امکانات موجود اعم از آسفالت و اعتبارات عمرانی اول در محله‌هایی هزینه شود که اهالی بومی در آن ساکن هستند و پس از آن، مسیر‌های منتهی به باغ ویلا‌ها را آباد کند.

شهردار منطقه ۱۲ تأکید کرد که دستگاه حفار مترو در محله شهید راستی قرار دارد و مقرر شده تا پایان سال ۱۴۰۴ حفاری کل خطوط مترو در محدوده امیریه و محلات پیرامون الهیه به پایان برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->