تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم
سرخط خبرها

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فقط طرف‌داران تندرو‌ها شرکت می‌کنند/ رئیس جمهور آینده، احمدی‌نژاد یا سعید جلیلی

  • کد خبر: ۲۹۵۹۰
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
  • ۴
در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فقط طرف‌داران تندرو‌ها شرکت می‌کنند/ رئیس جمهور آینده، احمدی‌نژاد یا سعید جلیلی
زیباکلام: در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فقط طرف‌داران تندرو‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند، بنابراین رئیس جمهور آینده هم یا احمدی‌نژاد خواهد بود یا یک فردی مثل سعید جلیلی.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مجلس یازدهم تحت نفوذ جریانات تندرو قرار گرفته و سال دیگر این اتفاق برای قوه مجریه می‌افتد و تعداد قابل توجهی از مردم به‌‌ویژه اقشار و لایه‌های تحصیل‌کرده و شهرنشین در انتخابات شرکت نمی‌کنند.
 
صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدرس دانشگاه، درباره آسیب‌های روی کارآمدن دولت اصول‌گرا در ۱۴۰۰ و امکان تبدیل نمایندگان مجلس یازدهم به وکیل‌الدوله گفت: سال‌هاست عملاً بُعد نظارتی مجلس کم‌رنگ‌تر شده و امروز که ما در خرداد ۹۹ هستیم، اساسا چیزی به نام بُعد نظارتی مجلس وجود ندارد. به این معنا که مجلس عملا برابر سیاست‌های مهم اعم از اقتصادی، خارجی، هسته‌ای هیچ کاره است؛ بنابراین بُعد نظارتی مجلس و پاسخ‌گوطلب بودن مجلس سال‌هاست که از بین رفته است.
 
این چهره اصلاح‌طلب با اشاره به تأثیرات نظارت استصوابی بر عملکرد مجلس افزود: در واقع نظارت استصوابی چیزی از مجلس به عنوان یک نهاد مستقل باقی نگذاشته است، بنابراین فرقی نمی‌کند که بگوییم روابط مجلس با دولت چگونه است، این قبیل مباحث که به نقش و جایگاه مجلس برمی‌گردد، عملا بلاموضوع شده است.
 
زیباکلام درباره حضور اکثریتی اصولگرایان در مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس یازدهم تحت نفوذ جریانات تندرو قرار گرفته است، سال دیگر این اتفاق برای قوه مجریه می‌افتد و تعداد قابل توجهی از مردم به خصوص اقشار و لایه‌های تحصیل‌کرده و شهرنشین در انتخابات شرکت نمی‌کنند، همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال گذشته. در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فقط طرف‌داران تندرو‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند، بنابراین رئیس جمهور آینده هم یا احمدی‌نژاد خواهد بود یا یک فردی مثل سعید جلیلی.
 
این مدرس دانشگاه در ادامه اظهار کرد: از یک جهت بد نیست چراکه در این شرایط همه قدرت از جمله قوه مجریه، مقننه و سایر قوا‌ها دست تندرو‌ها قرار می‌گیرد؛ بنابراین به نوعی یکپارچگی به وجود می‌آید و کمترین فایده آن این است که نمی‌توانند میانه‌رو‌ها و اصلاح‌طلبان را مقصر مشکلات کشور بدانند چراکه همه قدرت از صدر تا ذیل آن، در دست اصولگرایان و جریان تندور است.
 
زیباکلام خاطرنشان کرد: از آن طرف چه جوبایدن باشد چه ترامپ، جریانات داخلی در انتخابات سال آینده به سمت نرمش قهرمانانه خواهند رفت، بنابراین نگرانی از این‌که دولت به دست اصولگرایان می‌افتد معنی ندارد، همچنان که مجلس هم دست این جریان افتاده است. در نتیجه از جایگاه نظارتی مجلس کاسته می‌شود و این یک مسئله بلاموضوع است، زیرا سال‌هاست مجلس به عنوان رکن سوم قدرت جایگاهی ندارد.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
اقای زیبا کلام خدا ازدهنت بشنود که احمدی نژاد رییس جمهور شود . ازدست این اخوند روحانی اززندگی سیر شدیم ازبس که طاقت فرسا شده خدادردنیا واخرت ازش نگذره !!!
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
لطفااولا توسایتتون اسم این طرفداراسراییلی ملعون رو نیارید مگه اینجا اشغالدونیه که اینارو میزارید؟ دوما اون اوس محمودم یکی مثه شماهاس سوما تندرو خودتونید برید اب وصابون بیارید روتونو بشورید بی شناسنامه ها چهارما شماها اصلاح طلبا چجور روتون میشه حرف بزنید معلومه که بازنده اید ازین اراجیفا میبافید!!!!
تارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
زر نزن. گوهم نخور آشغال عوضی
تارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
هم شما اصولگراهای تند رو گِل زدید درب مملکت. توغسل کن و اصلا حرف بزن! چ اصولگرا چ اصلاح طلب فقط ب فکر منافع خودشون هستند و مردم براشون کوچکترین ارزشی ندارن! از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۸ مملکت دست شماتندروهای دو آتیشه ببینیم چ تاجی ب سر مردم میزنید!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->