کابل‌کشی داخلی فیبر نوری برای مشترکان مخابرات تا پایان سال ۱۴۰۴ رایگان شد پیش‌ثبت‌نام فعالسازی eSIM ایرانسل آغاز شد + روش ثبت نام ویدئو | تست خشونت ربات انسان‌نمای Unitree G۱ iOS ۲۶ ممکن است موقتاً عمر باتری دستگاه را کاهش دهد آپدیت بزرگ iOS ۲۶ با ویژگی‌های مهم منتشر شد | از طراحی شیشه‌ای تا هوش مصنوعی اپل کدام گوشی‌های اندروید و آیفون از eSIM پشتیبانی می‌کنند؟ پیش‌ثبت‌نام فعال سازی eSIM همراه اول آغاز شد + آموزش ثبت‌نام سامسونگ: آپدیت امنیتی گوشی‌های گلکسی را همین حالا نصب کنید (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) اولین تصاویر واقعی از جعبه آیفون ۱۷ و آیفون ایر منتشر شد توافق اولیه آمریکا و چین بر سر تغییر مالکیت تیک‌تاک پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای تشکیل سازمان ملی هوش مصنوعی چگونه از چت‌جی‌پی‌تی در دانشگاه استفاده کنیم که تقلب محسوب نشود؟ آیا آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس از شارژ فوق‌سریع پشتیبانی می‌کنند؟ آخرین خبر از پرونده قاچاق آیفون: ۱۱ مدیر متخلف ممنوع‌الخروج شدند سند هوش مصنوعی خراسان رضوی تدوین می‌شود تلاش آمریکا برای حل بحران مسکن با چاپ سه‌بُعدی! رمزارزها در آستانه آلت‌سیزن | پیش‌بینی‌ها برای ۲۰۲۵ همراه اول، اولین‌ اپراتوری که از فناوری سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) در ایران پشتیبانی می‌کند همه چیز درباره eSIM یا سیم کارت الکترونیکی: مزایا، معایب و کاربردها مشکل کاهش بازدید استوری‌های متوالی اینستاگرام حل شد کاهش علاقه دانش‌اموزان به رشته ریاضی تهدید جدی برای تربیت متخصصان هوش مصنوعی در کشور
سرخط خبرها

زمان راه‌اندازی سرویس روبوتاکسی تسلا مشخص شد

  • کد خبر: ۲۹۶۴۰۴
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
زمان راه‌اندازی سرویس روبوتاکسی تسلا مشخص شد
ایلان ماسک، زمان عرضه سرویس تاکسی‌های کاملاً خودران تسلارا اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس وعده‌ی جذاب ایلان ماسک، سرویس تاکسی‌های کاملاً خودران تسلا، سال ۲۰۲۵ در برخی ایالت‌های آمریکا راه‌اندازی خواهد شد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم تسلا، ابراز امیدواری کرد که بتواند در مقطعی از سال ۲۰۲۵ تاکسی‌های خودران این شرکت را در ایالت‌های کالیفرنیا و تگزاس راه‌اندازی کند. او ادعا می‌کند تسلا آزمایش سرویس مذکور را با کارمندان خود در منطقه‌ی خلیج سانفرانسیسکو آغاز کرده است.

اظهارات ماسک درمورد تاکسی رباتیک تسلا که با نام سایبرکب نیز شناخته می‌شود، فراتر از وعده‌هایی است که او دو هفته قبل در مراسم رونمایی این محصول داده بود. میلیونر معروف در رویداد مذکور قول داد که مالکان مدل ۳ و مدل Y بتوانند از نرم‌افزار تماماً خودران تسلا (FSD) در کالیفرنیا و تگزاس استفاده کنند.

هنوز نمی‌دانیم آیا تسلا برای انجام آزمایش‌هایی که ماسک به آن اشاره کرده است، به مجوز اداره‌ی حمل‌ونقل موتوری کالیفرنیا (DMV) نیاز دارد یا خیر. دیوید لائو، معاون واحد مهندسی نرم‌افزار تسلا، می‌گوید خودرو‌هایی که کارمندان شرکت متبوعش با آنها تردد می‌کردند، دارای راننده‌ی ایمنی پشت فرمان بوده‌اند. باید اشاره کنیم درحال‌حاضر هیچ خودرو تسلایی نمی‌تواند بدون دخالت انسان به‌طور کاملاً خودران حرکت کند.

به‌نوشته‌ی تک‌کرانچ، نرم‌افزار تمام خودران تسلا (FSD) درحال‌حاضر، به‌عنوان سیستم دستیار رانندگی پیشرفته درنظر گرفته می‌شود و نه سیستم خودران واقعی مانند آنچه Waymo در روبوتاکسی‌های خود استفاده می‌کند. FSD برخی ویژگی‌های خودکار را در بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهری ارائه می‌دهد، اما این سیستم همچنان به توجه و کنترل راننده نیاز دارد.

براساس ادعای ماسک، تسلا قبل از ارائه‌ی خدمات تاکسی رباتیک به عموم مردم، فرآیند تأییدیه‌های قانونی لازم را در کالیفرنیا طی خواهد کرد. او از بروکراسی اداری گلایه کرد و گفت در تگزاس یعنی محل اقامتش، انتظار فرآیند روان‌تری را دارد. فرآیند نظارتی در کالیفرنیا برای راه‌اندازی سرویس تجاری تاکسی رباتیک، سطوح متعددی دارد که نیازمند تأییدیه‌ی DMV و کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) است. درحال‌حاضر، Waymo تنها شرکتی محسوب می‌شود که مجوز فعالیت سرویس تجاری تاکسی رباتیک بدون‌راننده را در سانفرانسیسکو دریافت کرده است.

ماسک اعلام کرد تسلا احتمالاً تا پایان سال آینده، سرویس تاکسی‌های کاملاً خودرانش را در تعداد بیشتری از ایالت‌های آمریکا راه‌اندازی کند.

ادعا‌های ماسک پس‌از سال‌ها وعده‌های اغراق‌آمیز او درمورد توانایی تسلا برای توسعه‌ی نرم‌افزاری که بتواند خودرو‌ها را به‌طور مستقل هدایت کند مطرح می‌شود. او اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ قول داد که تمام خودرو‌های تسلای درحال تولید در آن زمان، سخت‌افزار تماماً خودران داشته باشند و در سال‌های بعد این احساس را القا کرد که پرکردن خیابان‌ها با خودرو‌های خودران به‌راحتی و فقط با یک کلید روشن و خاموش، عملیاتی می‌شود.

تسلا حتی به وعده‌هایش درمورد سخت‌افزار کاملاً خودران روی خودرو‌ها عمل نکرد. تسلا مجبور شد خودرو‌هایی را که با نسخه‌های اولیه‌ی این سخت‌افزار تماماً خودران تولید شده بودند، ارتقاء دهد. ماسک همچنین اذعان کرد خودرو‌های مجهز به Hardware ۳ احتمالاً در نهایت نتوانند به‌طور کاملاً خودران حرکت کنند. مدیرعامل تسلا قول داده است که اگر این شرکت روزی به نقطه‌ای برسد که نرم‌افزارش بتواند خودرو‌ها را بدون نظارت انسانی هدایت کند و این قابلیت روی Hardware ۳ کار نکند، سخت‌افزار مورد اشاره را بدون‌هزینه‌ی اضافه برای مالکان تعویض کند.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->