سرخط خبرها
 مسئول اداره فنی و عمران شهرداری منطقه:

تا ۲ سال آینده معبر خاکی در منطقه ۳ نداریم

  • کد خبر: ۲۹۶۷
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
تا ۲ سال آینده معبر خاکی در منطقه ۳ نداریم

محمدرضا فیضی
دبیر شهرآرا محله

شهرآرامحله، پل ارتباطی میان مردم و مدیران شهری است. شهروندان هر هفته پیام‌های مختلفی به دفتر ما ارسال می‌کنند و برای جوابیه به سراغ مسئول مربوط می‌رویم و پاسخ آن‌ها را دریافت می‌کنیم. این هفته برای پیگیری مشکلات شما شهروندان گرامی دقایقی را در کنار امین میرشاهی، مسئول اداره فنی و عمران شهرداری منطقه3، بودیم و گفت‌وگوی مختصری با وی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.


با توجه به وسعت زیاد منطقه، اکنون چند مترمربع معبر خاکی داریم؟ بیشترین معابر خاکی در کدام قسمت از منطقه واقع شده است؟
 منطقه ما 26326020 متر مربع وسعت دارد. طبق آخرین آماری که از نواحی چهارگانه شهرداری منطقه گرفته‌ایم حدود 200 هزار متر مربع آن معبر خاکی است که بیشتر این معابر در محدوده ناحیه 4 شهرداری و شهرک مهرگان واقع شده است.


چه برنامه‌ای برای آسفالت معابر خاکی دارید؟
امسال برای زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر خاکی منطقه مبلغ 45 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است  که با این بودجه می‌توان برای  60 هزار مترمربع هزینه کرد. چشم انداز ما این است تا 2 سال آینده هیچ معبر خاکی در منطقه نداشته باشیم.


چه بخش‌هایی از منطقه 3 برای آسفالت معابر خاکی جزو اولویت اداره فنی و عمران است؟
اولویت ما آسفالت قسمت‌های کم برخوردار منطقه به ترتیب شهرک مهرگان، کوچه‌های فرعی طبرسی شمالی، رسالت شمالی و کوچه‌های فرعی محله بهمن است.


پیام‌های مختلفی از سوی شهروندان به دست ما می‌رسد. یکی از گلایه‌های آن‌ها این است که چرا بعد از آسفالت یک خیابان، شرکت‌هایی مثل مخابرات، گاز، آب و فاضلاب و... حفاری می‌کنند؟ آیا شهرداری موضوع آسفالت خیابان‌ها را به شرکت‌های خدماتی اعلام می‌کند؟
قبل از اینکه ما بخواهیم خیابانی را زیرسازی و آسفالت کنیم از کلیه شرکت‌های خدماتی می‌خواهیم برنامه آینده‌شان را برای خیابان مدنظر اعلام کنند، در صورتی که برنامه‌ای برای اجرای تأسیسات در خیابان نداشته باشند، به زیرسازی و روکش آسفالت اقدام می‌کنیم.


شرکت‌های خدماتی در بخش‌های مختلف منطقه فعالیت دارند اما شهروندان از عملکرد آن‌ها ناراضی هستند مثلا بعد از اتمام کار زیرسازی و آسفالت به خوبی انجام نمی‌شود و در بازه زمانی کوتاهی نشست می‌کند، چه کسی ناظر این جریان است؟
نظارت بر حسن اجرای زیرسازی شرکت‌های خدماتی با مشاوران طرح و ناظران آن شرکت‌هاست. با توجه به مشکلاتی که ایجاد شده ما هم به صورت غیر مستقیم نظارت داریم و تذکرات و اخطاریه لازم را برای این شرکت‌ها صادر می‌کنیم.


مهم‌ترین اقدامات اداره فنی و عمران از ابتدای سال تاکنون چه بوده است؟
اجرای روکش آسفالت به مساحت 80 هزار متر مربع در خیابان‌های گاز، مقداد و... یکی از این اقدامات بوده است. همچنین در این دایره زمانی آسفالت انتهای خیابان نظام دوست جنب بوستان، معابر فرعی خیابان‌های بهرام، مهرمادر، الغدیر8،10 و12 ، خیابان‌های کشمیری 44،54 و 62 انجام شده است. دیگر اقدام مهم در این دوره زمانی بهسازی کانال‌های حاشیه خیابان‌های شهید کشمیری، انتهای بهمن 26، ابوذر، قائم، عبادی 65 و... بوده است.


   یکی از گلایه‌‌های شهروندان محله‌های فاطمیه، مسلم و... خرابی آسفالت خیابان‌های این محله‌هاست، چه برنامه‌ای برای این محله‌ها دارید؟
بافت محله‌هایی که نام بردید، قدیمی است، در این خیابان‌ها بر اساس اولویت‌بندی انجام شده ابتدا تعویض و تعمیر خیابان‌ها و کانال‌های قدیمی محدوده‌ای که مطرح شد، انجام می‌دهیم و سپس خیابان‌های بهسازی شده را روکش آسفالت می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->