حکایت اسکندر و آب حیات و مشک سوراخ یادی از مرحوم حبیب الله بی گناه | رسوای دو عالم شدم از قطره اشکی صف سریال‌های شاد تلویزیون برای آنتن تمدید اجرای نمایش «کمپانی فیلم‌سازی آقای داتان» تا پایان هفته جاری درباره نمایشگاه «پورتفولیو / چهارده صفر سه» | ۱۰ هنرمند در نگارخانه فردوسی مشهد آثار خود را به نمایش گذاشتند دوبلور فیلم «محمد رسول الله(ص)» درگذشت «سینما متروپل» با چه تغییراتی اکران می‌شود؟ فیلم سینمایی «شبگرد» به کارگردانی فرزاد مؤتمن به‌زودی اکران می‌شود زندگی‌نامه شهدای پلیس فیلم می‌شود «دیوید هریس»، بازیگر آمریکایی درگذشت دیدار کارگردان سرشناس ترک با هنرمندان ایرانی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ چالش تولید انیمیشن، کمبود هنرمند متخصص است مشخص شدن هیات داوران بخش «مسابقه تئاترکودک» جشنواره تئاترکودک و نوجوان ۵ روز مانده به آغاز  مشهد چه سهمی از حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد؟ | شهر با کبریتی روشن است ارتباط هوش مصنوعی و هنر در گفتگو با رضا دیده‌بان، عکاس شناخته‌شده مشهدی آموزش داستان‌نویسی | خیالی که نفس می‌کشد اهمیت انتشار منظومه‌هایی تاریخی در باب فتوحات صفویه | روایت مردمی از تاریخ مردانگی آهنگ «همین مونده بود» محسن چاوشی ۱۰۰ هزارتایی شد
سرخط خبرها

درباره نمایشگاه «پورتفولیو / چهارده صفر سه» | ۱۰ هنرمند در نگارخانه فردوسی مشهد آثار خود را به نمایش گذاشتند

  • کد خبر: ۲۹۷۰۴۴
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
درباره نمایشگاه «پورتفولیو / چهارده صفر سه» |  ۱۰ هنرمند در نگارخانه فردوسی مشهد آثار خود را به نمایش گذاشتند
نمایشگاه عکس «پورتفولیو / چهارده صفر سه» با آثاری از ۱۰ هنرمند در نگارخانه فردوسی مشهد گشایش یافت و تا چهارشنبه، ۹ آبان ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایشگاه‌های عکاسی بستری برای ارائه آثار هنری هستند و هنرمندان می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های خاص در چاپ و ارائه آثار تجربه‌ای جذاب و منحصربه‌فرد را برای بازدیدکنندگان ایجاد کنند.

برگزارکنندگان نمایشگاه‌های عکاسی می‌توانند با ایجاد فضا‌های تعاملی، تجربه بازدیدکنندگان را غنی‌تر کنند. نورپردازی و انتخاب موسیقی مناسب می‌تواند، تجربه‌ای متفاوت برای بازدیدکنندگان ایجاد کنند. استفاده از این تکنیک‌ها در کنار یکدیگر نه‌تن‌ها به معرفی بهتر آثار هنری کمک می‌کند، بلکه باعث تعامل بیشتر بین هنرمند و مخاطب می‌شود و فرصتی برای تجربه‌ای جدید از هنر عکاسی را برای آنها فراهم می‌کند.

«پورتفولیو / چهارده صفر سه» عنوان نمایشگاهی است که به همت دانشجویان کارشناسی ارشد رشته عکاسی دانشگاه غیرانتفاعی اقبال لاهوری در نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی برپا شده است.

نمایشگاهی که با آنچه ما از یک نمایشگاه عکاسی در ذهن داریم متفاوت است.

بهرام بیات، سیمین برجیان بروجنی، سید عماد تهامی، فاطمه حسنی مقدم، حنانه جهانبخش، حدیث روحبخش، سحر دهقان نیری، مهدی‌یار غیرتمند، رضا عطائی و اسما ناصری هنرمندانی هستند که آثارشان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

با نمایشگاه‌گردان پورتفولیو و شماری از هنرمندان این نمایشگاه گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

عکاسان جوان سعی کردند با تجربه‌گرایی و نگاه به هنر مدرن آثاری خلق کنند

مهدی رضوی، نمایشگاه‌گردان پورتفولیو:

نمایشگاهی که می‌بینید حاصل کار دانشجویان من در رشته عکاسی و مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه اقبال لاهوری است. آنچه در این نمایشگاه برای ما اهمیت داشته، نحوه ارائه و ایجاد تعامل بین مخاطب و آثار است. در این نمایشگاه، عکاسان جوان سعی کردند با تجربه‌گرایی و نگاه به هنر مدرن آثاری خلق کنند و هنر آنها را در سه مرحله ایده، اجرا و ارائه تجربی، می‌بینیم.

در این نمایشگاه، ۴۱ اثر وجود دارد که تعداد ارائه اثر بین هنرمندان متفاوت است. ما سعی کردیم هنرجویان در بهترین حالت خود در نمایشگاه حضور پیدا کنند. آثار در ژانر و گونه‌های مختلف عکاسی است و قرار نبوده از این نمایشگاه وحدت یکسان موضوعی خارج شود.

نگاهی متفاوت به ادامه‌دار بودن زندگی

رضا عطایی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته عکاسی:

نام اثر من «پله‌های رؤیا» است که تلفیقی از حرکت انسان و طبیعت بوده و تأکید بر ادامه‌داربودن زندگی دارد. در این اثر از تکنیک چاپ روی کنواس و ترکیب با سازه‌های چوبی استفاده شده است. این نمایشگاه اولین تجربه من به حساب می‌آید و آقای رضوی همدلانه ما را در این مسیر همراهی کردند. این تیم با پشتوانه آقای مهدی رضوی قوی شد. اعضای تیم همه پشت هم بودند و اگر مشکلی در کار کسی پیش می‌آمد، همه کمکش می‌کردند.

سعی کردم اثری خلق کنم که بیانگر درد و رنج افراد معلول ذهنی باشد

اسما ناصری، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته عکاسی:

آقای رضوی، استاد فوق‌العاده همراهی هستند و با ذهن باز در این مسیر کمک بسیاری به من کردند. آثار ما روزبه‌روز پیشرفت کرد و با تذکرات و ایده‌های جدید، کار ما به ارائه نهایی رسید.

برادر من معلول ذهنی بود و من تابستان امسال او را از دست دادم. با همکاری آقای رضوی سعی کردم اثری خلق کنم که بیانگر درد و رنج افراد معلول ذهنی باشد. معلولان ذهنی، توانایی انتخاب برای زندگی خود ندارند و بیماری آن‌‍‌ها سبک زندگی‌شان را تعیین می‌کند.

مجموعه عکس من به نابودی محیط زیست اشاره دارد

بهرام بیات، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته عکاسی:

حدود ۱۲ سال است که در حوزه عکاسی فعالیت می‌کنم. حضور در این نمایشگاه، مسترکلاس متفاوتی برای من بود. همه اعضای تیم تلاش کردند تا ارائه متفاوتی داشته باشند. مجموعه عکس من به نابودی محیط زیست اشاره دارد. تمام تلاشم این بوده تلنگری به آدم‌های اطرافم وارد کنم. در دهه اخیر برای محیط زیست کشور ما اتفاقاتی افتاده که زندگی حیات وحش و طبیعت در معرض خطر و انقراض قرار گرفتند.

*علاقه‌مندان می‌توانند تا نهم آبان از ساعت ۱۷ تا ۲۰ با مراجعه به نگارخانه فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد از این نمایشگاه بازدید کنند.

 {$sepehr_key_۸۸۰۷۷}

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->