تجهیز مجتمع اردوگاهی «خانه سبز» مشهد برای پذیرش افراد بی‌سرپناه (۴ آبان ۱۴۰۳) رفع سریع ۱۵ نقطه آب افتادگی جزئی در مشهد (۴ آبان ۱۴۰۳) اختصاص ۴۲ درصد اعتبارات به حاشیه شهر در دوره ششم شورای شهر مشهد آماده‌باش کامل نیرو‌ها و تجهیزات خدمات‌شهری مشهد برای بارندگی‌های پیش‌رو (۳ آبان ۱۴۰۳)+ویدئو هشدار وقوع سیل در مشهد | سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: تمام نیرو‌ها و امکانات در آماده‌باش کامل هستند توجه ویژه مدیریت شهری مشهدمقدس به افزایش سرانه ورزشی برای شهروندان مشهدی‌ها از عزیمت به ییلاقات خودداری کنند (۳ آبان ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۶۴ فقره سرقت در غرب شهر مشهد (۳ آبان ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: همه خطوط متروی مشهد تا پایان سال به حرم امام‌رضا(ع) می‌رسند+ فیلم آغاز عملیات اجرایی احداث بوستان موضوعی کودک و سلامت در مشهد + فیلم هوای کلانشهر مشهد امروز پاک است (۳ آبان ۱۴۰۳) گلایه شهروندان به عرض کم معبر «کرامت» در منطقه ۵ مشهد استاندار خراسان رضوی: مسائل شهر مشهد را با کمک مدیریت شهری به سرانجام برسانیم هدف‌گذاری تأمین ۷۵ درصدی آب فضای سبز مشهد از پساب تا سه سال آینده رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات ما در کمیسیون، تحولی تاریخی در ورزش شهر مشهد رقم زده است ناصحی: پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد را تا پایان دوره به اتمام می‌رسانیم مشهدِ فرهنگی و تکلیف‌محوری شورای ششم رونق اقتصاد مشهد با ماندگاری بیشتر زائران رئیس اتاق مشترک افغانستان و ایران: امیدوار هستیم ایران بستر خوبی برای سرمایه‌گذاران افغانستانی فراهم کند + فیلم
سرخط خبرها

ارتقای کیفیت زیست شهری در حاشیه شهر با سیاست‌گذاری‌های شورای ششم مشهد

  • کد خبر: ۲۹۵۷۱۲
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
ارتقای کیفیت زیست شهری در حاشیه شهر با سیاست‌گذاری‌های شورای ششم مشهد
نشست مشترک رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با فعالان حاشیه شهر به منظور بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مرتبط با مدیریت شهری امروز (۳۰ مهر ۱۴۰۳)، برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در نشست هم‌اندیشی رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با فعالان حاشیه شهر که امروز، ۳۰ مهر ۱۴۰۳، برگزار شد، ارتقای کیفیت زیست شهری در حاشیه شهر با سیاست‌گذاری‌های شورای ششم مطرح شد.

تغییرات ملموس و مثبت در حاشیه شهر مشهد

در این جلسه، مهدی ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، حضور پررنگ و مؤثری را در حاشیه شهر داشته، اظهار کرد: خدمت به مردم و ارتقای سرانه‌های کمی و کیفی خدمات شهری را به دور از شعار، در فضای عملگرایی دنبال نمودیم.

وی گفت: اقدامات صورت‌گرفته در پهنه‌های حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار شهری، تغییرات ملموسی را به ارمغان آورده است؛ به نحوی که به دنبال کاهش تعداد محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه شورای ششم با نگاه حمایتی خود نسبت به حاشیه شهر، شیب اعتبارات را به این پهنه‌ها برده است، افزود: نیمی از بودجه شهرداری را به این مناطق اختصاص دادیم و پروژه‌های خُرد و کلان مختلفی را تعریف کردیم تا رضایت مردمی را موجب شود.

امیدآفرینی با تعریف و اجرای پروژه‌های زودبازده

مجید طهوریان‌عسکری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس هم با بیان اینکه شورای شهر در این دوره با سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری‌های خود به دنبال امیدآفرینی بوده است، اظهار کرد: پروژه‌های زودبازده با همین نگاه، به عنوان اولین مصوبه شورای شهر برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

وی گفت: این پروژه‌ها موجب رضایتمندی عمومی هم شده است؛ چراکه پروژه‌های زودبازده۱ پیشرفت صددرصدی داشته و پروژه‌های زودبازده۲ هم به صورت میانگین، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

از رویکرد خود برای توجه به حاشیه شهر دفاع می‌کنم

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این جلسه تصریح کرد: اعتقاد و باور شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، توجه به حاشیه شهر بوده است و از این رویکرد دفاع می‌کنیم.

وی گفت: در کنار حاشیه شهر، اهتمام جدی به توسعه زیرساخت‌های ویژه بانوان داشته‌ایم و توسعه این حوزه را به لحاظ کمی و کیفی دنبال کرده‌‎ایم.

تزریق ماهانه ۲ میلیارد تومان اعتبار به هر محله برای پروژه‌های زودبازده۳

سیدحسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز بیان کرد: گفتمان شورای شهر و شهرداری در این دوره، مردمی‌سازی فعالیت‌ها و جلب مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها بوده است.

وی اظهار کرد: پروژه‌های زودبازده که در ۳ فاز طراحی و اجرا شده، مصداق بارز همین رویکرد و تقویت مشارکت مردمی است.

علوی‌مقدم گفت: بسیار خرسندیم که با هماهنگی صورت‌گرفته، در فاز سوم پروژه‌های زودبازده هم ماهانه ۲ میلیارد تومان اعتبار به هر محله تخصیص داده خواهد شد تا شاهد پیشرفت و تکمیل این پروژه‌ها باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->