اگر میخواهید مبتلا به آلزایمر نشوید این چهار دمنوش را فراموش نکنید با تمرین این مهارت از پیری زودرس جلوگیری کنید تلاش ۱۵ آتش نشان مشهدی برای اطفای حریق تانکر قیر (۴ آبان ۱۴۰۳) حادثه سقوط خودرو پژو پارس در بزرگراه هاشمی رفسنجانی مشهد+ جزییات (۴ آبان ۱۴۰۳) مسمومیت سه عضو یک خانواده با گاز مونوکسید کربن در امیریه مشهد (۴ آبان ۱۴۰۳) تعداد قربانیان طوفان ترامی در فیلیپین به ۴۶ نفر رسید انتظار ۲۵ بیمار دچار نارسایی قلبی در شمال شرق کشور برای پیوند نجات ۸ محبوس از حادثه آتش سوزی یک هتل آپارتمان در مشهد (۴ آبان ۱۴۰۳) زمان آغاز ثبت‌نام بیست‌وهفتمین دوره ازدواج دانشجویی مشخص شد + شرایط ثبت نام جزئیات ترور حجت‌الاسلام صباحی از زبان فرماندار کازرون مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: در حال حاضر راه‌های روستایی در برخی شهرستان‌ها مسدود هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی در روز جمعه (۴ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌ها تا بعدازظهر ادامه دارد بارش برف و باران در ۱۱ استان کشور (۴ آبان ۱۴۰۳) ویدئو| ۵۷۲ هزار نفر تا پایان سال وام ازدواج خود را دریافت می‌کنند رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی جان دختربچه فسایی را گرفت دستگیری ۱۵ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ابتلای یک و‌نیم درصد جمعیت کشور به ویروس هپاتیت مهار آتش سوزی در منزل مسکونی در بلوار سید رضی مشهد (۳ آبان ۱۴۰۳) توقف پرواز‌های شرکت هواپیمایی قطر به مقصد ایران، عراق و لبنان (۳ آبان ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره قانون جدید الزام ثبت معاملات اموال غیرمنقول | همکاری ضعیف مشاوران املاک خراسان رضوی با قانون نه به استرس و تنش در محیط‌های کاری مدیریت استرس­ در محیط‌های کاری | کار مِنهای تنش رشد نگران کننده سکته مغزی | چه عواملی در بروز این بیماری موثر است؟ راننده‌های اداره بهزیستی خراسان رضوی سهمی از رفاهیات ندارند پیشرفت قابل توجه در شناسه‌گذاری تجهیزات پزشکی
سرخط خبرها

مرحله جدید بن‌کارت سبد غذایی کودکان دارای سوءتغذیه در مهر ماه ۱۴۰۳ شارژ می‌شود

  • کد خبر: ۲۹۵۶۷۱
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
  • ۲
مرحله جدید بن‌کارت سبد غذایی کودکان دارای سوءتغذیه در مهر ماه ۱۴۰۳ شارژ می‌شود
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ اعتبار بن‌کارت خرید سبد غذایی کودکان مبتلا به سوءتغذیه در مهرماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اسماعیل گرجی‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: بیش از ۱۳۴ هزار کودک ۵ تا ۵۹ ماهه مبتلا به سوءتغذیه در سال‌ جاری بن‌کارت خرید سبد غذایی می‌گیرند.

وی افزود: با توجه به دستور رئیس‌جمهور و تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر رفع فقر در کشور و در راستای تحقق‌ بخشی از وعده‌های دولت چهاردهم، سرپرستان خانوار بیش از ۱۳۴ هزار کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوءتغذیه (دارای کوتاه‌قدی، کم‌وزنی، لاغری شدید و...)، بن‌کارت خرید سبد غذایی از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی دریافت می‌کنند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برنامه امنیت غذایی کودکان از ابتدای سال‌ جاری، در دو مرحله اجرایی شده و این برنامه تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

گرجی‌پور در خصوص نحوه پرداخت سرانه اعتبار خرید سبد غذایی کودکان که به حساب سرپرست خانوار از طریق طرح کالابرگ الکترونیکی انجام می‌شود، عنوان کرد: برای ۱۲۵ هزار و ۶۴۲ کودک دارای سوءتغذیه دهک‌های یک تا پنج، مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و برای ۸ هزار و ۷۸۳ کودک دارای سوءتغذیه در دهک‌های شش و هفت مبلغ ۶۶۰ هزار تومان برای تأمین سبد غذایی مشتمل بر اقلام مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای این طرح در سال ۱۴۰۳ به صورت ماهیانه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده و مجموع اعتبار هر مرحله حدود ۱۴۴ میلیارد تومان بابت خرید اقلام غذایی است که برای سهولت دسترسی به حساب سرپرست خانوار مشمولین واریز می‌شود و مشمولین می‌توانند از مبلغ تخصیص یافته استفاده کنند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد اعتبار خرید سبد غذایی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ازای هر کودک به صورت یارانه در اختیار سرپرست خانوار دارای کودک مبتلا به سوءتغذیه زیر ۵ سال قرار گیرد. این سبد غذایی مشتمل بر ۱۶ قلم کالای اساسی هرم غذایی است. اقلام سبد تعیین‌شده در همه فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی در دسترس خانوار قرار داشته و قابل دریافت است.

گرجی‌پور در خصوص نحوه شناسایی کودکان واجد شرایط این طرح تصریح کرد: کودکان یادشده از طریق پایش شاخص‌های تن‌سنجی کودک (اندازه‌گیری وزن و قد و مقایسه با منحنی‌های رشد) در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت به منظور کاهش سوءتغذیه (لاغری، کم‌وزنی وکوتاه‌قدی) شناسایی شده و پس از جمع‌بندی داده‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اطلاعات موردنیاز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این برنامه شاهد کاهش سوءتغذیه (لاغری، کم‌وزنی وکوتاه‌قدی) کودکان، ارتقای امنیت غذایی و افزایش کیفیت خدمات مشاوره تغذیه به مادران از طریق کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت و نیز ارتقای سطح آگاهی، نگرش و عملکرد مادران در زمینه الگوی تغذیه صحیح و رشد کودکان باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زاهد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
0
0
کودک ما تازه نه ماهش هست قبلاً سوءتغذیه داده ولی الان قطع شده
زاهد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
0
0
کودک ما تازه نه ماهش هست قبلاً سوءتغذیه داده ولی الان قطع شده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->