بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها
سرخط خبرها
گزارش میدانی شهرآرانیوز

تب داغ اجاره در آشفته بازار مسکن/ رقم‌های نجومی رهن و اجاره در مشهد

  • کد خبر: ۲۹۷۶۷
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
  • ۳
تب داغ اجاره در آشفته بازار مسکن/ رقم‌های نجومی رهن و اجاره در مشهد
حتی فرصت ۲ ماهه مالکان به مستأجران برای تمدید قراردادشان نتوانست به بازار پر التهاب اجاره‌بها سروسامانی بدهد. حتی این بازار پایش را تا جایی فراتر گذاشته که گزارش‌ها حکایت از افزایش ۳۰۰ درصدی بازار اجاره‌بها در مشهد دارد.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، بازار اجاره مسکن مشهد روز‌های پر تب‌وتابی را سپری می‌کند. امسال کرونا که آمد، باعث شد تا بی‌رمقی این بازار بیشتر شود. بر اساس گزارشات میدانی شهرآرانیوز، قیمت‌های اجاره مسکن در برخی مناطق مشهد بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است که این نشان‌دهنده رشد جهشی قیمت‌ها در بازار اجاره است. به‌طوری که بسیاری از مستأجران از افزایش بی‌حساب‌وکتاب قیمت‌ها و همچنین از مالکانی که هیچ انصافی ندارند و هرسال قیمت‌ها را به‌صورت نامتعارف افزایش می‌دهند، گله‌مند هستند.

 

درددل مستأجران از بی‌انصافی مالکان گویا تمامی ندارد

یکی از مستأجران که به‌دنبال منزل رهنی در خیابان فلاحی است، می‌گوید: برای واحدی ۹۵ متری در فلاحی باید ۵۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۲میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اجاره پرداخت کنم. متأسفانه قیمت‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است و این خود باعث شده است که ما هر سال به محلات پایین‌تر برویم. مگر حقوق ما کارگران چقدر افزایش یافته است که باید ۸۰ درصد آن را برای اجاره پرداخت کنیم؟! این انصاف است! چرا مالکان درد ما را نمی‌فهمند!

 

سرابی یکی دیگر از مستأجران که در منطقه هاشمیه ساکن است و به‌دنبال منزل اجاره‌ای در خیابان حجاب می‌گردد، می‌گوید: از بالا رفتن هر ماه اجاره و قیمت خانه‌ها خسته شدیم. هیچ مسئولی به فکر ما مستأجران نیست. سال گذشته قصد داشتیم با ۵۰۰ میلیون تومان واحدی ۹۰ متری در خیابان هاشمیه بخریم، اما متأسفانه نتوانستیم واحد مدنظر خود را به‌دلیل بد نقشه بودن بخریم و امسال با همین مبلغ هم نمی‌توانیم واحدی ۸۵ متری حتی در منطقه متوسط شهر بخریم. حالا خانه‌به‌دوش شدیم و مجبور شدیم به‌دلیل افزایش قیمت رهن و اجاره در هاشمیه به قاسم‌آباد مراجعه کنیم تا شاید اینجا قیمت‌ها متعادل‌تر باشد.


آپارتمانی ۱۱۰ متری در انتهای هاشمیه با ۲ سال ساخت را در سال گذشته ۱۳۰ میلیون تومان رهن و ۱۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه قرارداد بسته بودم که امسال متأسفانه به‌دلیل اینکه صاحب‌خانه قیمت را تصاعدی و غیرمنطقی افزایش داد، ناچار شدم تخلیه کنم!


محمودی کارمند یکی از ادارات دولتی و یکی از مستأجرانی است که در محدوده سناباد ساکن است و می‌گوید: همین ۲ هفته پیش، واحدی ۸۰ متری در طبقه چهارم بدون آسانسور در خیابان سناباد (دانشسرا) با ۹۵ میلیون رهن و ۲۰۰ هزار تومان اجاره گرفتم. کرونا باعث شد تا از تعداد خانه‌های سپرده شده به بنگاه‌های املاک کاسته شود. به‌عبارتی بیشتر مستأجران از ترس کرونا مدت قرارداد اجاره خود را با هر قیمتی تمدید کردند و این باعث شد تا همین تعداد کمی از خانه‌ها که خالی مانده است، با افزایش قیمت سلیقه‌ای و دل‌بخواهی به مستأجران داده شود.



همچنین نصیری یکی از خریداران مسکن که به‌تازگی واحدی ۱۰۰ متری خریده است، در گفتگو با ما می‌گوید: سال گذشته هر متر واحد مسکونی را در محدوده شهرک طالقانی رضاشهر می‌توانستیم به ۸ میلیون تومان بخریم، اما امسال قیمت همین واحدی که خریدم متری ۱۱ میلیون تومان شده است. طبیعی است که به همین نسبت هم باید افزایش قیمت در اجاره و رهن داشته باشم. وقتی من منزل نو خودم را در اختیار مستأجر قرار می‌دهم، باید به قیمت روز خانه‌ام آن را محاسبه کنم.



بورس، طلا و ارز، مبنای قیمت اجاره‌بها

 

بر پایه اظهارات یکی از مشاوران املاک، از عید به بعد صاحب‌خانه‌ها درصد قیمت اجاره‌ها را بی‌حساب‌وکتاب بالا برده‌اند. التهاب قیمت اجاره در واحد‌های نوساز بسیار زیاد شده است، به‌طوری که نرخ اجاره در روز‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.


احمدی یکی از مشاوران املاک در خیابان مطهری شمالی است، او می‌گوید: این روز‌ها مستأجرانی به ما مراجعه می‌کنند که از محلات به اصطلاح بالای شهر خواهان منزل اجاره‌ای در محله متوسط شهر هستند، اجاره‌ها به‌شدت بالا رفته است و مستأجران توان پرداخت آن را ندارند. برای همین به سراغ این محلات آمده‌اند تا شاید بتوانند سرپناهی برای خود فراهم کنند. طرح‌های مسکن مهر، مسکن ملی و حتی مالیات از خانه‌های خالی نتوانست بر بازار بی‌سروسامان مسکن پایانی بدهد. جابه‌جایی این روز‌ها به‌شدت اوج گرفته است، به‌طوری که مالکان قیمت‌های عجیب و غریبی را برای اجاره واحد‌های مسکونی خود می‌دهند.


به گفته وی، برخی مالکان دقیقا صددرصد روی قیمت‌های منزل خود گذاشته‌اند. به‌عنوان مثال خانه‌ای که سال گذشته ۶۰ میلیون تومان رهن کامل شده است، اکنون ۱۲۰ میلیون تومان رهن کامل فایل شده و تبدیل این رقم به اجاره نیز چندان تأثیری در کاهش قیمت‌ها ندارد.

 

قیمت اجاره تابعی از قیمت خرید و فروش مسکن است

شاید رکود بازار خرید و فروش مسکن و کاهش معاملات از ابتدای سال تاکنون، سبب شده که قیمت اجاره افزایش چشمگیری داشته باشد. مالکان فکر می‌کنند که مبنای اجاره منزل خود را باید برحسب سودی که در بانک‌ها به سپرده‌ها تعلق می‌گرفت محاسبه کنند. امروز هم همه مالکان به نسبت بازار بورس طلا و ارز ملکشان را قیمت‌گذاری می‌کنند.


این بخشی از صحبت‌های امیری، مدیر یکی از بنگاه‌های املاک مشهد، است. او ادامه می‌دهد: امسال باتوجه‌به نوسانات قیمتی که در بازار خرید و فروش و همچنین بازار ارز و سکه ایجاد شده است، مالکان باید بیشتر هوای مستأجران را داشته باشند، اما برعکس شده است، گویا می‌خواهند جبران ضرر‌های اقتصادی خود را از جیب مستأجران بگیرند. مالکان با‌توجه‌به نوسانات اقتصادی اصلا انصاف ندارند.

 

وی ادامه می‌دهد: متأسفانه سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور وضعیت بازار مسکن را به هم ریخته‌اند. به‌طور مثال قیمت یک ملک در منطقه‌ای ۱۰ میلیون تومان است، اما سایت‌های اینترنتی قیمت این منطقه را ۱۵ میلیون تومان تعیین می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که مالکان قیمت ملک خود را بیش از قیمت‌های عرف تعیین کنند.


به گفته وی، افزایش قیمت‌ها همیشه در بازار خرید و فروش بود، اما امسال این موضوع به بازار اجاره رسیده و باعث شده است که مستأجران با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شوند. زمانی که برای دیدن ملکی مراجعه می‌کنیم و در نهایت از مالک می‌خواهیم تا قیمت نهایی را اعلام کند و تخفیفی بدهد، تخفیف که نمی‌دهد هیچ، تازه می‌گوید اگر امروز معامله کنید این قیمت است، اما اگر فردا معامله کنید، حتما قیمت جدید و بالاتر اعلام می‌کنیم، زیرا بازار اجاره در مشهد ساعت می‌زند!

 

مشکل بازدید و ترس از کرونا

 

با اینکه فایل‌های رهن و اجاره خانه در دفاتر املاک روزبه‌روز زیاد می‌شود، مشکل بازدید، معاملات را به تعویق می‌اندازد.
سامانی یکی از مشاروان املاک خیابان پیروزی است، او دراین‌باره می‌گوید: اکنون بسیاری از مالکان اعلام می‌کنند که مستأجر آن‌ها اجازه بازدید از آپارتمان از سوی متقاضیان اجاره برای سال جدید را نمی‌دهد، زیرا نگران ابتلای خود و خانواده به کرونا در بازدید‌های ملکی است.


او ادامه می‌دهد: آن‌ها برای خود این حق را قائل هستند که تا پایان مهلت سکونتشان در منزل باقی بمانند و به‌دلیل ایمنی خود و خانواده‌شان اجاره بازدید به مستأجر دیگری را نمی‌دهند و این خود به بازار بی‌سروسامان مسکن دامن می‌زند. چون از طرفی بقیه مستأجران را تا مدتی بدون پاسخ معطل نگه می‌دارد و این داستان باعث شده برخی قرارداد‌ها بدون اینکه به شکل رسمی تمدید شود، با توافق طرفین برای مدت دو سه ماه آینده اعتبار داشته باشد تا امکان بازدید ملک با کنترل کرونا فراهم شود.


اجاره‌های عجیب و غریب در غرب مشهد


اجاره‌های ماهی ۲ میلیون تومان با ۸۰ میلیون تومان پول پیش حالا تبدیل شده‌اند به ۲۰۰ میلیون پول پیش و ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره! آن هم در یکی از برج‌های معروف خیابان شریعتی. اینجا هم پای سایت‌ها در میان است. می‌گویند هر کسی به هر قیمتی که می‌خواهد واحد خود را فایل می‌کند. کمترین اجاره‌ها برای خانه‌های لوکس با قیمت خرید یک خانه متوسط در منطقه متوسط شهر برابری می‌کند.


بسیاری از مستأجرانی که این روز‌ها برای یافتن واحد مسکونی در جست‌وجو هستند، با پیشنهاد افزایش شدید قیمت روبه‌رو شده‌اند. یکی از مستأجرانی که در منطقه اندیشه قاسم‌آباد به‌دنبال خانه می‌گشت، با بیان این مطالب می‌گوید: صاحب‌خانه تقاضای ۱۰ میلیون تومان پول پیش بیشتر برای واحدی ۵۰ متری کرده است و من قادر به تأمین نیستم. در نتیجه اگر نتوانم خانه‌ای با این قیمت یعنی ۴۰ میلیون تومان رهن کامل بیابم، باید به شهر خودم مهاجرت کنم.

 

یکی دیگر از مستأجران در بنگاه املاکی در قاسم‌آباد می‌گوید: مالکان این روز‌ها برای اجاره منازل خود دبه می‌کنند. انگار دلال بازی می‌کنند. هفته گذشته یک آگهی برای اجاره واحد مسکونی در سایت دیوار منتشر شد و در تماسی که با مالک گرفتم، قرار شد ۶۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره برای واحدی ۸۰ متری در منطقه قاسم‌آباد پرداخت کنم، اما زمانی که به مشاور املاک مراجعه کردیم، مالک زیر بار قیمت تعیین شده نرفت و اعلام کرد که در طول یک هفته قیمت‌ها تغییر کرده است و من کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره دریافت نمی‌کنم.


راستش را بخواهید حدود یک ماهی می‌شود که دنبال خانه می‌گردم. دیگر از این وضعیت خسته شدم. از طرفی هم باید منزل قبلی‌ام را تخلیه کنم، زیرا مالکش آن را به مستأجر جدید اجاره داده است. مالک قبلی مبلغ اجاره را به‌شدت افزایش داده و در توان من نبود، بنابراین تصمیم گرفتم همین امروز بروم و همان خانه‌ای که هفته قبل دیدم را با اجاره سلیقه‌ای مالک، معامله کنم. ناچارم! چه کار می‌توانم بکنم؟!


مستأجر دیگری که تازه از راه رسیده است، به میان صحبت می‌آید و می‌گوید: چنین مشکلی برای من هم ایجاد شده است و مالک در زمان تنظیم قرارداد اجاره، دبه کرده و حتی تا دوبرابر قیمت تعیین شده درخواست کرده است. با‌توجه‌به اینکه ما مستأجران زمان زیادی برای پیدا کردن خانه دیگری نداریم، مجبور می‌شویم که تن به چنین معاملاتی که هیچ رضایتی از آن نداریم، بدهیم.

افزایش 300 درصدی قیمت اجاره بها در مشهد

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد گفت: وقتی دلار و سکه گران می‌شود، نمی‌توان انتظار داشت که تغییری در بازار مسکن رخ ندهد. این بازار‌ها به هم مربوط است، نمی‌توان بازاری را دست‌کاری کرد و انتظار داشت بازار دیگر افزایش قیمت نداشته باشد.


علی مرادزاده در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با بیان اینکه بازار مسکن در مشهد افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت در اجاره‌بها و رهن داشته است، افزود: متأسفانه بازار مسکن نگاهش را به بازار سرمایه انداخته است، آینده بازار مسکن در خطر است، افزایش‌های نامتعارف قیمت در بازار سرمایه، آشفتگی در بازار مسکن را به همراه دارد. این روز‌ها مسکن نیز به تناسب بقیه بازار‌ها به‌عنوان یک دارایی نیز درصدد است خود را به بازار سرمایه و طلا و دلار برساند.


افزایش بی‌حساب‌وکتاب قیمت مسکن با درج قیمت در سایت‌های اینترنتی


سایت‌های اینترنتی مانند دیوار و شیپور با درج قیمت‌های کاذب و دور از انتظار باعث شدند که بازار خودرو و بازار مسکن به شکل جهشی دچار نوسان قیمت شود که این موضوع با ناراحتی و شکایت خریداران و مستأجران روبه‌رو شد. آگهی‌های منتشرشده در مشهد نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در محدوده الهیه از ۴ میلیون تومان آغاز می‌شود و به متری ۸ میلیون تومان می‌رسد و در مناطق دیگر مانند منطقه یک تا متری ۳۰ میلیون تومان به بالا هم می‌رسد.


مرادزاده با بیان اینکه قیمت مسکن در سایت‌های آگهی رایگان معضلی است که به افزایش قیمت در بازار مسکن منجر می‌شود، زیرا درج قیمت در این سایت‌ها سلیقه‌ای و بدون حساب‌وکتاب تعیین می‌شود، افزود: به‌دنبال این بودیم و درنتیجه مدت کوتاهی قیمت‌ها از روی سایت دیوار حذف شد، اما بنا به مشکلاتی که به وجود آمد، دوباره قیمت‌ها را به سایت برگرداندند و ما همچنان مصر هستیم تا در این زمینه دوباره تجدیدنظر شود. هفته آینده به همین منظور و برای بررسی مسائل دیگر مربوط به قیمت مسکن و... در تهران در جلسه کمیسیون تخصصی املاک تصمیم‌گیری می‌کنیم.

 

قیمت‌گذاری زمین و مسکن سلیقه‌ای بوده است


وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری کارشناسی بر املاک مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، خاطرنشان کرد: بحثی مطرح شده است که قیمت‌ها اول کارشناسی شود، بعد اعلام شود. تاکنون قیمت ملک بر اساس سلیقه فرد و فروشنده بوده است و هیچ مبنای علمی و اقتصادی نداشته و این در حالی است که باید تعیین قیمت اصولی صورت بگیرد و قیمت تمام‌شده یک ملک را بر اساس فاکتور ارائه دهند.


مرادزاده با بیان اینکه دولت باید به بازار بی‌سروسامان مسکن وارد شود و از این آشفته‌بازاری در بازار جلوگیری کند و آن را به ثبات و آرامش برساند، افزود: اکنون بازار ملک در مشهد چه در بحث معامله خرید و فروش و چه در بحث رهن و اجاره رونق خاصی ندارد و هنوز جابه‌جایی صورت نمی‌گیرد. احتمال اینکه قیمت‌ها مقداری خارج از حدنصاب شود نیز وجود دارد. اگر دولت وارد نشود و سیستم قیمت‌گذاری اجرا نشود، اجاره‌بها خیلی افزایش پیدا می‌کند.

 

وی درخصوص سؤالی مبنی بر اینکه آیا کسی می‌تواند درباره افزایش قیمت رهن و اجاره به جایی شکایت کند، می‌گوید: اگر قانون وجود داشته باشد، بله. می‌تواند شکایت کند، اما متأسفانه قانونی در این زمینه وجود ندارد، چون اقتصاد آزاد و اسلامی است و طرفین معامله باید با توافق یکدیگر معامله کنند؛ بنابراین رضایت در معامله است و، چون طرفین معامله با رضایت امضا می‌کنند، هیچ شکایتی هم وجود ندارد.


مرادزاده ادامه داد: به‌نظرم دارایی باید به موضوع قول‌نامه‌ها بیشتر وارد شود. در مواردی مستأجران ناچارند توافقی و بدون هیچ قول‌نامه جدیدی، به‌صورت توافقی مبلغ اجاره‌بها و رهن منزل خود را به‌گونه‌ای که اصلا هیچ رضایتی ندارند، متقبل شوند و منزل خود را با مبالغ هنگفت و چندین برابر برای یک‌سال دیگر تمدید کنند.
وی گفت: متأسفانه خبر‌های خوبی به گوش نمی‌رسد. اکنون معامله‌هایی در مشهد انجام می‌شود که نشان از افزایش قیمت‌ها و رقم‌های نجومی رهن و اجاره‌بها در مشهد دارد. رهن منزلی که سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بوده، امسال به ۱۵۰ میلیون رسیده است. این یعنی اینکه ما افزایش ۳۰۰ درصدی رهن و اجاره را در مشهد داریم که خیلی وحشت‌آور است. دولت باید به این موضوع وارد شود و بازار را به حال خود رها نکند. اعتقادم این است کسی که منزلش را با این قیمت‌ها اجاره می‌دهد، بیزینس و کاسبی می‌کند! مگر درآمد مستأجر سه‌برابر افزایش یافته که اجاره به این مقدار افزایش یافته است؟!

 

نگاهی به چند آگهی رهن و اجاره در سایت دیوار


رهن کامل خانه‌ای ۸۶ متری در خیابان امیریه، مبلغ رهن ۸۰ میلیون تومان و اجاره ۱۰۰ هزار تومان!


ابتدای سیدرضی، ۱۶۵ متری، یک سال ساخت، ۴۵۰ میلیون تومان رهن و ۲۰۰ هزار تومان اجاره!


۱۳۰ متری سه خوابه، دانشجو، سال ساخت ۱۳۸۶/ مبلغ رهن ۸۰ میلیون تومان و اجاره ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان.


۱۵۰ متری در خیابان سیدرضی، مبلغ رهن ۳۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۳ میلیون تومان!


واحد ۹۵ متری در خیابان اقبال لاهوری، ۱۲۰ میلیون رهن و اجاره ۵۰۰ هزار تومان، طبقه چهارم بدون آسانسور.


طبقه چهارم بدون آسانسور در خیابان سناباد (دانشسرا) ۹۵ میلیون رهن، اجاره ۲۰۰ هزار تومان


آپارتمان ۱۱۰ متری در انتهای هاشمیه، ۲ سال ساخت، ۱۳۰ میلیون رهن و ۱۰۰ هزار تومان اجاره!


آپارتمان ۸۰ متری در خیابان حجاب، ۷۰ میلیون تومان رهن و ۲۰۰ هزار تومان اجاره.


آپارتمان ۱۱۰ متری طبقه چهارم در خیابان لادن، بدون آسانسور، ۱۴۵ میلیون تومان رهن کامل.


آپارتمان ۹۵ متری در خیابان صیاد شیرازی، ۷۰ میلیون رهن و اجاره ماهانه ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان.


آپارتمان دو خوابه در خیابان شریعتی، ۹۰ متری، مبلغ رهن ۲۰ میلیون تومان و مبلغ اجاره یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان.


آپارتمان ۷۵ متری در دانشجو، رهن ۲۵ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان.


آپارتمان ۱۲۵ متری در خیابان دانشگاه، رهن ۱۶۰ میلیون تومان و اجاره ۱۰۰ هزار تومان.


آپارتمان ۱۸۰ متری در خیابان آبکوه، کوچه تکتم، رهن ۳۸۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۲۰۰ هزار تومان.


۱۰۵ متری با سال ساخت ۱۳۸۰ در خیابان علیمردانی، مبلغ رهن کامل ۱۱۰ میلیون تومان.


۷۰ متری ویلایی، سال ساخت ۱۳۸۵، مبلغ رهن ۴۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی نام
Canada
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
0
0
با درود خدمت آقای مراد زاده .من فکر میکنم بهترین کسانی که میتوانند درمورد رهن و اجاره و بازار آشفته مشهد ورود نمایید خود شما و بسیاری از صاحبان آژانس های املاک هستند .بایدچند جلسه مفید تشکیل شده و تجارب در زمینه صفر تا صد رهن و اجاره اعم از قیمت ،متراژ،منطقه،کیفیت واپشنها بررسی شود،ببخشید دولت خیلی کم میتواند به این موضوع وارد شود.هم اکنون شهروندان نیازمند یاری سبزشما هستند .پس کم لطفی نفرمایید.حدود ۱۵سال است اجاره نشین هستم.در این مدت آژانسهای زیادی را در منطقه قاسم آباد و نمایشگاه آزموده ام.همگی تجربیات بالایی دارند..من معضل باید برای همیشه حل و فصل شود.
مشکل دیگر،شهروندان مجرد ،اعم از آقا وخانم هستند که بی مهابا با تازیانه کم لطفی دیگران رانده میشوند.انها هم هزینه میدهند چرا باید به گناه نکرده اندکی افراد دیگر ترور شخصیت شوند؟دخالت بیجا توسط همسایگان فضول وبی تجربه گاها باعث جابجایی چند باره آنها میشود.پس،تکلیف این قضیه هم باید روشن شود.مطمئن باشید همه بد نیستند.در هر منطقه ای یک مرکز شورای حل اختلاف در املاک مورد نظر ایجاد گردد تا آن املاک به مشکلات مردم رسیدگی کند.منطقه به منطقه .آنوقت شما شخصا به تمامی آنها نظارت بفرمایید.مشگل دیگر ،خرابی ساختمان وبیتفاوتی مالک نسبت به برطرف کردن آن است وگاها اینکه به گردن مستاجر می اندازند.این هم باید حل شود.با سپاس وتشکر از لطف شما
بی نام
Canada
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
0
0
با سلام .شهرآرای عزیز خسته نباشید .لطفا پیامی که با این ایمیل فرستادم حتما به اطلاع آقای مراد زاده .ریاست اتحادیه املاک مشهد برسانید .باتشکر
بی نام
United States of America
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
0
0
درود.نظرات در کدام بخش قابل باز بینی است؟سپاس از لطفتون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->