کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

با مادربزرگِ گیمر‌های دنیا آشنا شوید: پیرزن ۹۰ ساله‌ای که نامش در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شده + ویدئو

  • کد خبر: ۲۹۷۸۶
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
  • ۱
با مادربزرگِ گیمر‌های دنیا آشنا شوید: پیرزن ۹۰ ساله‌ای که نامش در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شده + ویدئو
هاماکو موری، مادربزرگ ۹۰ ساله ژاپنی، هر روز نرمش می‌کند تا انگشتانش سریع و چابک باشند؛ نه برای بافندگی یا خیاطی بلکه برای روی‌فرم‌ماندن در انجام بازی‌های کامپیوتری!
ترجمه کاظم کلانتری/ شهرآرانیوز؛ موری به «مادربزرگ گیمر» معروف است و روزی سه‌ساعت و حتی بیشتر به مبارزه با هیولا‌ها و انجام مأموریت‌های مخفی در دنیای مجازی بازی‌های موردعلاقه‌اش می‌پردازد. پیرزن بازنشسته حتی یک کانال یوتیوب دارد که طرفداران زیادی آن را دنبال می‌کنند.

موری می‌گوید: «من هرروز برای انجام بازی‌ها هیجان‌زده‌ام.» او کشتن دشمنان در بازی‌های ویدئویی را یک درمان برای استرس می‌داند: «این‌طوری هرروز برام یه‌روز لذت‌بخشه.»

موری با اندام نحیف و لاغرش، موهایش را دم‌اسبی می‌بندد، یک عینک بزرگ روی بینی‌اش می‌گذارد و ویدئو‌هایش را این‌گونه شروع می‌کند: با سلامی دوستانه به سبک کنیچیوا و یک تعظیم. اما رفتار مهربانانه و مادربزرگانه‌اش موقع بازی «Call of duty» به یک تفنگدار کارکشته تغییر می‌کند و هنگام بازی «Nier: Automata» به یک اندروید شمشیرزن ماهر.

موری که در چیبا، جنوب شرقی توکیو، با خانواده‌اش  زندگی می‌کند، یک رکورد جهانی گینس هم به ثبت رسانده: قدیمی‌ترین یوتیوبر گیمر۱ دنیا.

تنها نوه او، کیسوکو ناگائو، درباره او می‌گوید: «او همیشه به بازی‌ها علاقه‌مند بوده. من فکر می‌کنم او کمی با دیگران فرق داشته باشه. سالمندان معمولی به‌اندازه او به بازی‌های ویدئویی علاقه ندارن.»
 
پیرزن 90ساله گیمر که نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده/ او مادربزرگ گیمرهای دنیاست + ویدئو

فکر نکنید موری تازه وارد دنیای گیم شده است. او از ۴ دهه پیش ۲۰۰ عنوان ویدئویی را بازی کرده است. اولین کنسولش هم یک «کاست ویژن» بوده که در سال ۱۹۸۱ خریده است: «من متوجه شدم که این چه چیز جالبی بوده که در جهان وجود داشته.»

او بیشتر عنوان‌های معروف صنعت گیم دنیا را بازی کرده است:

Super mario, Brothers , Dragon Quest , Final Fantasy, Call of Duty

او ادعا می‌کند بعضی مواقع تا ساعت دو بامداد مشغول بازی بوده است. بازی‌های موردعلاقه‌اش عنوان اکشن و ماجراجویی GTA و عنوان نقش‌آفرینی Elder Scrolls V: Skyrim است.

موری می‌گوید: «شما می‌تونین توی بازی هرکاری که می‌خواین انجام بدین. درواقع بازی‌ها نوعی انگیزه زندگی هستن.»

این پیرزن ژاپنی معمولا تنها در خانه بازی می‌کند؛ اما در سال ۲۰۱۴ یک کانال یوتیوب درست کرد تا با دیگر گیمر‌ها هم ارتباط برقرار کند. او ویدئو‌هایی را که نوه‌اش از زندگی و بازی‌کردن او تهیه می‌کند، سه یا چهار بار در ماه روی یوتیوب می‌گذارد. او در یوتیوب ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد و ویدئوهایش میلیون‌ها بار دیده می‌شوند. او درباره کانال «مادربزرگ گیمر» می‌گوید: «خیلی جذابه که علاوه‌بر بازی‌کردن، شما رو افراد زیادی تماشا کنن.»

یکی از این ویدئو‌ها مربوط به جشن تولد اوست که دارد شمع‌های تولد ۹۰ سالگی‌اش را فوت می‌کند.  یکی دیگر از محتویات جذاب کانال او آن‌باکس‌کردن عناوین جدیدی است که برای کنسول پلی‌استیشن معرفی می‌شوند.

او در ۹۰ سالگی خودش را با بازی‌ها سازگار می‌کند، اما بعضی از بازی‌ها که به حرکات سریع انگشت‌ها نیاز دارد برای او چالش‌برانگیز هستند: «واقعا اوضاع داره برام سخت می‌شه.»، اما او هر روز برای تقویت دست‌ها و انگشتانش تمریناتی انجام می‌دهد.
 
موری به‌این‌زودی‌ها قصد ندارد گیم را رها کند: «من نمی‌خوام بازی رو به‌خاطر سخت‌بودنش کنار بذارم. بازی ویدئویی بهتر از بیکاریه که.» او امیدوار است با تمرین زیاد بیشتر پیشرفت کند: «من می‌خوام بازی کنم؛ مهم نیست چندسال دارم. می‌خوام تاجایی که می‌تونم ادامه بدم.» او به نوعی تبلیغ‌کننده بازی‌های ویدئویی هم هست و سالمندان دیگر را به این کار ترغیب می‌کند. او که از ۸۰ سالگی شنا هم می‌کند، می‌گوید: «مهم اینه که یه کاری انجام بدیم.»

موری می‌گوید اعتیاد به بازی‌های ویدئویی، به‌ویژه بین جوانان، را درک می‌کند، اما معتقد است که بازی ممکن است به خیلی‌ها در دوران قرنطینه و شیوع کرونا کمک کند: «بازی توی خونه از بیرون‌رفتن امن‌تره.»

مادربزرگ گیمر حالا مشتاقانه منتظر انتشار پلی‌استیشن ۵ است: «برای انتشارش هیجان‌زده‌ام. من واقعا یکی از اونا می‌خوام.»
 
 


۱. یوتیوبر (YouTuber) به کسی گفته می‌شود که محبوبیت خود را با فعالیت و اشتراک ویدئو در یوتیوب به دست آورده است.
 
منبع: گاردین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
1
2
پیرمردش کیه؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->