سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری شهرداری مشهد، نمونه ای از یک سازمان موفق است افتخارات طلایی هادی رضایی، دارنده نشان مشهدالرضا(ع) | از معلولیت تا قهرمانی جهانی برگزیده نشان مشهد الرضا (ع) در سال ۱۴۰۲: این رویداد فضایی برای معرفی افراد سرآمد است هوای امروز مشهد، برای گروه‌های حساس ناسالم است (۳ دی ۱۴۰۳) | برای مقابله با آلودگی هوا باید برنامه‌محور پیش برویم افزایش چشمگیر آلاینده‌ها در مشهد | هوای کلانشهر مشهد امروز هم آلوده است (۳ دی ۱۴۰۳) هشدار خودمراقبتی برای شهروندان کلانشهر مشهد صادر شد | مشهدی‌ها ماسک تنفسی بزنند (۳ دی ۱۴۰۳) «کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هزینه‌کرد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای خط سه قطار شهری مشهد

  • کد خبر: ۲۹۸۴۲
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
هزینه‌کرد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای خط سه قطار شهری مشهد
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: تاکنون در خط سه قطارشهری مشهد حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز افزود: پیچیده‌ترین کارگاه‌های کشور در میدان شهدا است و مشابه آن را در کل کشور نداشته ایم.

وی افزود: این کارگاه از این حیث دارای تفاوت است و دو ایستگاه در یک تراز به یک دیگر می‌رسند و بر این اساس خط چهار و سه در آینده نزدیک در یک تراز متوقف شده و مسافران خود را سوار می‌کنند که نظیر این اقدام را فقط در کشور‌های چین و بارسلون شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد بیان کرد: این ایستگاه عریض‌ترین ایستگاه با عمق ۵۰ متری در کشور است.
کیامرز خاطرنشان کرد: عرض ایستگاه‌های زیرزمینی ما بین ۱۴ تا ۲۰ متر است، اما این ایستگاه بسیار عریض است و امید داریم به زودی آن را به بهره برداری برسانیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر خطوط یک و دو قطار شهری در حال بهره برداری هستند و در آینده ایستگاه شهرک سلامت نیز به آن‌ها اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه نوع طراحی ایستگاه در این منطقه به گونه‌ای صورت گرفته که قابلیت دارد تا در ادامه مسیر به سمت بولوار نماز منتهی شود، تصریح کرد: همچنین این قابلیت نیز وجود دارد که این خط در آینده به بولوار شهید فکوری نیز منتهی شود.

کیامرز بیان کرد: در حال حاضر خط‌های یک و دو قطارشهری در حال فعالیت بوده و روزانه در برخی مواقع تا ۲۵۰ هزار مسافر نیز جابه جا می‌کند.
وی اضافه کرد: برخی تجهیزات خارجی این قطار‌ها به دلیل عدم پرداخت با کمی مشکل همراه بوده است؛ اما امید داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ باقیمانده کار نیز به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه امروزه بیشترین بحث و تمرکز ما بر خط سه قطارشهری است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی نمی‌دانیم تا چه حد نسبت به دورنمای ارائه شده برای سال ۱۴۰۰ موفق خواهیم بود.
کیامرز عنوان کرد: در شورای پنجم استارت فعالیتی را زدیم که با همکاری جدی اعضای شورا و شهردار مشهد همراه بود. برای راه اندازی خطوط قطار شهری از پایانه امام رضا (ع) تا پایانه شهدا حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

وی با بیان اینکه از میزان سه هزار میلیارد تومان تا به امروز شهرداری مشهد حدود ۷۰۰ میلیارد تومان آن را تامین کرده است، اظهار کرد: امیدواریم باقی آن را از طریق اوراق مشارکت، وام‌های اخذ شده و تامین منابع ارزی تامین کنیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد ادامه داد: اگر شرایط به خوبی پیش رود در گام بعدی مسیر میدان شهدا تا خیابان امامت ۴۹ را مدنظر قرار دادیم که این بخش شامل فاز دو خط سه قطار شهری می‌شود.
کیامرز عنوان کرد: همچنین امید داریم بتوانیم عملیات خط چهار قطار شهری را انجام دهیم. با توجه به شرایط موجود اگر بخواهیم ۳۰ کیلومتر خط سه قطار شهری را به اتمام برسانیم، نیازمند ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم و این رقم در شرایط موجود بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه تاکنون در خط سه قطارشهری مشهد حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم، خاطرنشان کرد: همزمان پروژه خط چهار قطار شهری را نیز استارت زدیم و بنا داریم که در آینده برای این خط نیز تونل احداث کنیم. از منطقه مهرمادر واقع در خیابان خواجه ربیع زمین‌هایی را تملک کرده ایم و شفت آن را آغاز کردیم. امید داریم تا ۸ ماه دیگر عملیات شفت آن را به اتمام برسانیم و استارت خط چهار قطار شهری را نیز بزنیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد در رابطه با تامین واگن برای خط‌های سه و چهار قطار شهری مشهد، خاطرنشان کرد: در تامین واگن در خط دو با مشکلی رو به رو نبودیم. برای کسری واگن خط یک نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم واگن‌های مورد نیاز این خط را تامین کنیم و در خصوص وزارت صمت جلساتی را نیز برگزار کردیم تا بتوانیم مجوز لازم از وزارت صمت اخذ کنیم و آن را از چین وارد کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->