فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت
سرخط خبرها

با من هماهنگ نبود!/درباره کیانوش جهانپور و عزل پرحاشیه‌اش

  • کد خبر: ۲۹۸۵۰
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
  • ۳
با من هماهنگ نبود!/درباره کیانوش جهانپور و عزل پرحاشیه‌اش
حکم روز گذشته وزیر بهداشت برای سادات لاری و عزل کیانوش جهانپور واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی درپی داشته است.
محمدناصر حق‌خواه/شهرآرانیوز، اوایل بهمن ماه سال ۹۸ کسی جز اهالی رسانه، آن هم خبرنگاران تخصصی حوزه سلامت، نام کیانوش جهان پور را نشنیده بود. این روزها، اما کمتر کسی است که با نام و چهره و لحن خاص و حواشی سخن گوی سابق وزارت بهداشت آشنا نباشد. آقای جهان پور در یکی از سخت‌ترین و عجیب‌ترین روز‌های تاریخ بهداشت و درمان کشور و به مدتی طولانی وظیفه ارتباط مستقیم با رسانه‌ها و به دنبال آن مردم را به عهده داشت و تازه‌ترین اخبار از تعداد بهبودیافتگان تا جان باختگان و مبتلایان را اعلام می‌کرد، نقشی که جهان پور داشت مانند نقش جلال ملکی، سخن گوی آتش نشانی، بود که بعد از ماجرای پلاسکو بسیار در رسانه‌ها دیده شد و البته در انتخابات شورای شهر سال ۹۶ هم نامزد شد. اما فرق جهان پور با ملکی در این است که هم مدت زمان حضور هر روزه او در رسانه ها، هم نوع رابطه اش با مردم و شخصیت‌ها در توئیتر و هم عمق و هیجان مسئله کرونا باعث شد که حواشی او بیشتر از امثال ملکی باشد.
 
یکی از بزرگ‌ترین حاشیه‌هایی که جهان پور برای خود ساخت به ۲ ماه پیش برمی گردد که با انتقاد از دولت چین و آمار‌هایی که آن‌ها از مبتلایان و مرگ و میر داده اند، آمار رسمی دولت چین را شوخی تلخی خواند. بعد از این عبارت سفیر چین در ایران و بعضی مسئولان به شدت از این اظهار نظر او انتقاد کردند تا جایی که کیانوش‌جهان پور وادار به عقب نشینی شد.

اما برکناری او از کار هم به شکل عجیبی اتفاق افتاد، زیرا دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، در حکم جدیدش برای سیما سادات لاری، نکاتی را مطرح کرده است که بیشتر کنایه‌ای به جهان پور محسوب می‌شود تا درخواست‌هایی در یک حکم انتصاب.

البته که دکتر نمکی اصولا منکر وجود شغلی با عنوان سخن گوی وزارت بهداشت شده و جهان پور را رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی خوانده است. این در حالی است که ماه‌ها رسانه‌های رسمی کشور و البته خود وزارت بهداشت جهان پور را سخن گوی وزارت بهداشت می‌خواندند و حالا معلوم شده که گویی اصلا چنین پستی وجود خارجی نداشته است. در حکم آقای نمکی به خانم لاری آمده است که «باتوجه به سوابق ارزنده اجرایی امید است با امانت داری، دقت و پرهیز از هرگونه سیاسی کاری تمرکز را بر جنبه‌های فنی و تخصصی این وزارتخانه قرار دهید. از آنجا که هرگونه اظهارنظر سخن گو، دیدگاه رسمی دستگاه و وزیر مربوط تلقی می‌شود، قبل از طرح موارد در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ضروری است هماهنگی لازم با این جانب به عمل آید. لازم به ذکر است قبلا هیچ کدام از همکاران به عنوان سخن گوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب نشده اند و جناب آقای دکتر جهان پور به عنوان رئیس محترم مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی در طول مدیریت بیماری کرونا از طرف روابط عمومی خبررسانی بیماری کرونا را به عهده داشته اند که از زحمات صادقانه و برادرانه ایشان قدردانی می‌شود.»

این تأکید روی هماهنگی با وزیر قبل از اظهار نظر در شبکه‌های اجتماعی که بیشتر به کنایه‌ای به جهان پور می‌ماند، شاید به این دلیل گفته شده است که جهان پور چه در توئیت‌های خودش و چه در پاسخ به بقیه در توئیتر معمولا خبرساز بود.
 
ساعاتی پس از این خبر هم در توئیتی عکس سردار شهید سلیمانی را با عبارت: «یکی مرد جنگی به از صد هزار» منتشر کرد. کامنت‌های مردم، اما معطوف به عملکرد آقای جهان پور بود که البته کمتر کامنتی حاکی از رضایت افراد بود. از هر طیف سیاسی و با هر نوع نگاهی، به شکلی از جهان پور انتقاد کرده بودند که البته شاید خاصیت به عهده گرفتن پست حساس این چنینی باشد. باید نشست و دید که خانم لاری از این امتحان سخت نام سالم به در خواهد برد؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
3
سلام خدمت دکتر خوبمون دکتر جهانپور عزیز واقعا دکتر لاری نمیتونه مثل شماباشه انگار قصه تعریف میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
باسلام .دکتر جهانپور در اطلاع رسانی به مردم یکی از بهترین ها می باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
لاری اعداد و ارقام به زور میخونه اخه بهتر از این نبود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->