نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

۲ عملیات غیرممکن/ حفظ بیرانوند، جذب نیازمند؛ مأموریت‌های سختی که پیش‌روی فنایی است

  • کد خبر: ۲۹۸۶۹
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
۲ عملیات غیرممکن/ حفظ بیرانوند، جذب نیازمند؛ مأموریت‌های سختی که پیش‌روی فنایی است
جدایی علیرضا بیرانوند از مدت‌ها پیش قطعی شده و کادر فنی پرسپولیس برای فصل آینده به‌دنبال یافتن یک جانشین مناسب برای گلر ملی‌پوش تیمشان هستند.
احسان سرفرازی/شهرآرانیوز- داوود فنایی به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌های سرخ‌پوشان، مأموریت پیچیده‌ای در پیش دارد؛ پیدا‌کردن یک جانشین مطمئن برای پستی که طی چند فصل اخیر از نقاط قوت این تیم بوده است. رادو در بازی‌هایی که به میدان رفته، مطمئن نشان داده، ولی ۴ سال ذخیره بیرانوند بوده است و اتکاکردن به او، نوعی ریسک محسوب می‌شود. در این وضعیت، جذاب‌ترین گزینه داخلی، پیام نیازمند است؛ سنگربانی که جزو کشفیات فنایی است و سرخ‌ها بسیار امیدوارند که به‌همین‌بهانه او را در پایان فصل به تهران بیاورند.

مأموریت دوم فنایی و سرخ‌ها، حفظ بیرانوند برای ۹ هفته باقی‌مانده است. طرف بلژیکی از این دروازه‌بان خواسته است تا ظرف روز‌های آینده خودش را به این باشگاه معرفی کند تا معاینات پزشکی لازم از او گرفته شود. دراین‌میان علی بیرو هم که به‌شدت هوای بازی در اروپا را برداشته، مجادله کوچکی نیز با باشگاه پرسپولیس داشت که این بحث با مصاحبه سرمربی آنتورپ (باشگاه بلژیکی) تقریبا رفع‌ورجوع شد. ایوان لکو در مصاحبه‌ای گفته بود بیرانوند می‌تواند تا پایان فصل فوتبال ایران در پرسپولیس بماند.
حالا مأموریت اول مدیران پرسپولیس، حفظ علی بیرو تا پایان رقابت‌های این فصل لیگ برتر است؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد با هنر مذاکره، بتوان آن را تا حدودی حل کرد.

رادو، گلری که سودای بازوبند دارد
با رفتن بیرانوند از پرسپولیس، زمینه بازی‌کردن رادوشوویچ، بیشتر از گذشته ایجاد می‌شود. او در این مدت به‌عنوان دروازه‌بان ذخیره عملکرد خوبی داشته و به‌ویژه در سال ۹۸ تنها یک گل دریافت کرد که این آمار در ۹ بازی، ستودنی است. حالا باید دید رادو که باسابقه‌ترین خارجی تاریخ پرسپولیس هم محسوب می‌شود، در دوران پس از بیرانوند چه خواهد کرد و البته باید دید که آیا مدیران و اعضای کادر فنی سرخ‌ها به بوژیدار در قامت گلر اصلی اعتماد می‌کنند یا اینکه به سراغ گزینه‌ای جدید خواهند رفت؛ نکته جذاب اینکه اگر رادو تا پایان قراردادش در پرسپولیس بماند، احتمال دارد در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ جزو ۳ کاپیتان این تیم نیز باشد.

آغاز جست‌وجو برای یافتن گلر اصلی
سرخ‌ها حالا برای جانشینی بیرانوند باید از بین گزینه‌های داخلی به‌دنبال یک گلر مطمئن باشند. کسی‌که بتواند مثل علی‌بیرو در زمان‌های حساس و ویژه کار را برای این تیم دربیاورد.
علیرضا حقیقی، دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم ملی در این فصل به فوتبال ایران بازگشته و نمایش قابل‌قبولی نیز درون دروازه نساجی از خود به جا گذاشته است. تجربه بالای حضور در تیم ملی و حضور در فوتبال اروپا در کنار سابقه کار در پرسپولیس او را یکی از گزینه‌های پرسپولیس نشان می‌دهد و البته باید دید نساجی راضی به این انتقال خواهد شد یا اینکه یحیی، نظری برای این انتقال خواهد داشت یا خیر.

حامد لک، دیگرگزینه سرخ‌ها برای ایستادن در چهارچوب دروازه پرسپولیس است. لک در دوران اوج خود همواره یکی از گزینه‌های پرسپولیس محسوب می‌شد و بار‌ها علاقه‌اش را نیز به این تیم با حرکات حساسیت‌برانگیز خود نشان داده بود. بااین‌حال این انتقال تحقق پیدا نکرد تا اکنون لک نیز در فاصله زیادی از دورانی که موردتوجه پرسپولیس قرار داشت، قرار گیرد. لک در این فصل در ماشین‌سازی نیز از روحیه همیشگی خود فاصله گرفته و باید دید در صورت ادامه لیگ، آیا درخششی خواهد داشت که سرخ‌ها را ترغیب به این مذاکره کند یا خیر.

امیر عابدزاده، سوشا مکانی، محمدرضا اخباری و رشید مظاهری از دیگرگزینه‌هایی هستند که باشگاه می‌تواند با آن‌ها برای انجام این مأموریت مذاکره کند.

نیازمند؛ خیلی دور، خیلی نزدیک
در میان گزینه‌های مطرح‌شده برای حراست از دروازه سرخ‌ها یک نام جذاب‌تر از بقیه به نظر می‌رسد و آن‌هم پیام نیازمند، گلر جوان سپاهان است. شماره‌یک سپاهان و پدیده دروازه‌بانی ۲ فصل اخیر فوتبال ایران شاید بزرگ‌ترین دلخواه پرسپولیس و هواداران این تیم برای حضور در تهران باشد. نیازمند، اما بزرگ‌ترین موانع را برای این انتخاب خواهد داشت. اولینِ آن جبهه‌گیری باشگاه سپاهان و هواداران این تیم خواهد بود و مانع دیگر باقی‌ماندن یک فصل دیگر از قراردادش با باشگاه اصفهانی است که شاید باب هرگونه مذاکره را منتفی کند.

در شرایط کنونی حل موضوع انتقال پیام نیازمند به پرسپولیس می‌تواند یک جابه‌جایی تاریخی و حیثیتی برای ۲ باشگاه محسوب شود. سپاهان قطعا نه به لحاظ فنی که نیازمند جزو نفرات تأثیرگذار این تیم محسوب می‌شود و نه به لحاظ مدیریتی و تنش‌هایی که این انتقال احتمالی ممکن است شکل دهد، موانع بزرگی روی آن قرار خواهد داد تا این مسئله را به یک محال برای پرسپولیس تبدیل کند؛ حتی برای پایان سال ۱۴۰۰! پرسپولیسی‌ها در این راه به رابطه نزدیک داوود فنایی و پیام نیازمند چشم دوخته‌اند، اما موضوع از دست بازیکن و علائقش خارج است و شاید سرخ‌ها باید با واقع‌گرایی بیشتر خیلی زود به‌دنبال یک گلر مطمئن شماره ۲ برای نیمکتشان باشند و کار را به رادوشوویچ بسپارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->