قیمت مواد شوینده‌ در بازار افزایش می‌یابد؟

  • کد خبر: ۲۹۸۸۷
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
  • ۱
قیمت مواد شوینده‌ در بازار افزایش می‌یابد؟
بر خلاف خبرهای منتشر شده کشوری مسئول انجمن صنایع شوینده استان گرانی ها را تکذیب کرد.
فرزانه شهامت/شهرآرانیوز- رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی کشور در حالی از افزایش قیمت مواد شوینده خبر داده است که مسئول انجمن صنایع شوینده و بهداشتی در استان آن را تکذیب می‌کند.
 
بختیار علم‌بیگی چندروز پیش در گفتگو با ایلنا برای ضرورت افزایش قیمت مواد شوینده، روی نرخ ارز نیما برای واردات مواد اولیه دست گذاشته و افزایش نرخ مواد پتروشیمی را به عنوان دلیل دوم بیان کرده است. او با اشاره به روشن نبودن نرخ ارز از سوی بانک مرکزی، برای میزان افزایش قیمت‌ها رقمی را اعلام نکرده است.
 
او به نیاز مضاعف مردم در دوران شیوع کرونا به مواد ضد‌عفونی‌کننده اشاره کرده و گفته است: سعی می‌کنیم در این مورد افزایش قیمت نداشته باشیم و افزایش نرخ مواد شوینده دست نیز به اندازه‌ای باشد که شرکت‌ها متضرر نشوند. بررسی قیمت اقلام بهداشتی در مشهد از ثبات نرخ‌ها حکایت دارد.
 
مسئول انجمن صنایع شوینده و بهداشتی خراسان رضوی نیز در گفتگو با شهرآرا تأکید می‌کند که برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها نداریم و چنین موضوعی در جلسات انجمن، متشکل از ۱۳ واحد تولیدی فعال استان نیز مطرح نشده است.
 
هادی نبی‌زاده می‌گوید: با توجه به افزایش دستمزد‌ها در سال ۹۹ و نرخ مواد پتروشیمی، قبلا مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت مواد شوینده را دریافت کردیم، اما بسیاری از واحد‌ها با توجه به رقابت‌های موجود در بازار، نرخ محصولات خود را در حد ۱۰ درصد افزایش داده‌اند و برنامه جدیدی در‌این‌باره ندارند.
 
او با بیان اینکه در مواد اولیه کمبود خاصی نداریم، اضافه می‌کند: بسته بودن موقت مرز‌ها به دلیل کرونا و تخصیص نیافتن ارز نیما، وقفه‌ای در واردات مواد اولیه ایجاد کرد، اما ۲ هفته‌ای هست که جریان واردات بهتر شده است.
 
نبی‌زاده کشور‌های عراق، افغانستان و آسیای میانه را مقصد شوینده‌های صادراتی خراسان‌رضوی اعلام می‌کند و با انتقاد از کندی تصمیم‌گیری‌ها در دولت، ادامه می‌دهد: دولت پس از شیوع کرونا برای اینکه در بازار داخل کمبودی ایجاد نشود، صادرات شوینده و مواد ضدعفونی‌کننده را ممنوع اعلام کرد.
 
نفس این تصمیم در ابتدا مثبت بود، اما طولانی شدن فرایند برای رفع این محدودیت با وجود پیگیری‌های ما، به بازار‌های صادراتی‌مان لطمه زد. به گفته وی مجوز صادرات سرانجام پس از عید فطر صادر شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
0
تمام مواد شوینده 25 درصد افزایش قیمت داشته اند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->