ایستگاه شریعتی مشهد، پرازدحام‌ترین ایستگاه مترو مشهد شد | ساعات شلوغی مترو مشهد تشکیل دو شهر جدید در اطراف مشهد قطعی شد | تعیین‌تکلیف نهایی پرونده شهرستان بینالود در آینده نزدیک شاهد عینی توسعه مشهد در عهد مظفری | درباره کوچه «سرآسیا» که روزگاری محل اجتماع «اصحاب سراچه» بوده است خراسان رضوی رتبه‌ی اول کشوری در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قاچاقچی لوازم یدکی حدود ۴۴ میلیارد ریال جریمه شد توقیف ۴۲۰ خودرو حادثه‌ساز در جاده‌های خراسان رضوی (یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) پروژه اتصال خیابان امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد تابستان ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد اجرای ریزپروژه‌های متعدد در بوستان‌های بزرگ مشهد | خانه‌موزه «ملک» در باغ وکیل‌آباد مشهد، در آستانه بهره‌برداری ایجاد بیش از ۳۰۰ مزرعه شهری در بوستان برکت مشهد هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) شاه‌مقصود‌های فلکه دوم گلشهر مردم چشم‌به‌راه بازگشت بی‌آرتی‌ها به خیابان فارغ‌التحصیلان مشهد شهرداری مشهد حامی حمل‌ونقل پاک | راه‌اندازی ایستگاه شارژ دوچرخه و موتور برقی در سال ۱۴۰۴ معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد: رویکرد شهرداری تقویت رابطه بین شهرداری و سرمایه‌گذاران است حضور استاندار خراسان رضوی در جمع کودکان تحت حمایت مؤسسه توانبخشی همدم انعقاد اولین قرارداد سرمایه‌گذاری بازی‌های کابلی در چهار بوستان شهر مشهد + فیلم ثبت تخلف بیش از ۱۳ هزار موتورسیکلت‌ در مشهد عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: سیاست‌های شورای ششم در حوزه مدیریت پسماند در مسیر تحقق است سهم ۷۳.۳ درصدی پراید از خودرو‌های آلاینده در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۳۱ فروردین ۱۴۰۴) همه‌چیز درباره پروژه خط ۳ متروی مشهد، با هزینه ۱۰۰ همتی | راه‌اندازی بزرگ‌ترین جزیره ایستگاهی کشور در مشهد
سرخط خبرها

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حفاری خط ۳ مترو در دوره ششم شورا به پایان می‌رسد

  • کد خبر: ۲۹۹۰۵۳
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
  • ۳
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حفاری خط ۳ مترو در دوره ششم شورا به پایان می‌رسد
نشست مردمی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در مسجد صاحب‌الزمان (عج) در بولوار شهید فلاحی یا همان شهرک لشکر برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با توجه به رویکرد مردمی شورای ششم شهر مشهد که طی مشارکت و همدلی با مردم به مطالبات و درخواست‌های ساکنان هر منطقه پاسخ داده می‌شود، در همین راستا، نشست‌های اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در مساجد برگزار می‌شود و نشست مردمی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با همین هدف در مسجد صاحب‌الزمان (عج) در بولوار شهیدفلاحی یا همان شهرک لشکربرگزار شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حفاری خط ۳ مترو در دوره ششم شورا به پایان می‌رسد

احیای یک پروژه مهم در شهر

در این نشست مجید طهوریان‌عسکری به برخی اقدامات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل پرداخت و با اشاره به پروژه قطارشهری مشهد گفت: گران‌ترین پروژه مشهد که در حال اجراست، پروژه قطارشهری است که بخش زیادی از آن در سال ۱۴۰۰ متوقف شده بود.
وی در ادامه به خط ۳ قطارشهری مشهد اشاره و بیان کرد: خط ۳ مترو منطقه قاسم‌آباد را پشت سر می‌گذارد و به انتهای امیریه می‌رود. خطوط ۳ و ۴ در این دوره از مدیریت‌شهری پیگیری شد. خط ۳ دو بخش مهم دارد؛ بخش اول از میدان شهدا تا انتهای شهرک ابوذر و بخش دوم این خط از میدان شهدا تا انتهای امیریه است که طولانی‌ترین خط مترو محسوب می‌شود.

طهوریان‌عسکری افزود: حفاری مسیر مترو از شهرک ابوذر ابتدای جاده نیشابور تمام شده است و امروز خط مترو تقریبا وارد خیابان امامیه به سمت چهارراه مخابرات طی مسیر می‌کند و همه تلاش شورا بر این است که در این فرصت باقی‌مانده بتوانیم حفاری مسیر را تمام کنیم. مزیت شش کیلومتر فاز اول قطار شهری مشهد این است که پایانه، فرودگاه، راه‌آهن و میدان شهدا و حرم مطهر رضوی را به‌هم متصل می‌کند؛ بنابراین در آینده نزدیک نیاز نیست خیلی دغدغه اتوبوس داشته باشید.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه امروز در مشهد حدود هزار دستگاه اتوبوس کم داریم، اظهار کرد: البته مشهد بهترین وضعیت را از نظر اتوبوس در کل کشور دارد. با این حال، همچنان اتوبوس‌های جدید در فاصله‌های کم وارد شهر می‌شود.

افزایش اعتبار تخصیصی به مساجد

وی درباره اعتبارات اختصاص‌یافته به مساجد و اقدام در راستای افزایش سرانه ورزشی گفت: اعتباری که برای مساجد مشهد در پایان شورای پنجم اختصاص یافته بود، ۳ میلیارد تومان بود که در دوره ششم مدیریت‌شهری به‌دلیل اینکه نگاه ما مسجدمحوری است، این اعتبار را به ۵۰۰ میلیاردتومان کمک به مساجد و حسینیه‌های شهر مشهد رساندیم. ما همچنین تا پایان این دوره هشتاد مجموعه ورزشی به شهر اضافه می‌کنیم که بزرگ‌ترینش با وسعت شش هکتار در الهیه خواهد بود.

لزوم توجه به حاشیه شهر و اقدامات زیرساختی

در این نشست نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر نیز گفت: در دوره ششم مدیریت‌شهری بر دو مسئله اصلی تمرکز داشتیم؛ توجه به مناطق کم‌برخوردار و اقدامات زیرساختی. برخی از مناطق به لحاظ سطح خدمات با دیگرمناطق شهری فاصله زیادی داشتند و باید به این مسئله توجه می‌کردیم. درباره اقدامات زیرساختی نیز ترجیح ما این بود که به‌جای اقدامات روبنایی و دیده‌شدن، به سمت اقداماتی برویم که جزو مشکلات اصلی مردم باشد. یکی از پروژه‌های مهم در این زمینه قطارشهری است.

بودجه داریم، اما اتوبوس نو کم است

ایمان فرهمندی با اشاره به درخواست دیگر مردم درباره کمبود اتوبوس بیان کرد: ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری دچار کمبود و فرسودگی است. در سال ۱۳۹۶ حدود ۲ هزار دستگاه فعال در ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری داشتیم و امروز این تعداد حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته، ضمن اینکه فرسودگی بیشتری هم پیدا کرده است. در یک دوره طولانی هشت‌ساله نیز در کشور کارخانه‌های ساخت اتوبوس تعطیل بود. در سه سال اخیر تلاش‌هایی برای احیای این کارخانه‌ها انجام شد که بعضی به‌صورت محدود به چرخه تولید برگشتند. 

نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر افزود: در دوره ششم مدیریت‌شهری همه تلاشمان بر این بود که با تخصیص اعتبار در بودجه و قرارداد‌هایی در زمینه تأمین ناوگان، این کمبود را جبران کنیم. امروز اعتبار داریم، اما در تأمین اتوبوس دچار مشکل هستیم که به مرور به شهر تزریق می‌شود. وی در ادامه در پاسخ به درخواست‌های مطرح‌شده درباره آسفالت معابر در این محدوده گفت: درباره آسفالت معابر در این دوره رکورد ۴ میلیون مترمربع را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تاکنون ۱.۵ میلیون مترمربع آن محقق شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پاکبان مشهدالرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
0
0
از افزایش حقوق ورفاهیات دزدیده شده پاکبانان چخبر؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
0
0
اتمام خط 3که الان میگید امامیه هست خبر چند سال قبل هست
شهرداری در خط3هرگز اراده ای برای اتمام آن نداشته و ندارد
رانت خواران کلا پروژه ها رو دچار فساد و بی پایان کرده اند
سودشان در عدم اتمام پژوه هساغ
مردم که ارزشی ندارند
ناشناس
United States of America
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۹
0
0
یک خط مترو باید از ساختمون بیاد گلشهر و پنج تن و خواجه ربیع باغ سمت فهمیده و کل جاده قدیم تا فردوسی،نصف جمعیت مشهد تو این مناطق کم بهره زندگی میکنند،اگر مترو ب درد مردم این مناطق نخوره قراره ب درد قشری بخوره که هر خانواده ۴ تا ماشین دارند؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->