قلندرشریف: مجموعه ورزشی شهید بوکانی مشهد به زودی بهره‌برداری می‌شود درباره کوچه «دانشگاه ۵» مشهد | رونق مجالس امام‌حسین (ع) در کوچه «باغ روضه‌ها» مقاوم‌سازی سازه‌‎های شهر مشهد با اجرای کامل قوانین برگزاری جلسه کمیته شهرداری‌ها و دهیاری‌های خدمات سفر خراسان رضوی با محوریت هماهنگی خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر هوای مشهد در مرز ناسالم | وضعیت امروز قابل‌قبول، اما شکننده (۷ مرداد ۱۴۰۴) قاب‌هایی برای قهرمانان بی‌مرز | نمایش تصاویر شهدای غیرایرانی عملیات مرصاد در مشهد سرعت مطلوب پروژه غیرهم‌سطح شهید فهمیده مشهد | انسداد خروجی میدان شهید فهمیده به بزرگراه شهید چراغچی از هشتم مردادماه تا اطلاع ثانوی افت ۳۰ درصدی ماندگاری زائران در مشهد | مسئله خاموشی برق، چالش‌هایی جدی برای هتل داران خراسان رضوی رقم زده است خدمت به زائران اربعین افتخار ماست درباره میرمرتضی روئین‌تن پدر مطبوعات و چاپخانه‌های خراسان کاروان خودرویی خدمت‌رسانی شهرداری مشهد عازم عتبات عالیات شد+فیلم خدمت رسانی مدیریت شهری مشهد به زائران حسینی با شعار «مشهد برای حسین (ع)» شهردار مشهد مقدس: خدمت به زائران حسینی، افتخار مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد است آب برخی محلات قاسم‌آباد مشهد فردا سه شنبه (۷ مرداد ۱۴۰۴) قطع خواهد شد وزیر خارجه روسیه: غرب پس از مداخله در ایران برای عملیات در آسیا برنامه‌ریزی می‌کند رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: هم‌افزایی نوآوری و مدیریت شهری در قالب «چالش معکوس» مشهد اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی مشهد گلایه های بی پایان اهالی فارمد مشهد از آزار بوی کشتارگاه مرغ | دو دهه بوی نامطبوع هم‌نشینی با گل‌های تابستانه در فضای سبز مشهد
سرخط خبرها

اتمام ۲ پروژه مهم مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۵۱۰۳
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
  • ۵
اتمام ۲ پروژه مهم مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳
یکی از پروژه‌های کلان در این دوره از مدیریت شهری، مترو مشهد و فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و‌نقل عمومی است؛ ریل‌گذاری که برای سال‌های آتی بتواند زمینه‌ساز رفاه و تسهیل تردد در کلان‌شهر مشهد باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از پروژه‌های کلان در این دوره از مدیریت شهری، مترو مشهد و فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و‌نقل عمومی است؛ ریل‌گذاری که برای سال‌های آتی بتواند زمینه‌ساز رفاه و تسهیل تردد در کلان‌شهر مشهد باشد. از طرفی با‌توجه‌به افزایش چشمگیر هزینه‌ها در تحقق این پروژه، چالش‌ها و موانعی نیز مطرح است. با‌این‌حال به گفته نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، شواهد و بازدید‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایمان فرهمندی در گفت‌و‌گو با شهرآرا با اشاره به تکمیل برخی از ایستگاه‌های این خط گفت: ایستگاه شهدا و ایستگاه باب‌الجواد (ع) حرم‌مطهر‌رضوی تقریبا تکمیل است. ایستگاه پایانه امام‌رضا (ع) نیز که از همه ایستگاه‌های دیگر جلوتر بود، تمام شده است. ریل‌گذاری‌ها نیز با یک سکو انجام شده است و همه ایستگاه‌ها آماده بهره‌برداری هستند. همچنین اتصال خط‌۳ به خط‌۲ نیز انجام شده و تست‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شواهد امر نشان می‌دهد مسیر در حال پیشرفت است، اظهار کرد: ایستگاه‌ها همه در مراحل نازک‌کاری هستند. زیرساخت ایستگاه هم تکمیل شده است. امیدواریم در ۲۷‌یا‌۲۸‌اسفند بازگشایی انجام شود و در شب عید زائران و مجاوران از این خط بهره‌مند شوند.

بهره‌برداری از ایستگاه سلامت تا پایان سال

نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر درباره میزان پیشرفت ایستگاه سلامت بیان کرد: در این دوره از مدیریت شهری تصمیم داشتیم پرونده خط ۲ مترو را ببندیم، همان‌طور که پیش از این ایستگاه الندشت نیز تمام شد. ایستگاه سلامت نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و بخش مسافری این خط تأمین می‌شود. تنها دو بخش از کار مانده است که تأثیری در مسافرگیری برای ایستگاه سلامت ندارد.

تلاش در جهت تأمین اتوبوس برای ناوگان شهری

فرهمندی درباره تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر نیز گفت: بیش از دویست دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اضافه شده است. اما اغلب شرکت‌های تولیدکننده اتوبوس در کشور تعطیل هستند. دو شرکت هنوز در زمینه تولید اتوبوس فعال هستند و با آنها قرارداد بسته‌ایم، اما همه تلاش ما این است که حتی به‌صورت اندک‌اندک اتوبوس به حمل‌و‌نقل شهر اضافه شود.

وی تصریح کرد: دو اتوبوس دو‌کابین به شهر اضافه کردیم که تست شده‌اند و قرار است نوزده اتوبوس مشابه دیگر اضافه کنیم. صد دستگاه اتوبوس وارداتی هم در گمرک آذربایجان غربی داریم. در مجموع در این زمینه مشکل اعتبار نداریم، اما مسئله کمبود اتوبوس است و تلاش می‌کنیم از هر نقطه کشور که بتوانیم اتوبوس وارد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
1
شهرداری مشهد بجای خرید سهام تیم پرسپولیس،
یکی از همین کارخانه های تعطیل شده رو خریداری می کرد، دوسر بر بود براش،هم ایجاد شغل وتولید اتوبوس برای مشهد وفروش مازاد تولید برای دیگر استانها،هم مجبور نبود اتوبوس گران خریداری کنه،
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
0
خدارا شکر سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
0
لطفاً یک فکری به حال میدان امام حسن علیه السلام بکنید ممنون
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۶
0
0
سلام
ای کاش کمی هم بفکر گلبهار که ایستگاه زوار شمال وتهران هست بودند، اگر متروگلبهار درست شود گلی صرفه جویی درسوخت وتردد جمعیت میشد
مجتبی گروسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۳
0
0
در دنیا مکمل مترو سامانه بی آرتی میباشد در تهران ۱۰ خط بی آرتی وجود دارد که بسیاری مشکلات حمل ونقل تهران را برطرف کرده
شهردارمشهد واعضای شورا بروند تهران و از نزدیک مزایای بیشمارش را ببینند و خطوط بی آرتی را در مشهد گسترش بدهند واقعا عجیبه که مدیریت شهری مارا از تهران و اصفهان وتبریز وحتی شهرکوچکی مثل کرمان عقب انداخته
بروند حداقل در کرمان و از آنها بی آرتی را یاد بگیرند ودر مشهد گسترش بدهند
کاش علت مقاومت شهرداری مشهد دربرابر بی آرتی را مردم میدانستند سیستمی که در جهان در حال گسترش است ودر مشهد نوسازی وگسترش پیدا نمیکند!!!؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->