نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر آمادگی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای اسکان ۱۷۲ هزار نفر در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ فرهمندی: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه ویژه‌ای به توسعه شهر و اجرای پروژه‌ها داشتیم محمدیان‌یزدی: اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشکل ارتباطات محور شمالی‌جنوبی را حل می‌کند استاندار خراسان رضوی: پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز، گره ترافیکی بزرگی را در منطقه باز می‌کند + فیلم شهردار مشهد مقدس: نباید اجازه دهیم مشهد از نظر زیست‌محیطی به تهران دوم تبدیل شود + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کمبود منابع، مانع کار ما نشده است کیفیت هوای مشهد همچنان در شرایط «قابل قبول» (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد: پرداخت حدود ۸۳۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان مترو و اتوبوس در مشهد طی ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ رایگان شد آماده‌باش اورژانس مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ | استقرار ۳ هزار تکنسین فوریت‌های پزشکی پیرامون حرم امام‌رضا(ع) بهره‌برداری از پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز در مشهد (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: ۹ هزار جای‌پارک و ۵۱ مکان اسکان موقت آماده خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر | ما در حوزه قطارشهری، با کمبود واگن مواجه هستیم پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز مشهد، فردا (۲۸ مرداد ۱۴۰۴) به بهره‌برداری می‌رسد تسهیل دسترسی زائران و شهروندان به خدمات شهری در مشهد با به‌روزرسانی لایه‌های مکانی نقشه مشهد محدودیت‌های ترافیکی ایام شهادت امام‌رضا(ع) در مشهد از پنجشنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۴) اعمال خواهد شد مشهد؛ اولِ عشق است آخرِ صفر خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به زائرین پیاده از محورهای ورودی مشهد مقدس دهه آخر صفر نمایش هم‌افزایی ملی در حمل‌ونقل جاده‌ای
سرخط خبرها

اتمام ۲ پروژه مهم مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۵۱۰۳
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
  • ۵
اتمام ۲ پروژه مهم مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳
یکی از پروژه‌های کلان در این دوره از مدیریت شهری، مترو مشهد و فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و‌نقل عمومی است؛ ریل‌گذاری که برای سال‌های آتی بتواند زمینه‌ساز رفاه و تسهیل تردد در کلان‌شهر مشهد باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از پروژه‌های کلان در این دوره از مدیریت شهری، مترو مشهد و فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و‌نقل عمومی است؛ ریل‌گذاری که برای سال‌های آتی بتواند زمینه‌ساز رفاه و تسهیل تردد در کلان‌شهر مشهد باشد. از طرفی با‌توجه‌به افزایش چشمگیر هزینه‌ها در تحقق این پروژه، چالش‌ها و موانعی نیز مطرح است. با‌این‌حال به گفته نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، شواهد و بازدید‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایمان فرهمندی در گفت‌و‌گو با شهرآرا با اشاره به تکمیل برخی از ایستگاه‌های این خط گفت: ایستگاه شهدا و ایستگاه باب‌الجواد (ع) حرم‌مطهر‌رضوی تقریبا تکمیل است. ایستگاه پایانه امام‌رضا (ع) نیز که از همه ایستگاه‌های دیگر جلوتر بود، تمام شده است. ریل‌گذاری‌ها نیز با یک سکو انجام شده است و همه ایستگاه‌ها آماده بهره‌برداری هستند. همچنین اتصال خط‌۳ به خط‌۲ نیز انجام شده و تست‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شواهد امر نشان می‌دهد مسیر در حال پیشرفت است، اظهار کرد: ایستگاه‌ها همه در مراحل نازک‌کاری هستند. زیرساخت ایستگاه هم تکمیل شده است. امیدواریم در ۲۷‌یا‌۲۸‌اسفند بازگشایی انجام شود و در شب عید زائران و مجاوران از این خط بهره‌مند شوند.

بهره‌برداری از ایستگاه سلامت تا پایان سال

نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر درباره میزان پیشرفت ایستگاه سلامت بیان کرد: در این دوره از مدیریت شهری تصمیم داشتیم پرونده خط ۲ مترو را ببندیم، همان‌طور که پیش از این ایستگاه الندشت نیز تمام شد. ایستگاه سلامت نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و بخش مسافری این خط تأمین می‌شود. تنها دو بخش از کار مانده است که تأثیری در مسافرگیری برای ایستگاه سلامت ندارد.

تلاش در جهت تأمین اتوبوس برای ناوگان شهری

فرهمندی درباره تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر نیز گفت: بیش از دویست دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اضافه شده است. اما اغلب شرکت‌های تولیدکننده اتوبوس در کشور تعطیل هستند. دو شرکت هنوز در زمینه تولید اتوبوس فعال هستند و با آنها قرارداد بسته‌ایم، اما همه تلاش ما این است که حتی به‌صورت اندک‌اندک اتوبوس به حمل‌و‌نقل شهر اضافه شود.

وی تصریح کرد: دو اتوبوس دو‌کابین به شهر اضافه کردیم که تست شده‌اند و قرار است نوزده اتوبوس مشابه دیگر اضافه کنیم. صد دستگاه اتوبوس وارداتی هم در گمرک آذربایجان غربی داریم. در مجموع در این زمینه مشکل اعتبار نداریم، اما مسئله کمبود اتوبوس است و تلاش می‌کنیم از هر نقطه کشور که بتوانیم اتوبوس وارد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
1
شهرداری مشهد بجای خرید سهام تیم پرسپولیس،
یکی از همین کارخانه های تعطیل شده رو خریداری می کرد، دوسر بر بود براش،هم ایجاد شغل وتولید اتوبوس برای مشهد وفروش مازاد تولید برای دیگر استانها،هم مجبور نبود اتوبوس گران خریداری کنه،
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
0
خدارا شکر سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
0
لطفاً یک فکری به حال میدان امام حسن علیه السلام بکنید ممنون
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۶
0
0
سلام
ای کاش کمی هم بفکر گلبهار که ایستگاه زوار شمال وتهران هست بودند، اگر متروگلبهار درست شود گلی صرفه جویی درسوخت وتردد جمعیت میشد
مجتبی گروسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۳
0
0
در دنیا مکمل مترو سامانه بی آرتی میباشد در تهران ۱۰ خط بی آرتی وجود دارد که بسیاری مشکلات حمل ونقل تهران را برطرف کرده
شهردارمشهد واعضای شورا بروند تهران و از نزدیک مزایای بیشمارش را ببینند و خطوط بی آرتی را در مشهد گسترش بدهند واقعا عجیبه که مدیریت شهری مارا از تهران و اصفهان وتبریز وحتی شهرکوچکی مثل کرمان عقب انداخته
بروند حداقل در کرمان و از آنها بی آرتی را یاد بگیرند ودر مشهد گسترش بدهند
کاش علت مقاومت شهرداری مشهد دربرابر بی آرتی را مردم میدانستند سیستمی که در جهان در حال گسترش است ودر مشهد نوسازی وگسترش پیدا نمیکند!!!؟
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->