کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری
سرخط خبرها

خداحافظی با قبوض کاغذی؛ خراسان‌رضوی رتبه اول مشارکت برای حذف قبض گاز

  • کد خبر: ۲۹۹۵۰
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
خداحافظی با قبوض کاغذی؛ خراسان‌رضوی رتبه اول مشارکت برای حذف قبض گاز
اواخر پاییز سال ۹۷، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صرفه‌جویی ۱۴۴۰ میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی آب، برق، گاز و تلفن خبر داد، اتفاقی که اکنون در بخش قبوض گاز به‌صورت کامل اجرا شده است.
سعیده ساجدی‌نیا - شهرآرانیوز/ ۲۹ دی ۹۸ مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌رضوی از ثبت‌نام ۹۴ درصد مشترکان گاز شهری و روستایی این استان برای تکمیل اطلاعات و دریافت پیامکی قبض گاز خبر داد؛ مشارکتی که اکنون به بیش از ۹۷ درصد برای حذف قبوض کاغذی رسیده است. این سطح از مشارکت موجب شده است تا خراسان‌رضوی رتبه نخست مشارکت مردمی در حذف قبوض کاغذی گاز را در میان استان‌های بزرگ کشور به خود اختصاص دهد.

حذف قبوض کاغذی گاز در خراسان‌رضوی اولین‌بار به‌صورت آزمایشی در بردسکن در دستورکار قرار گرفت.  حسن افتخاری، مدیر وقت بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌رضوی، گفت: طرح حذف قبوض کاغذی با هدف تحقق میز الکترونیک و تحول دیجیتال در ارائه خدمات مطلوب شرکت گاز به مشترکان با نگاه به چشم‌انداز افق ۱۴۰۳ این شرکت انجام می‌شود.
 
مشارکت وسیع خراسانی‌ها در حذف قبض گاز
بر این اساس طبق برنامه‌ریزی‌ها و پس از دوره آزمایشی در بردسکن و رفع نواقص احتمالی، مقرر شد حذف قبوض کاغذی گاز به‌صورت یکپارچه در سراسر خراسان‌رضوی اجرا شود. تصمیمی که از ابتدای آذرماه ۹۸ در کل استان عملیاتی شد و تنها ۲ ماه بعد، از مجموع ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک گاز خراسان‌رضوی، ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار مشترک معادل ۹۴ درصد در طرح حذف کاغذی قبوض مشارکت کردند و در این میان شهرستان‌های رشتخوار، گلبهار، باخرز و بجستان با میانگین ۹۹ درصد بالاترین میزان مشارکت در این طرح را به خود اختصاص دادند.

طبق اعلام شرکت گاز خراسان‌رضوی، تا اواسط دی‌ماه ۹۸، علاوه بر ارسال پیامک، قبض گاز نیز به‌صورت کاغذی برای مشترکان فرستاده شده است، اما مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی، پس از این تاریخ صورت‌حساب گازب‌های مصرفی صرفا به شماره همراه ثبت شده مشترکان پیامک می‌شود.
 
دلایل حذف قبوض کاغذی
تکریم مشتری، بهره‌مندی از فناوری‌های نو، حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی در هزینه‌ها هدف اجرای طرح حذف کاغذی قبوض گاز اعلام شده و این در حالی است که مشارکت مردم، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های کشور در پی خواهد داشت.

بر اساس اعلام شرکت گاز، هر شماره تلفن همراه امکان ارسال و دریافت اطلاعات چندین اشتراک گاز را دارد و مشترکان می‌توانند برای ثبت و تکمیل اطلاعات به‌صورت غیرحضوری، شماره اشتراک و تلفن خود را به‌صورت (شماره اشتراک * شماره تلفن) به سامانه ۱۰۰۰۳۷۰۷۴ یا به تلفن گویای ۳۷۰۷۴ و ۱۸۹۴ اعلام کنند.

همچنین لینک «طرح جمع‌آوری اطلاعات تماس مشترکان گاز» نیز بر روی سایت شرکت گاز خراسان‌رضوی و شرکت ملی گاز ایران بارگذاری شده و امکان تغییر شماره تلفن همراه دریافت‌کننده پیامک نیز از طریق مراجعه به سایت شرکت گاز استان فراهم است.

در همین حال سخن‌گوی شرکت ملی گاز امروز ۲۱ خردادماه به‌طور رسمی پایان عمر قبوض کاغذی را اعلام کرده و گفته است: قبوض کاغذی گاز از بهمن‌ماه سال گذشته به‌طور رسمی حذف شد و تمام مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت گاز هر استان از جزئیات قبوض خود مطلع شوند.
 
وجود ۲۴ میلیون مشترک گاز در کشور
محمد عسگری با بیان اینکه تنها در موارد خاص و با درخواست مشترکان قبض گاز چاپ می‌شود، اضافه کرده است: اکنون ۲۴ میلیون مشترک گاز در کشور وجود دارد و تقریبا تمام این افراد شماره تلفن خود را در اختیار شرکت قرار داده‌اند و افرادی که توانایی قرائت اعداد یا استفاده از اینترنت را نداشته باشند، معمولا از فرزندان خود یا کارمندان شرکت گاز کمک می‌گیرند.

بر اساس آمارها، ۳۵ میلیون کنتور برق و همین تعداد کنتور آب و ۲۰ میلیون کنتور گاز در ایران وجود دارد و برآورد‌ها نشان می‌دهد قبوض خدماتی۱۴۴۰ میلیارد تومان هزینه روی دست دولت می‌گذارد. این در حالی است که به گفته آذری جهرمی ظرفیت کامل برای صدور تمام این قبوض به صورت الکترونیکی فراهم است.
 

فقط قبوض کاغذی آب مانده!

در رابطه با قبوض برق نیز نهم شهریورماه سال گذشته، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر از حذف قبض کاغذی در ۱۲ استان کشور خبر داد و گفت: از میان ۳۶ میلیون مشترک برق کشور تاکنون اطلاعات بیش از ۳۰ میلیون مشترک برای حذف قبض کاغذی جمع‌آوری شده است.

همان زمان وزیر نیرو نیز با تاکید بر اینکه از مهرماه 98 قبوض کاغذی برق به‌طور کامل حذف خواهد شد، بیان کرد: براساس برآورد صورت گرفته با اجرای این طرح سالانه ۱۲ هزار اصله درخت برای تولید کاغذ قبض برق قطع نخواهد شد.

تاکنون قبوض کاغذی برق و گاز در کل کشور حذف شده است، اما برای حذف قبوض کاغذی آب هنوز این امر به‌طور رسمی رقم نخورده است و طبق گفته مسئولان این کار به زمان بیشتری نیاز دارد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->