شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس ارزش سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۳ ماه فرصت تا تجهیز داوران به دانش استفاده از وی‌ای‌آر | ورزشگاه‌ها هنوز آماده نیست علی هیبتی کیست | همه چیز درباره محرومیت مادام العمر رزمی کار ایرانی + ویدیو سیدحسین حسینی دیدار مقابل تراکتور را از دست داد اعلام رای کمیته انضباطی برای دانیال اسماعیلی فر جدایی سیدجلال از پرسپولیس کلید خورد؟ اوسمار در پرسپولیس ماندنی شد
سرخط خبرها

ملیحه صفایی، ملی‌پوش شطرنج: به‌جای «حمایت» آرزوی سلامتی کردند!

  • کد خبر: ۲۹۹۹۹
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
ملیحه صفایی، ملی‌پوش شطرنج: به‌جای «حمایت» آرزوی سلامتی کردند!
گلایه ملی‌پوش شطرنج بانوان از روز‌های سخت جنگیدن با کرونا
مژده رنگیان/ شهرآرانیوز - بانوی مشهدی هر عنوانی را که نیاز باشد یک ورزشکار برای کشورش در سطح جهانی و قاره‌ای کسب کند و به بهترین‌ها در رشته ورزشی خود تبدیل شود، دارد؛ بااین‌حال مسئولان چشم‌های خود را بر روی ورزشکار نابینای خود بسته‌اند و در روز‌های سخت در کنارش نیستند. ملیحه صفایی از سال ۷۷ شطرنج نابینایان را آغاز کرده است. ۲۰ سال است عناوین قهرمانی و پوشیدن پیراهن تیم ملی را در کارنامه دارد. از قهرمانی بانوان جهان تا قهرمانی آسیا و ایران و مسابقه چشم‌بسته با شطرنج‌بازان بینا و آموزش شطرنج با آن‌ها را تجربه کرده است و پیش از شیوع ویروس در سراسر دنیا قرار بود در رقابت‌های قهرمانی زنان جهان و المپیک آسیایی معلولان شرکت کند؛ اما قرنطینه و تعطیلی همه برنامه‌های ورزشکاران را برهم زد. از بد حادثه این ملی‌پوش مشهدی نیز در این روز‌ها درگیر بیماری جهانی شده و مجبور شد چندین هفته به جدال با «کرونا» برود؛ اما به‌جز رنج بیماری، رنج بی‌توجهی مسئولان نیز به درد‌های این قهرمان ملی اضافه کرد.

مسئولان فقط آرزوی سلامتی کردند
او دراین‌باره می‌گوید: هر زمانی که مسئولان به ما نیاز داشتند، ما در خدمتشان بودیم و با تمام توان در میادین حاضر می‌شدیم؛ اما زمانی که ورزشکاران نیاز به کمک دارند، خبری از حمایت نیست. در این مدت خبری از فدراسیون، هیئت و اداره کل استان نبوده است، با اینکه من ملی‌پوش آن‌ها هستم، در این مدت هیچ کمک و بسته معیشتی یا حمایتی از سوی آن‌ها نداشتم. صفایی ادامه می‌دهد: در اردیبهشت و ماه رمضان من درگیر بیماری شدم. تشخیص دکتر، ابتلا به بیماری کرونا بود و باید در بیمارستان بستری می‌شدم؛ اما به‌خاطر نبود وضعیت استاندارد در آن وضعیت ترجیح دادم در خانه بمانم و خودم را قرنطینه کنم تا به‌مرور بهتر شوم که روز‌های بسیار سختی بود. از همان ابتدا من هیئت استان و فدراسیون را در جریان این موضوع قرار دادم و در این مدت مسئولان فقط برای من آرزوی سلامتی کردند. حتی در تماسی که با هیئت داشتم، فقط عنوان کردم نمی‌خواهم در بیمارستان‌هایی که برای بستری بیماران در نظر گرفته شده بودند بستری شوم؛ زیرا بیشتر باعث بیماری می‌شود و آن‌ها نیز فقط یک مرکز دیگر را معرفی کردند که باید ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کردم که از عهده من خارج بود و به‌همین‌دلیل در خانه از خودم مراقبت کردم. در این مدت فقط مسئول انجمن شطرنج فدراسیون بود که جویای حالم بود و گفت در صورت نیاز می‌تواند کمک مالی داشته باشد.

کسب‌وکار‌هایی که به بن‌بست رسیدند
این ملی‌پوش شطرنج نابینایان تصریح می‌کند: من در فرهنگ‌سرا مشغول‌به‌کار هستم و کلاس‌های آموزش شطرنج دارم، اما از همان اسفندماه که به‌دلیل شیوع بیماری مشاغل و کلاس‌ها تعطیل شدند ما نیز دیگر کلاس حضوری نداشتیم؛ ولی آموزش را به‌صورت آنلاین تغییر دادم و در این مدت سعی کردم با شاگردانم به‌صورت مجازی کار کنم. خداراشکر خوب بود و باعث شد تمرکز و دقت بچه‌ها بالاتر برود، اما شرایط امسال با سال قبل زمین تا آسمان فرق می‌کند. سال پیش این‌موقع متقاضیان و شاگردان بسیار زیاد بودند و این درحالی است که الان تعداد بسیار ریزش داشته و متقاضیان کمتری دارم و همین‌موضوع بر درآمد ما تأثیر گذاشته، به‌ویژه که همسرم نیز با تعطیلی کسب‌وکار خود روبه‌رو بوده و بیکاری، کار را سخت کرده است. حتی به‌دلیل مشکلات مالی کلاس با مربی خودم را به ۲ جلسه در ماه کاهش داده‌ام. هر جلسه ۱۰۰ هزار تومان است و در شرایط معمولی حداقل ۵ جلسه در ماه با مربی‌ام برای کسب آمادگی رقابت‌های بین‌المللی داشتم؛ اما حالا دیگر توانایی چنین‌کاری را ندارم، ولی خداراشکر هر‌طور‌که هست، شرایط را می‌گذرانیم.

تقدیر را فراموش کردند
صفایی با بیان اینکه تصمیم دارم هفته آینده به اداره کل بروم و با معاون بانوان اداره دیدار داشته باشم و جویای برنامه آن‌ها برای ورزشکارانشان شوم، خاطرنشان می‌کند: آذرماه بود که به‌عنوان تنهانماینده قاره آسیا، به رقابت‌های بین‌قاره‌ای اعزام شدم. در مسابقاتی که با حضور شطرنج‌بازانی از ۴ قاره آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا بود، توانستم عنوان نایب‌قهرمانی جهان را از آنِ خود کنم. بعد از بازگشت اطلاع دادند که استانداری و شورای شهر و اداره کل قرار است مراسم تجلیلی از من به‌مناسبت روز زن داشته باشند؛ اما با گذشت مدت زیادی اعلام کردند مراسم لغو شده است و دیگر خبری از آن مراسم نشد و هیچ‌کس دیگر پاسخ‌گو نیست و کاری نکردند. او درباره شرایط شطرنج نابینایان و برنامه‌هایی که در پیش دارند، تأکید می‌کند: از نظر تمرینات وضعیت خوبی داریم. همه مسابقات به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود. انجمن کشور به‌صورت دائمی در حال برگزاری رقابت‌ها به مناسبت‌های مختلف مثل عید فطر و جام رمضان بوده و هفتگی تورنمنت آنلاین از طریق نرم‌افزار برگزار می‌شود. با توجه به لغو همه رقابت‌ها احتمالا تا آخر امسال باید شطرنج را فقط به‌صورت آنلاین دنبال کنیم و خبری از مسابقات حضوری نیست. سال ۲۰۲۱ مسابقات زنان جهان، المپیاد معلولان و کسب سهمیه پاراآسیایی را در پیش داریم و سال شلوغی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->