کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

خراسان در کشتی می‌ماند/هیجان دوباره روی دایره طلایی سالن‌های مشهد بیاورد.

  • کد خبر: ۳۰۰۰۳
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
خراسان در کشتی می‌ماند/هیجان دوباره روی دایره طلایی سالن‌های مشهد بیاورد.
دستور استاندار برای شکل‌گیری یک تیم خوب از مشهد برای شرکت در مسابقات لیگ برتر کشتی کشور
مرتضی اخوان/ شهرآرانیوز - با اعلام زمان آغاز لیگ برتر کشتی از مردادماه سال جاری، چندی پیش بود که مسئولان هیئت کشتی
خراسان‌رضوی اعلام کردند که در سال جاری شهرداری قصد تیم‌داری در لیگ برتر ندارد و تکلیف حضور نماینده‌ای از مشهد در این رقابت‌ها نامشخص بود.
بااین‌همه روز گذشته خبر جلسه‌ای ویژه در دفتر استاندار خراسان رضوی در حالی منتشر شد که خروجی این جلسه تعیین‌تکلیف حضور تیمی از مشهد در رقابت‌های لیگ برتر فصل آینده بود. در این جلسه که روز گذشته با حضور رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی، نصیرزاده رئیس سازمان لیگ کشتی، یزدانی نایب‌رئیس سازمان لیگ، فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان، ریاضی رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی و هادی عامل کارشناس و پیش‌کسوت استان برگزار شد، مقرر شد که استان خراسان رضوی در لیگ برتر آتی کشتی آزاد تیمی را روانه مسابقات کند.
این گزارش بیانگر چند‌وچون حضور تیمی از مشهد در لیگ برتر کشتی است که قرار است هیجان را دوباره به روی دایره طلایی سالن‌های مشهد بیاورد.

دستور ویژه استاندار به معاون اقتصادی
شاید مهم‌ترین مسئله برای حضور تیمی از مشهد در لیگ برتر کشتی بعد از اعلام انصراف شهرداری از تیم‌داری در فصل آینده این رقابت‌ها، مسئله تأمین‌اعتبار باشد؛ مسئله‌ای که علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی، گویا دستور ویژه‌ای برای حل این مشکل داده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که در این جلسه استاندار به معاون اقتصادی خود، رسولیان، دستور داده است تا راهکار‌های مناسب برای فراهم‌کردن اعتبار موردنیاز را بررسی کرده و امکان حضور تیمی از کشتی خراسان رضوی در لیگ برتر را مهیا کند.

فتاحی: به ۳ میلیارد اعتبار نیاز داریم
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی یکی از حاضران در جلسه روز گذشته بود که معتقد است حضور تیمی از خراسان در لیگ برتر می‌تواند نام خراسان را در کشتی کشور زنده نگه دارد. فرزاد فتاحی گفت: باید پیش از هر چیز از شهرداری و شورای شهر که سال گذشته فرصت حضور تیمی از مشهد در لیگ برتر را فراهم کردند، تشکر کنم. وی افزود: امسال حیفمان آمد بیرون گود بنشینیم و تصمیم گرفتیم طی جلسه‌ای که در استانداری داشتیم، هر طور شده زمینه حضور تیمی از مشهد در لیگ برتر را فراهم کنیم تا چراغ کشتی خاموش نشود. فتاحی اظهار کرد: قرار است مهندس رسولیان از منابع مختلف اعتبار موردنیاز برای حضور این تیم در لیگ برتر را فراهم کند و شخص استاندار تأکید داشتند تیمی را روانه مسابقات کنید که روی سکو برود. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی یادآور شد: هنوز راجع به اینکه تیم با نام هیئت کشتی استان به مسابقات برود یا با نامی دیگر، تصمیم‌گیری نشده است. اگر اسپانسر و تأمین‌اعتبار ازسوی استان انجام شود، هیئت کشتی تیم‌داری خواهد کرد؛ درغیر‌این‌صورت شاید با نام و مجوز باشگاهی در این رقابت‌ها حضور پیدا کنیم. فتاحی درباره اعتبار موردنیاز برای تشکیل و شرکت این تیم در لیگ برتر کشتی اذعان کرد: ۳ میلیارد مورد نیاز است و اگر بتوانیم این اعتبار را خوب مدیریت کنیم، شاید بتوانیم یک تیم هم در لیگ برتر کشتی فرنگی روانه مسابقات کنیم.

ریاضی: جزئیات مشخص نیست!
رئیس هیئت کشتی خراسان رضوی که خود از علاقه‌مندان پروپا‌قرص حضور تیمی از مشهد در لیگ برتر کشتی آزاد است، درباره جلسه استانداری و تصمیمات آن گفت: در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد و همین‌که قرار است بار دیگر در لیگ برتر تیم داشته باشیم، خودش اتفاق مبارکی است. سیدمسعود ریاضی افزود: خوشبختانه استاندار خراسان رضوی نسبت به اتفاقات سال گذشته در کشتی خراسان و حضور تیم #تا_ثبت_جهانی_توس دیدگاه مثبتی داشتند و از حضور تیمی در لیگ فصل آتی هم استقبال کردند. ریاضی درباره اینکه چه میزان اعتبار برای حضور این تیم در لیگ برتر نیاز است، اظهار کرد: این جزئیات را هنوز بررسی نکرده‌ایم و قرار است در جلساتی جداگانه با مهندس رسولیان، معاون اقتصادی استاندار، به آن بپردازیم. فعلا همین که بابت حضور در لیگ برتر رفع نگرانی شد، ارزشمند است.

عامل: نباید زنگ‌تفریح باشیم
کارشناس کشتی خراسان درباره حضور تیمی از مشهد در لیگ برتر فصل آینده گفت: نگاه رزم‌حسینی به ورزش بسیار باز است و این برای من خیلی جالب بود که ایشان تابه‌این‌اندازه نگاهشان به حضور تیم کشتی در لیگ برتر روشن بود. هادی عامل افزود: به نظر من اگر در فصل آتی لیگ برتر قرار است تیمی را روانه مسابقات کنیم، بهتر است تلفیقی از ستاره‌ها و جوانان بومی باشد. اگر قرار باشد فقط با جوانان بومی به میدان برویم، آخر می‌شویم و این اصلا خوب و شایسته نام خراسان نیست که زنگ تفریح حریفان باشیم. از طرفی اینکه فقط یک تیم پُر از ستاره‌های غیربومی هم داشته باشیم، به کار کشتی ما نمی‌آید. وی اذعان کرد: لیگ برتر با مسابقات قهرمانی کشور فرق می‌کند و یک کار حرفه‌ای است. عامل با اشاره به تیم سال گذشته کشتی مشهد در لیگ برتر تصریح کرد: سال گذشته ما کسی را نداشتیم که در بخش بومی‌ها کار را برایمان درآورد. اگرچه امسال هم کسی را نداریم و این برای آن است که طی سالیان گذشته خوب کار نشده و حالا با یکی‌دو سال کار نمی‌توان کشتی‌گیر درجه‌یک کشوری داشت.

فرصتی کوتاه برای گامی بلند
تیم کشتی #تا_ثبت_جهانی_توس مشهد سال گذشته با حمایت همه‌جانبه مدیریت شهری مشهد پس از سال‌ها دوری این شهر از لیگ برتر در این پیکار‌ها شرکت کرد. حضوری که به‌خودی‌خود ارزشمند بود و بعد از سال‌ها هیجان لیگ برتر را به روی دایره طلایی سالن‌ها آورد. با‌این‌همه نتیجه پایانی چندان مطلوب نبود؛ اما حالا و در فاصله کمتر از ۴۰ روز تا شروع لیگ برتر کشتی قرار است برای دومین سال متوالی تیمی از مشهد در لیگ برتر حضور پیدا کند. حضوری که به گفته کارشناسان و اهالی کشتی باید به‌مراتب هوشمندانه‌تر و بابرنامه‌تر از سال گذشته باشد، چراکه امسال برخلاف سال قبل که فقط صرف حضور در لیگ برای نماینده کشتی استان ارزش به حساب می‌آمد، حالا نتیجه‌گیری هم مسئله آبروی کشتی استان است. #تا_ثبت_جهانی-توس سال گذشته درحالی به‌عنوان چهارمی لیگ هفت‌تیمی دست یافت که چهره‌های سرشناسی، چون حسن یزدانی در این تیم کشتی می‌گرفتند و در مسابقات خانگی تماشاچیان زیادی را به سالن شهید بهشتی می‌کشاند؛ اتفاقی که روح تازه‌ای به کشتی خراسان دمید و انتظار می‌رود امسال از این اتفاق بهره‌برداری بهتری صورت بگیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->