آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

نزول یک‌پله‌‎ای کشتی‌گیران!

  • کد خبر: ۱۴۱۷۱۸
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
نزول یک‌پله‌‎ای کشتی‌گیران!
تیم کشتی فرنگی خراسان‌رضوی در مسابقات قهرمانی بزرگ‌سالان کشور در جایگاه دهم ایستاد

به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگ‌سالان کشور به پایان رسید و تیم خراسان‌رضوی از این ره‌آورد به عنوانی بهتر از دهمی دست پیدا نکرد. رقابت‌هایی که در سه روز در سالن هفت‌تیر تهران برگزار شد و عنوان چرخه اول انتخابی تیم‌ملی بر حساسیت‌های آن افزوده بود.

استان خراسان‌رضوی در این دوره از مسابقات مثل گذشته با یک تیم کامل روانه مسابقات شد، اما در پایان با نزول یک‌پله‌ای نسبت به دوره گذشته مسابقات به مقام دهمی رسید تا دست‌کم به هدفی که سرمربی تیم پیش از اعزام، یعنی قرارگرفتن بین شش تیم برتر، ترسیم کرده بود، نرسد. نکته ویژه این مسابقات برای خراسان آن بود که مشهدی‌ها نه‌تن‌ها نسبت به دوره گذشته فروغ بیشتری نداشتند، بلکه دو مدال‌آورشان هم همان همیشگی‌ها بودند و چهره جوان و جدیدی به کشتی خراسان معرفی نشد.

۴۳ امتیاز خراسان چگونه به‌دست آمد؟

تیم خراسان‌رضوی در این دوره از مسابقات با ۱۰ ورزشکار که تلفیقی از جوانی و تجربه بودند، تحت هدایت اطاقی روانه مسابقات شد. ۱۰ کشتی‌گیری که از میان آن‌ها فقط سه نفر جزو ۱۰ نفر اول وزن‌های خود بودند و توانستند برای تیم امتیاز بیاورند و بقیه بدون کسب حتی یک امتیاز از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. تیم خراسان‌رضوی در این مسابقات ۴۳ امتیاز به‌دست آورد که بیست امتیاز آن سهم نایب‌قهرمانی در وزن ۹۷ کیلوگرم، پانزده امتیاز برای برنز وزن ۶۳ کیلوگرم و هشت امتیاز به‌دلیل کسب عنوان هفتمی در وزن ۵۵ کیلوگرم بود.

کورسوی امید به جوان ۵۵ کیلویی

امیرمحمد یارمحمدزهی، چهره نام‌آشنای کشتی فرنگی خراسان بود که در دوره‌های قبل هم همیشه برای حریفان دردسر ایجاد می‌کرد و عضو باتجربه تیم مشهد بود. فرنگی‌کاری که در مسابقات امسال به مدال برنز مشترک بسنده کرد و در دیدار رده‌بندی توانست علیرضا کارگر از هرمزگان را از پیش‌رو بردارد و روی سکو برود. دیگر مدال‌آور کاروان ناکام خراسان هم وحید دادخواه بود که در ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید. نقره‌ای که بعد از قبول شکست در فینال مقابل حریف مازنی، مهدی بالی، به‌دست آمد. اما شاید تنها کورسوی امید خراسان به آینده کشتی فرنگی در وزن ۵۵ کیلوگرم بود؛ جایی که امیررضا برزنونی دستش به مدال نرسید، اما باتوجه‌به سن‌وسال کمش و قرارگرفتن در رتبه هفتم کشتی‌گیران وزن خودش، این امیدواری را به‌وجود آورد که این فرنگی‌کار در آینده بتواند عصای دست کشتی فرنگی خراسان باشد.

تکرار قهرمانی خوزستان، نزول خراسان

در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگ‌سالان کشور، تیم خراسان‌رضوی دهم شد تا نسبت به دوره قبل که نهم شده بود، یک پله نزول کند. این درحالی است که تیم خوزستان مانند همیشه ابرقدرت کشتی فرنگی کشور بود. تیم خوزستان در این مسابقات با ۱۴۶ امتیاز قهرمان شد و مازندران با ۹۵ امتیاز بر سکوی دوم ایستاد. تیم‌های تهران، البرز و فارس هم به‌ترتیب عناوین سوم تا پنجم را از آن خود کردند. رقابت‌هایی که چرخه اول انتخابی تیم‌ملی کشتی فرنگی به حساب می‌آمد و با عملکرد خراسانی‌ها نمی‌توان امیدی داشت که فرنگی‌کاری از این خطه چشم کادرفنی تیم‌ملی را گرفته باشد یا بخواهد در چرخه‌های انتخابی بعدی عملکردی ویژه داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->